![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jalousie ja kuhler sanoilla löyty tällainen http://www.utb-traktor.de/Ersatzteil...tor-Raupe.html Pitää mittailla josko toi ois riittävän iso.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En ole oikein perään kurkkinut, mutta nyt pitäisi vaihtaa vuotava paineilmasylinteri ehjään samanmoiseen. Lukon rakennettu en ihan hahmota. Olisi pari kysymystä, joihin toivoisin arvauksia. Kun irroitan tuon laipan jossa sylinterinötikkä on kiinni, tuleeko peräöljyt ulos (tiedän hakea öljyä valmiiksi ja liimaa)? Tuon asentotunnistimen alla ainakin on märkää puolta. Olen lukenut että alkuperäistä sähkölukkoa purkaessa lukko pitäisi ajaa kiinni-asentoon, että kasaaminen onnistuisi. Onko tälläisessä paineilmavirityksessä väliä, kun se ei ole mahdollista? Ei ole vielä mitään käsitystä miten sylinterin tappi on kiinni perän puolella, mutta ehkä se on ihan ihmettelemällä ratkaistavissa kun avaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sylinterin tappi on haarukassa pultilla joka näkyy kun avaat anturiluukun. Jos et ota sylkyn puolen vetaria irti, ei se holkkikaan pääse putoamaan banjon pohjalle.
Öljyn pinta on mun mielestä yleensä sillä korkeudella, että jos auto on vaaterissa, niin anturiluukun voi avata ilman että öljy tulee ulos. Jos öljyt on täytetty aiemmin perä korkeemmalla eli kaltevalla pinnalla, niin sieltä voi tulla reilustikin öljyä ulos. Liimaa tarviit joka tapauksessa jos meet irrottaa noita.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tai tunkkaat akselin anturin puoleisen pään mahdollisimman ylös. Tai vaihdat öljyt suosiolla samantien ellei ole tietoa et olis just vaihdettu.
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten olisi seuraava kysymys. Autossani on kuulemma vielä viime kesänä toiminut ilmastointi mainiosti. Juuri ennen ostoa tehdyssä jakopäärempassa oli kuitenkin huomattu että ilmastoinnin hihnapyörän vulkanointi oli alkanut pettää ja se koko hihnapyörä oli otettu pois. Ilmeisesti se on ollut tuossa akselilla tuulettimen viskon takana. Onko se uusittavissa? Eli miten se tulee kiinni ja onko tietoa saako sitä mistään? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oiskohan niin hyvä säkä, että vain hihnapyörä olisi huono, eikä kompurassa jne. olisi vika...
Se hihnapyörä tulee pulteilla kampuran päässä olevaan laturin remmien pyörään kiinni. Käytettynä sellasen voi jostain löytää tai uutena merkkiliikkeestä.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |