Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2021, 14:59
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Miten mahtaa kestää pakkasta ja lämpöä ihan normi rullaverho.
Saattaisi sekin toimia, mutta kangas pitäis ehkä käsitellä ettei heti homehdu.

Jalousie ja kuhler sanoilla löyty tällainen http://www.utb-traktor.de/Ersatzteil...tor-Raupe.html

Pitää mittailla josko toi ois riittävän iso.

__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2022, 20:21
omakinen omakinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.01.21
Sijainti: Uurainen
Viestit: 16
Perusasetus

En ole oikein perään kurkkinut, mutta nyt pitäisi vaihtaa vuotava paineilmasylinteri ehjään samanmoiseen. Lukon rakennettu en ihan hahmota. Olisi pari kysymystä, joihin toivoisin arvauksia. Kun irroitan tuon laipan jossa sylinterinötikkä on kiinni, tuleeko peräöljyt ulos (tiedän hakea öljyä valmiiksi ja liimaa)? Tuon asentotunnistimen alla ainakin on märkää puolta. Olen lukenut että alkuperäistä sähkölukkoa purkaessa lukko pitäisi ajaa kiinni-asentoon, että kasaaminen onnistuisi. Onko tälläisessä paineilmavirityksessä väliä, kun se ei ole mahdollista? Ei ole vielä mitään käsitystä miten sylinterin tappi on kiinni perän puolella, mutta ehkä se on ihan ihmettelemällä ratkaistavissa kun avaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20220117141701__02.jpg‎
Views:	151
Size:	223,9 Kt
ID:	101181  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2022, 21:10
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Sylinterin tappi on haarukassa pultilla joka näkyy kun avaat anturiluukun. Jos et ota sylkyn puolen vetaria irti, ei se holkkikaan pääse putoamaan banjon pohjalle.

Öljyn pinta on mun mielestä yleensä sillä korkeudella, että jos auto on vaaterissa, niin anturiluukun voi avata ilman että öljy tulee ulos. Jos öljyt on täytetty aiemmin perä korkeemmalla eli kaltevalla pinnalla, niin sieltä voi tulla reilustikin öljyä ulos.

Liimaa tarviit joka tapauksessa jos meet irrottaa noita.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2022, 22:00
omakinen omakinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.01.21
Sijainti: Uurainen
Viestit: 16
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Sylinterin tappi on haarukassa pultilla joka näkyy kun avaat anturiluukun. Jos et ota sylkyn puolen vetaria irti, ei se holkkikaan pääse putoamaan banjon pohjalle.

Öljyn pinta on mun mielestä yleensä sillä korkeudella, että jos auto on vaaterissa, niin anturiluukun voi avata ilman että öljy tulee ulos. Jos öljyt on täytetty aiemmin perä korkeemmalla eli kaltevalla pinnalla, niin sieltä voi tulla reilustikin öljyä ulos.

Liimaa tarviit joka tapauksessa jos meet irrottaa noita.
Eli homma voisi onnistua helpoiten avaamalla anturiluukku, irroittamalla sitä kautta tapin pultti ja ottamalla tuo sylinteri mötikkä irti laipasta? Mötikkä nimittäin ei ole edes liimattu laippaan kiinni, kun avasin jo kertaalleen mötikän selästä ruuvit ja se lähti helposti irtaantumaan sylinterin iskun verran. Silloin ei tarvitsisi liimata kuin anturiluukku ja tulisi luultavasti vähemmän öljyä pihalle kun tekisi keula vähän nostettuna. Sylinterin laippa on liimattu jämäkämmän näköisesti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2022, 22:16
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Tai tunkkaat akselin anturin puoleisen pään mahdollisimman ylös. Tai vaihdat öljyt suosiolla samantien ellei ole tietoa et olis just vaihdettu.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2022, 22:27
omakinen omakinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.01.21
Sijainti: Uurainen
Viestit: 16
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Tai tunkkaat akselin anturin puoleisen pään mahdollisimman ylös. Tai vaihdat öljyt suosiolla samantien ellei ole tietoa et olis just vaihdettu.
Niinhän se toki varmasti onnistuu. Viikko sitten vaihdettu öljyt. Eikä tuolla muuten väliä ole, mutta just nyt vain ei ole öljyä hyllyssä lisää.

Sitten olisi seuraava kysymys. Autossani on kuulemma vielä viime kesänä toiminut ilmastointi mainiosti. Juuri ennen ostoa tehdyssä jakopäärempassa oli kuitenkin huomattu että ilmastoinnin hihnapyörän vulkanointi oli alkanut pettää ja se koko hihnapyörä oli otettu pois. Ilmeisesti se on ollut tuossa akselilla tuulettimen viskon takana. Onko se uusittavissa? Eli miten se tulee kiinni ja onko tietoa saako sitä mistään?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2022, 10:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Oiskohan niin hyvä säkä, että vain hihnapyörä olisi huono, eikä kompurassa jne. olisi vika...

Se hihnapyörä tulee pulteilla kampuran päässä olevaan laturin remmien pyörään kiinni.

Käytettynä sellasen voi jostain löytää tai uutena merkkiliikkeestä.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 09:38 (GMT +2).