Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2021, 23:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kiintoisaa luettavaa.... kommentointi osittain vääristetty, osittain kuviteltu?


Mikä on nykyään Käsijarruvaijerin katsastusvaatimukset? siis saako tehdä/modata itse?
-> Joskus "taannoin" tuli muokattua noita käsijarruvaijereita, mm. "pari"- Bilteman jarrullisen kärryn jarruvaijeria tuli sovitettua 4wd:
Kutistesukkaa siihen, mistä hiertää "kannatukseen" ja kun piti tehdä "pääte"
niin sopia vaijerilukkoja useampia, kuumaliimalla kutisetsukalla ja vaseliinillä Umpeen.

Saako tehdä nykyään?

Nissanin suhteen, ainakin Oulussa, on tuo merkkivaraosan saatavuus ollut aika heikko (kokemutkset n. 10 + vuoden takaa)
-Primeran (silloin alle 10 vanha?) "veto/työntö" ketkulaatikkoon (portaaton) ei saanut monimerkkikorjaamo ostettua merkkiliikkeestä esim. öljynsuodatinta! (muistaakseni öljyt ja koko vaihdelaatikon sai, ja oliko turbiini vielä kolmas "osa")
-> ei saatu korjattua k.o Primeraa, mutta omistaja tuli muissa asioissa käymään, ja kertoi että Oulussa saivat korjattua; toki tuli kalliiksi...
Omistaja näytti Oulun Merkkiliikkeen Laskun, ja siinä oli eritelty varaosanumerolla mm. öljynsuodatin ja muistaakseni kaksi tiivistettä!!!! (ja öljyt, mitä mekin olisi saatu tilattua)

Missäpäin suomea tämä Ongelmainen Nissani sijaitsee?

Ja jos nuo ns. isot korjaamot (olisi kiva tietää missä?) eivät saa kokonaisena päivänä oikein mitään, ja laskutus "kohdallaan", niin kannattasko tiedustella "kaveripiiristä", että olisiko tiedossa joku korjaamo, jossa olisi ns. "vanhan koulukunnan asentajia", ja laskutus ja jopa työaika?
-> siis nykyään (ainakin reilu 10v sitten) oli niin, että "eräät" korjaamot/huollot mitoitti työt tavoiteaikojen suhteen, ja nimenomaan niin, että jos huollon/korjauksen tavoiteaika on 3 tuntia, niin normi, 3 vuotta töitä tehnyt asentaja tekee 9 tuntia normi 8 tunnin työpäivänä, ja siinä sivussa tunti- tai jopa useampi lisätöitä.....

Ja sitten kun tulee joku yli 20v vanha "Lohikäärme- mallinen nissan"

Niin silloin voisi olla kiusaus laittaa noita aloittelevia (viiden vuoden kuluttua alansa parhaimistoa) asentajia tutkimaan mitä vois tehdä.... Ja jotain pitää aloittavalla asentajalla sanoa tehneensä viimmeisen päivän?

Kaikki ei missään nimessä toimi näin, mutta yksikin riittää?

-ja mistä niitä osaavia asentajia tulee? vastaus: sieltä ulko-ovesta, ja joka vuosi paranee, mitä saadaan pidettyä....

Viestiketju on lukittu

Luokat
jarrut, katsastus, käsijarrut, nissan, terrano


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Nissan Terrano 91 cvy O/M/V Ajoneuvot 2 28.12.2013 21:11
Myydään / Vaihdetaan Nissan terrano 2 ik60 O/M/V Ajoneuvot 0 07.07.2012 20:13
MITEN KOROTTAA ´94 TERRANO V6?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 28.11.2010 13:25
Miten korotus mitataan katsastuksessa jappe Tekniikka & Jutustelu 17 30.05.2005 11:41
Miten saada 103% suoritus? tuska This And That 0 30.09.2002 13:17


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).