![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tälleillalletallissatapahtui... kutenkuvasta näkyykin niin topicin päätähden peltiosat eivät olleetkaan aivan bolt-on... kuskinpuolen lokasuoja kun eimeinannut suostua yhteistyöhön muiden peltiosien kanssa eisittenmillään... naamataulun paikoilleenkasaamisen jälkeen liitos koripulkan suuntaan irvisteli susilauman lailla... ratkaisumallina vetää kokoroskaa liimapuristimilla taaksepäin jolloin kokoroskan sai vedettyä astinlaudan päällisestä liitoksesta pulteilla pakettiin... silläseurauksella ettei lokasuojan sisäinen kannatinkaari senjälkeen ollut enää lähelläkään rungon OEM-kiinnitysreikiään... jonkajälkeen kokoroskaa ryhdyttiinkin ratifioimaan hallitunkilla nostamalla ja hi-liftillä vetämällä... silläseurauksella että ryskeen ja paukkeen tauottua pultit pääsivätkuinpääsivätkin penetroitumaan rungon vastinmuttereihin... silläseurauksella että summasummaarum olikuin kassakaapin sulkisi... [entiedä onkototta mutta olenkuullut ISO ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aikani kirottuani ja kiinnitysreikiä isonneltuani tajusin, että jousien takakiinnikeiden takaa pukkien varaan nostetun keulan paino väänsi runkoa sen verran mutkalle, että lokarit ei käyneetkään reikiinsä... Renkaat takas paikoilleen ja putkit pois, niin lokarit sattui justiinsa kohilleen ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne HJ:ssakaan oo veljeksiä. Eri autoista ku on sekotellu osia, niin ei ne nostamalla paikalleen osu kohilleen. Pitää väännättää ja käännättää yms. Eikä kaikki ole edes samalla muotilla prässätyn olosiakaan. Ei oo tuohon maailman aikaan vielä ollu toleranssit niin justiinsa tällasissa arkisissa kamppeissa.
Muistu mieleen tarina UKIn autotehtaalta. Sinne oli taannoin tullu kontillinen Samaran pohjapeltejä. Jokaisessa oli kekellä peltiä hanskan kuva. Eli ei se kaikkialla oo ollu niin tarkkaa myöhemminkään. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
On siinä voinu holet venyä holotnaks ja runkokin rallatella toleranssista toiseen, kun kenties Kekkosen jäähallinkokosta sikarikerhoo on vedetty pitkin Eurooppaa. Gikolot kiillotelleet gardajärvellä pellejä aurinkorasvalla ja viiksivahalla. On siinä afrikantähti ollut kovilla etelän kuumuudessa ja pohjosen pakkasissa, niin vähemmästäkin alkaa paikat tippuun ja elään ohi toleranssien.
Mahtavaa seurata tätä kasariaikojen charterlentojen uhmaajaa kun vanhat viiksivahat on muisto vaan (ja sikarilaatikko paikkaukset). Saas nähdä minkälaiset muistojen muumiot herää, kun kone paukahtaa käyntiin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
[...paitsiettä omaksi motivaattoriksi muttamyös siltävaralta sikälimikäli kaikki palstalaiset eivät ole tietoisia tämäntopicin päätähden paleoottisesta esihistoriasta niinvoisimme palauttaa mieliin Atoyotan postausta projektin alkuhämäristä...]
Lainaus:
Lainaus:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tämäniltaisissa askelaskeleissa törmäsimme charterlentojen uhmaajan kanssa siihen faktatietoon että hi-liftillä paikoilleen runtatut lokasuojat kostivat kohtaloaan konepellin kautta... [joka ensisovittamalla jäi pahastikin lipalle naamapeltiin suhteutettuna ![]() ![]() ![]() ...ratkaisumallina porailla konepeitteeseen muutamia reikiä lisää... ...jonkajohdosta teemamme mukaisesti temperoimamme saranat... ...saatiin ruuvailtua paikoilleen... ...silläseurauksella että konepeitteen keulaylitys naamapeltiin nähden saatiin kuoletettua olemattomiin... ...kutenmyös sivupeltien suhteen jotkanekään eivät enää vaikuttaneet hammaslääkäritermein ilmaistuna oikaisuhoitoa vaativilta... mekanismin toimivuutta testatessani ajattelin että harvinaislaatuisesti[!!] vuosikymmenet menossamukana repalehtanut konepeitteen vaimennushuopa on arvatenkin käynyt kuumana Atoyotan appiukon ajossa alppeja ja apenniineja ylittäessään? [tässävälissä hekumoin hetkisen korroosioperversiollani] ![]() ![]() ![]() Lainaus:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Heitellään vielä hiukan löylyjä motivaatiokiukaaseen sillä, että tämä saattaa olla ainoa yksilö Suomessa johon on ilmeisesti tehdasasennettuna tehty kattoluukku! Tosin se saattoi olla jo huonossa hapessa nyt mutta ehkä alan historioitsijahifistejä tieto piristää...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
...sillä ensikerralla konttorilta palattiin kotitehtävien kera... ...joidenjohdosta takaakseli hi-liftasi itsensä pölkkyjen nokkaan... ...kotitehtävien kimppuun päästäksemme... joista rajoitinkumin paikoilleenruuvailu helpoimmasta päästä... ...jonkajälkeen kuormantuntevaajarruvoimansäädintä elvyttämään... [vaikkakin minusta vahvasti tuntui ettei se ollut toiminut siellä seinäjoellakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen silläsenverranpaljon isänmaata suojakumin sisään oli pakkautunut ![]() itseventtiili sinänsä vaikutti hyvinkin elävienkirjoihin kuuluvalta... ...jotasamaa eivoinut sanoa konttorillakäydessä jumittumisen merkkejä osoitelleista jarrusylkyistä sekäniihin johtavista linjastoista... ...jotkamolemmat korvattiin uusillalinjastoilla... ...sekä sylintereillä... ...jamuillasisuskaluilla [summasummaarum: kuormantuntevanventtiilin kupletin juoni taisikylläkin olevan akseliltatulevalta säätötangossa joka alustan SOAamisen jälkeen ei ollut sielläpäinkään mitäpitäisi ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
taasolisi dj.ibusalille töitä... toyotawaykin pilalla ja pelkkää digitaalip*skaa tilalla...
...josta mielenipahoittaneena tilasinkin huutonetistä 8,6kg... toyotaway/plus/whatever julkaisuja jätepaperin hinnalla... samassa kaupassa tarjoutui tilaisuus teollisuusvakoiluun sisäpiiritiedoksi tarkoitettujen julkaisujen myötä... ...sekämyös aikamatkustusta hetkeen jolloin hillbilly olivielä aloitteleva tekijä...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas, sitä on vanhaa merkki-pornoa tilattu
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |