Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2021, 00:31
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

tälleillalletallissatapahtui... kutenkuvasta näkyykin niin topicin päätähden peltiosat eivät olleetkaan aivan bolt-on...


kuskinpuolen lokasuoja kun eimeinannut suostua yhteistyöhön muiden peltiosien kanssa eisittenmillään... naamataulun paikoilleenkasaamisen jälkeen liitos koripulkan suuntaan irvisteli susilauman lailla... ratkaisumallina vetää kokoroskaa liimapuristimilla taaksepäin jolloin kokoroskan sai vedettyä astinlaudan päällisestä liitoksesta pulteilla pakettiin... silläseurauksella ettei lokasuojan sisäinen kannatinkaari senjälkeen ollut enää lähelläkään rungon OEM-kiinnitysreikiään... jonkajälkeen kokoroskaa ryhdyttiinkin ratifioimaan hallitunkilla nostamalla ja hi-liftillä vetämällä...


silläseurauksella että ryskeen ja paukkeen tauottua pultit pääsivätkuinpääsivätkin penetroitumaan rungon vastinmuttereihin...


silläseurauksella että summasummaarum olikuin kassakaapin sulkisi...

[entiedä onkototta mutta olenkuullut ISOjenpoikien kertoneen etteivät bj:n peltiosat ainaolisi veljeksetkuinilvekset???]

__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2021, 06:30
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Like a glove..

https://m.youtube.com/watch?v=YQ4V_-GY3PM
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2021, 19:17
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
tälleillalletallissatapahtui... kutenkuvasta näkyykin niin topicin päätähden peltiosat eivät olleetkaan aivan bolt-on...

kuskinpuolen lokasuoja kun eimeinannut suostua yhteistyöhön muiden peltiosien kanssa eisittenmillään... naamataulun paikoilleenkasaamisen jälkeen liitos koripulkan suuntaan irvisteli susilauman lailla... ratkaisumallina vetää kokoroskaa liimapuristimilla taaksepäin jolloin kokoroskan sai vedettyä astinlaudan päällisestä liitoksesta pulteilla pakettiin... silläseurauksella ettei lokasuojan sisäinen kannatinkaari senjälkeen ollut enää lähelläkään rungon OEM-kiinnitysreikiään... jonkajälkeen kokoroskaa ryhdyttiinkin ratifioimaan hallitunkilla nostamalla ja hi-liftillä vetämällä...

silläseurauksella että ryskeen ja paukkeen tauottua pultit pääsivätkuinpääsivätkin penetroitumaan rungon vastinmuttereihin...

silläseurauksella että summasummaarum olikuin kassakaapin sulkisi...

[entiedä onkototta mutta olenkuullut ISOjenpoikien kertoneen etteivät bj:n peltiosat ainaolisi veljeksetkuinilvekset???]
Joskus BJ45:n kanssa samantyyppisen ongelman kanssa taistelin. Uudet lokarit ei meinanneet istua millään.
Aikani kirottuani ja kiinnitysreikiä isonneltuani tajusin, että jousien takakiinnikeiden takaa pukkien varaan nostetun keulan paino väänsi runkoa sen verran mutkalle, että lokarit ei käyneetkään reikiinsä... Renkaat takas paikoilleen ja putkit pois, niin lokarit sattui justiinsa kohilleen
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2021, 07:58
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Ei ne HJ:ssakaan oo veljeksiä. Eri autoista ku on sekotellu osia, niin ei ne nostamalla paikalleen osu kohilleen. Pitää väännättää ja käännättää yms. Eikä kaikki ole edes samalla muotilla prässätyn olosiakaan. Ei oo tuohon maailman aikaan vielä ollu toleranssit niin justiinsa tällasissa arkisissa kamppeissa.

Muistu mieleen tarina UKIn autotehtaalta. Sinne oli taannoin tullu kontillinen Samaran pohjapeltejä. Jokaisessa oli kekellä peltiä hanskan kuva. Eli ei se kaikkialla oo ollu niin tarkkaa myöhemminkään.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2021, 21:54
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

On siinä voinu holet venyä holotnaks ja runkokin rallatella toleranssista toiseen, kun kenties Kekkosen jäähallinkokosta sikarikerhoo on vedetty pitkin Eurooppaa. Gikolot kiillotelleet gardajärvellä pellejä aurinkorasvalla ja viiksivahalla. On siinä afrikantähti ollut kovilla etelän kuumuudessa ja pohjosen pakkasissa, niin vähemmästäkin alkaa paikat tippuun ja elään ohi toleranssien.
Mahtavaa seurata tätä kasariaikojen charterlentojen uhmaajaa kun vanhat viiksivahat on muisto vaan (ja sikarilaatikko paikkaukset). Saas nähdä minkälaiset muistojen muumiot herää, kun kone paukahtaa käyntiin!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2021, 00:19
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

[...paitsiettä omaksi motivaattoriksi muttamyös siltävaralta sikälimikäli kaikki palstalaiset eivät ole tietoisia tämäntopicin päätähden paleoottisesta esihistoriasta niinvoisimme palauttaa mieliin Atoyotan postausta projektin alkuhämäristä...]


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Voihan Kari Grandi!!! Meinas mennä pillimehu väärään kurkkuun. Taitaa olla tuo yksilö minun appiukon vanha maasturi.
Tiedätkös että tuolla yksilöllä on ajettu asuntovaunun kanssa kaikki euroopan maat läpi. Dioja löytyy reissuista vielä kaapin periltä. Vuonna -85 siihen on vaihdettu lohko. Alkuperäinen lohko on vieläkin tallella kesämökillä.

Yhtenä vuotena tuo ei mennyt katsastuksesta läpi tai oli pelko ettei mene, en muista enää tarinaa tarkkaan mutta kuitenkin nin usko tai älä, ruostereiän takia. Omistaja paikkasi sen peltisellä sikarilaatikonkannella...Hoffnar oli merkki....

edit: Maasturi varmistui samaksi juuri äsken
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Muutama diakuva löytyi Afrikan tähdestä kun sillä Eurooppaa valloitettiin kahdeksankymmentäluvulla


Tässä omistaja on vissiin Italiassa vuonna 1985, ainakin näin luki dialaatikossa


Tästä ei ole tietoa mutta tuo on rantahiekkaa eikä lunta mikä näkyy kuvassa

Valitettavasti rekisterinumeroa en saa näkyviin mutta se on sama.

Kuvat ovat dioina ja jouduin tekeen pahvilaatikko/taskulamppuviritelmän että sain edes jotakin kuvattua. Koitan jos löydän jostain vielä diaprojektorin niin saada tarkemmat kuvat näytille.






__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.11.2021, 01:20
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
On siinä voinu holet venyä holotnaks ja runkokin rallatella toleranssista toiseen, kun kenties Kekkosen jäähallinkokosta sikarikerhoo on vedetty pitkin Eurooppaa. Gikolot kiillotelleet gardajärvellä pellejä aurinkorasvalla ja viiksivahalla. On siinä afrikantähti ollut kovilla etelän kuumuudessa ja pohjosen pakkasissa, niin vähemmästäkin alkaa paikat tippuun ja elään ohi toleranssien.
Mahtavaa seurata tätä kasariaikojen charterlentojen uhmaajaa kun vanhat viiksivahat on muisto vaan (ja sikarilaatikko paikkaukset).
...täytyytunnustaa että jokakerta afrikantähden kimppuun hyökätessäni muutoinkin vilkasta mielikuvitustani ruokkii tietoisuus siitäettä kyseinen omissapikkukätösissäni metamorfoosiaan kokeva yksilö ontosiaankin ollut mallinimelleen uskollinen 80luvulla euroopan maiden läpi maaristeillessään... kyseiseen faktatietoon nojaten koenkin kunniakseni/velvollisuudekseni saattaa kyseistä landcruisereiden hall-of-famea askel askeleelta takaisin elävien kirjoihin...

tämäniltaisissa askelaskeleissa törmäsimme charterlentojen uhmaajan kanssa siihen faktatietoon että hi-liftillä paikoilleen runtatut lokasuojat kostivat kohtaloaan konepellin kautta... [joka ensisovittamalla jäi pahastikin lipalle naamapeltiin suhteutettuna]

...ratkaisumallina porailla konepeitteeseen muutamia reikiä lisää...


...jonkajohdosta teemamme mukaisesti temperoimamme saranat...


...saatiin ruuvailtua paikoilleen...


...silläseurauksella että konepeitteen keulaylitys naamapeltiin nähden saatiin kuoletettua olemattomiin...


...kutenmyös sivupeltien suhteen jotkanekään eivät enää vaikuttaneet hammaslääkäritermein ilmaistuna oikaisuhoitoa vaativilta...


mekanismin toimivuutta testatessani ajattelin että harvinaislaatuisesti[!!] vuosikymmenet menossamukana repalehtanut konepeitteen vaimennushuopa on arvatenkin käynyt kuumana Atoyotan appiukon ajossa alppeja ja apenniineja ylittäessään?


[tässävälissä hekumoin hetkisen korroosioperversiollani]


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Saas nähdä minkälaiset muistojen muumiot herää, kun kone paukahtaa käyntiin!
...nosiihen muistojen muumioiden heräämiseen saattaavieläkulua tupakki jostoinenkin mutta askel askeleelta edetään kuten åke blomqvistin tanssikurssilla konsanaan...

__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.11.2021, 20:54
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Heitellään vielä hiukan löylyjä motivaatiokiukaaseen sillä, että tämä saattaa olla ainoa yksilö Suomessa johon on ilmeisesti tehdasasennettuna tehty kattoluukku! Tosin se saattoi olla jo huonossa hapessa nyt mutta ehkä alan historioitsijahifistejä tieto piristää...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.11.2021, 00:51
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Heitellään vielä hiukan löylyjä motivaatiokiukaaseen sillä, että tämä saattaa olla ainoa yksilö Suomessa johon on ilmeisesti tehdasasennettuna tehty kattoluukku! Tosin se saattoi olla jo huonossa hapessa nyt mutta ehkä alan historioitsijahifistejä tieto piristää...
...vaikkakin kattoluukku avoautovisioissani jäämässä virattomaksi niinvoisilti hyvinkin OEM-osastolle viitata... josei vallan fujivuoren juurelle niin korpivaaran maahantuontivarustamolle vähintäänkin???

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
MotherF*ckingVehicle-969 vuosikatsastettu muutamatuntisitten...
...vaaneipäsujunut motherf*ckingvehiclen leima[us]kuntoon saattaminen muittamutkitta sekään...


...sillä ensikerralla konttorilta palattiin kotitehtävien kera...


...joidenjohdosta takaakseli hi-liftasi itsensä pölkkyjen nokkaan...


...kotitehtävien kimppuun päästäksemme... joista rajoitinkumin paikoilleenruuvailu helpoimmasta päästä...


...jonkajälkeen kuormantuntevaajarruvoimansäädintä elvyttämään...


[vaikkakin minusta vahvasti tuntui ettei se ollut toiminut siellä seinäjoellakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen silläsenverranpaljon isänmaata suojakumin sisään oli pakkautunut]


itseventtiili sinänsä vaikutti hyvinkin elävienkirjoihin kuuluvalta...


...jotasamaa eivoinut sanoa konttorillakäydessä jumittumisen merkkejä osoitelleista jarrusylkyistä sekäniihin johtavista linjastoista...


...jotkamolemmat korvattiin uusillalinjastoilla...


...sekä sylintereillä...


...jamuillasisuskaluilla


[summasummaarum: kuormantuntevanventtiilin kupletin juoni taisikylläkin olevan akseliltatulevalta säätötangossa joka alustan SOAamisen jälkeen ei ollut sielläpäinkään mitäpitäisi]
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.11.2021, 20:09
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

taasolisi dj.ibusalille töitä... toyotawaykin pilalla ja pelkkää digitaalip*skaa tilalla...


...josta mielenipahoittaneena tilasinkin huutonetistä 8,6kg...


toyotaway/plus/whatever julkaisuja jätepaperin hinnalla...


samassa kaupassa tarjoutui tilaisuus teollisuusvakoiluun sisäpiiritiedoksi tarkoitettujen julkaisujen myötä...


...sekämyös aikamatkustusta hetkeen jolloin hillbilly olivielä aloitteleva tekijä...




__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.11.2021, 20:30
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jaahas, sitä on vanhaa merkki-pornoa tilattu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 22:09 (GMT +2).