![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos siinä on kaksi identtistä sylinteriä, joilla vielä identtiset kiinnitykset jotta liikerata on just sama kummallakin puolella. Sylinterit yhdistäviin letkuihin sitten ne hanat.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sylkyt eri päin rinnakkain. Letku männän alta männän alle ja toinen letku varren puolet yhdistämään. Pallohana jompaan kumpaan letkuun.
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Laita tommone joka sytkälle niin ei tartte ihmetellä. Edit: Vapaa liikkuvuus ei kylläkään toteudu. Edit: Parempi linkki https://www.hydrauliikkakauppa.fi/tu...kkoventtiili//
Viimeksi muokannut Patu925 : 29.10.2021 13:23 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
6/2 sähköohjattu vaihtoventtiili(2 reikää tulppaan) ja pieni säiliö johon tulee oma letku vaihtoventtiilin läpi kummaltakin puolelta mäntää. Vaihtoventtiili voi toki olla mekaaninenkin jos tykkää ulkoilla. Säiliö huolehtii varren aiheuttamasta tilavuuden muutoksestä. Paineakku ei tässä oikein toimi, koska pukkaa varren ulos sylinteristä.
Sähkösellä vaihtoventtiilillä vapautus onnistuisi hytistä, ja penkkaa vasten pökkimällä saa säädettyä kulmaa. ne pallohanat toki toimii manuaalisena versiona yhtä hyvin kuin vaihtoventtiilikin.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 29.10.2021 19:15 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Muistelen joskus nähneeni traktorin nostovarsissa hydrauli rajoittimet joissa oli vapautus venttiili,ja kun sen sulki oli sylinteri lukittu.ei ollut mitään letku yms.ylimääräistä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jounin alkuperäinen toteutusvaihtoehto toimii. Vaatii vaan hieman enemmän "habaa" toiselle puolelle kääntämisessä kuin toiselle.
Kannattaa laittaa tosi ohuet öljyt sisään. Talvipakkasilla kaikki öljyt on aika jäykkiä. Ja tätä varten on syytä katsoa joku sopiva vastin jota vasten voi ajaa puskulevyn toinen reuna käännön suorittamiseen. Käsivoimin ei taivu. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyl minäkin laittasisin sähköhydrauliikan.
Mönkijässäkin kyrsi se käsikääntö. Siihen tein noston ja laskun sähköpumpulla. Ei maksa ebayssä kiinalainen 12v sähkökoneikko kun pari satkua. Sellasella parikin tehnyt ja hyvin toiminu. Toki ei järin nopea mutta kyl se vaijerin ja käsikäytön voittaa mennen tullen
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hydraulisylinterin tiivisteiden vaihto Tampere | Racingrabbit | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.06.2020 18:08 |
Syöttöpumpun lukitseminen | Nevakiitäjä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.03.2011 06:28 |
Hydraulisylinterin lähtöjen asento | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 10.11.2010 20:59 |
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.08.2005 10:48 |