Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I
tiisseli vai pensa? -on painoeroa. kakstahtiset on ainaskin kevyitä jos pelkkää offiautoa teet.. semmonen veekasilla olis komia. =)
myös näiden materiaali vaikuttaa painoon:
+pakosarjat? valurauta?
+kannnet? alumiini?
+ac?
+ahdin / ahtimet / muut tähän liittyvät?
+imusarja?
ihan googlesta selvii jenkkikoneiden painot.
|
Ameriikan pikkulohko on yleensä bensa.
Chevy 6.2/6.5 ei varsinaisesti ole pikkulohko vaan ihan oma konstruktuo, oldsin 260/350 on ulkoisesti pikkulohko, hiukan painavampi kuin vastaava bensalohko mutta ei paljon. Mutta oldsin pikkulohko painaa kuitenkin enemmän kuin chevy tai ford. Chrysler taisi myös olla painavampi.
2-tahtiset detroit dieselit on sitten kuorma-auton koneita ja ihan omaa luokkaansa painossa.
Tai jos jotain 2t bensa V8:ia meinaa, niin ne on vanhoja perämoottorin koneita, varmaan kevyt kyllä. Mutta ei auton moottoreita. Naapurimaasta löytyy videoita amazonista jollain 2tbensa V8:lla, Rudeson on sen nimi.