![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 299/2021 25 § Taksinkuljettajaa koskevat vaatimukset Liikenne- ja viestintävirasto myöntää hakemuksesta taksinkuljettajan ajoluvan henkilölle: 3) joka on suorittanut 25 a §:ssä tarkoitetun taksinkuljettajan kokeen. Liikenne- ja viestintävirasto ei kuitenkaan saa myöntää taksinkuljettajan ajolupaa henkilölle, joka on rikosrekisteristä ilmenevällä tavalla syyllistynyt ajolupahakemuksen ratkaisemista edeltäneen viiden vuoden aikana: Liikenne- ja viestintävirasto ei myöskään saa myöntää ajolupaa, jos henkilö on sakkorekisteristä ilmenevällä tavalla syyllistynyt ajolupahakemuksen ratkaisemista edeltäneen kolmen vuoden aikana: 1) rikoslain 23 luvun 2 §:ssä tarkoitettuun törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, 3 §:ssä tarkoitettuun rattijuopumukseen tai 4 §:ssä tarkoitettuun törkeään rattijuopumukseen; 2) rikoslain 23 luvun 10 §:ssä tarkoitettuun kulkuneuvon kuljettamiseen oikeudetta, jos teko osoittaa hänen olevan ilmeisen sopimaton toimimaan taksinkuljettajana; tai 3) edellä 3 momentin 1, 2 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tekoon, jos teko osoittaa hänen olevan ilmeisen sopimaton toimimaan taksinkuljettajana. Kun hakijalle on myönnetty ajolupa, Liikenne- ja viestintävirasto voi pyynnöstä myöntää siitä väliaikaisen todistuksen. Mitä muutoin säädetään ajoluvasta, sovelletaan myös väliaikaiseen todistukseen. 320/2017 1 § Taksinkuljettajaa koskevat vaatimukset Taksiliikenteessä toimivalla kuljettajalla (taksinkuljettajalla) on oltava taksinkuljettajan ajolupa. Liikenteen turvallisuusvirasto myöntää hakemuksesta taksinkuljettajan ajoluvan henkilölle: 1) jolla on voimassa oleva ajo-oikeus, kuitenkin vähintään vuotta aikaisemmin saatu B-luokan auton ajo-oikeus; Suomessa myönnetyn ajokortin lisäksi hyväksytään sellainen muussa Euroopan unionin jäsenvaltiossa tai Euroopan talousalueeseen kuuluvassa valtiossa myönnetty ajokortti, joka tunnustetaan Suomessa ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttavaksi; 2) joka täyttää ajokorttilain (386/2011) 18 §:ssä säädetyt ryhmän 2 ajokorttilupaa koskevat terveysvaatimukset; 3) joka on suorittanut Liikenteen turvallisuusviraston järjestämän taksinkuljettajan kokeen; sen lisäksi, että kunkin taksiliikennettä harjoittavan toimijan on vastattava ja huolehdittava III osan 1 luvun 2 §:n mukaisesti, että kuljettajalla on tarvittava osaaminen, taksinkuljettajan kokeen tarkoituksena on selvittää ajoluvan hakemisen yhteydessä, että kuljettaja kykenee huolehtimaan matkustajan turvallisuudesta myös käytettävästä ajoneuvosta riippumatta, ottamaan huomioon matkustajan toimintarajoitukset ja että hänellä on pääasiallista toiminta-aluetta koskeva riittävä paikallistuntemus. Liikenteen turvallisuusvirasto ei kuitenkaan saa myöntää taksinkuljettajan ajolupaa henkilölle, joka on rikosrekisteristä ilmenevällä tavalla syyllistynyt ajoluvan hakemista edeltäneen viiden vuoden aikana: 1) rikoslain (39/1889) 17 luvun 18, 18 a tai 19 §:ssä tarkoitettuun sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaan tekoon, 20 luvussa tarkoitettuun seksuaalirikokseen, 21 luvun 1–3 tai 6 §:ssä tarkoitettuun henkeen tai terveyteen kohdistuvaan rikokseen, 25 luvun 3 §:ssä tarkoitettuun ihmiskauppaan tai 3 a §:ssä tarkoitettuun törkeään ihmiskauppaan, 31 luvun 2 §:ssä tarkoitettuun törkeään ryöstöön taikka 50 luvussa tarkoitettuun huumausainerikokseen; 2) rikoslain 21 luvun 4, 5, 6 a tai 7–15 §:ssä tarkoitettuun henkeen tai terveyteen kohdistuvaan rikokseen, 28 luvun 1–9 sekä 11 ja 12 §:ssä tarkoitettuihin omaisuusrikoksiin, 31 luvun 1 §:ssä tarkoitettuun ryöstöön tai 32 luvun 1–10 §:ssä tarkoitettuihin kätkemis- ja rahanpesurikoksiin; 3) rikoslain 23 luvun 2 §:ssä tarkoitettuun törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, 3 §:ssä tarkoitettuun rattijuopumukseen, 4 §:ssä tarkoitettuun törkeään rattijuopumukseen tai 10 §:ssä tarkoitettuun kulkuneuvon kuljettamiseen oikeudetta; 4) 1–3 kohdassa tarkoitettua rikosta vastaavaan rikokseen, jota koskeva tuomioistuinratkaisu on rikosrekisterilain (770/1993) 2 §:n 2 momentin nojalla merkitty rikosrekisteriin. Liikenteen turvallisuusvirasto ei myöskään saa myöntää ajolupaa, jos henkilö on sakkorekisteristä ilmenevällä tavalla syyllistynyt: 1) edellä 3 momentin 3 kohdassa tarkoitettuun tekoon; tai 2) edellä 3 momentin 1, 2 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tekoon, jos teko osoittaa hänen olevan ilmeisen sopimaton toimimaan taksinkuljettajana. Liikenteen turvallisuusvirasto voi antaa tarkempia määräyksiä 2 momentin 3 kohdassa tarkoitetun taksinkuljettajan kokeen vaatimuksista.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"Taksien aiheuttamien onnettomuuksien määrä kasvoi 70 prosenttia lakiuudistuksen jälkeen".
https://www.is.fi/autot/art-2000008298174.html No en kyllä ihmettele pätkääkään! Tänäänkin tuossa iltapäivä liikenteessä taasen useampi sen kaltainen läheltä piti- tilanne tuli nähtyä että huhhuh! "Nätein kun 60 alulueella Vihdintiellä Yango kuski päätti vetää uukkarit vasemmallekääntyvien kaistalta punaisia päin vastakkaikkaisten tulevien (ei siis valoista lähtevien, vaan tasaiseen vihreillä ajavin virran eteen abbaut vajaan sadan metrin rakoon) eteen! Oli aika hyvät eväät ketjukolariin siinä...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
"Taksi Helsinki, Taksi Helsingi vai Taksi Helsin: erehdys voi tuntua kukkarossa isosti – ”Asiakkaan selvää harhaan johtamista”.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008299076.html
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
"Kelan taksikyyti ei koskaan saapunut – Pirkon, 75, tärkeä lääkäriaika siirtyi huhtikuulle asti"
"Vihtijärveläinen 75-vuotias Pirkko Asp odotti Kela-kyytiä saapuvaksi kotiinsa 15. helmikuuta, jotta pääsisi käymään lääkärissä. Kyydin olisi pitänyt tulla viimeistään 9.45, jotta Pirkko ehtisi lääkäriin kello 10.30. Kyytiä ei kuitenkaan kuulunut koko päivänä. Tämän seurauksena Aspin koko lääkäriaika siirtyi huhtikuulle. – Minulle sanottiin, että voin kahden viikon päästä varata uuden ajan huhtikuulle. Pirkon mukaan hänelle kerrottiin taksiyhtiön puolesta, että syynä oli ruuhka. Asp pitää syytä outona, koska oli varannut taksinsa hyvissä ajoin edellisenä päivänä ja kuljettajalla olisi pitänyt olla aikaa valmistautua kyytiin. Ei ensimmäinen kerta Asp kertoo, että lääkärissä hänen oli ollut tarkoitus käydä läpi lääkärin kanssa useampaa asiaa, kuten reumalääkityksen vaihtoa. Nyt kaikki niistä siirtyvät taksikyydin vuoksi pitemmälle kevääseen. – Kyllähän se laittaa harmittamaan, Asp sanoo. Kyseessä ei ole edes ensimmäinen kerta, kun näin on käynyt Aspille Kelataksin kanssa. – Noin vuosi sitten olin myös menossa lääkäriin, kun kävi ihan samalla tavalla että taksi ei vain tullut, hän kertoo." https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d...3-c2cd60133600 Paljonko mahdollisesti niitä kiireellisempiä ja akuutimpia jää ajamati?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
"Taksikuskit jättävät sokean Tiina Mustosen vääriin paikkoihin – silti hän ei saa vakiotaksia asiointiin"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d...0-5c79b79fc842 "Jotkut kuskit eivät ole suostuneet ottamaan häntä kyytiin, kun he ovat nähneet opaskoiran. Kieliongelmien takia kuski ei välttämättä ole osannut lukea tilauksen lisätietokohdasta, että asiakkaalla on koira mukana." No niinpä niin...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mikäli hommasta tienaisi hyvin ja työolot olisi asialliset, ammatti kiinnostaisi useammin kantasuomalaista. Samalla tapaa on moni vanha ammatti lakannut kiinnostamasta. Vähemmän kyläkauppiaita, ompelijoita, suutareita, piikoja ja renkejä. Enää ei joka kylälle ole kovin hyviä bussipalveluja kun maksajat vähissä. Jos kieliongelmia ei ole taksissa, joka on epäsuosittu työ, mihin nämä kaupunkilaiset voi mennä töihin? Nykysuomalaiselle tämänlainen työ kaupungissa ei kuitenkaan kovin mieluisa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
"Yli puolet kärähti taksiratsiassa Helsingissä".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7...f-2f851b411b4b
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |