![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tänään sain nippuun. Laitoin kovan 12mm pultin kääntöpäähän. Tein eka kierteen ja laitoin ruuvin lukitteen kanssa kiinni, lisäksi mutteri ulkopuolelle, sekin lukitteella kiinni. Hitsasin lapun kääntövarren kylkeen. Nyt on viidellä pultilla kiinni ja lisäksi heitin orkkis pinnapultit pois ja laitoin tilalle kovat normi pultit. Laitoin samalla uudet kääntöpään tiivisteet. Olkalaakerit löytyi tamgearssilta ne loivemmat orkkista vastaavat. Vetarin stefaksi se paranneltu versio. Nyt on kaikki uutta. Jos nyt hetken edes taas kestäisi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Lauantaina pitkästä aikaa jeepillä maastossa.
Muuten tullut kyllä kilometrejä mittariin! Pikku video. https://youtu.be/2eGIUrgPdTo |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jotain pientä pitkästä aikaa.
Lähinnä veturin hommia on jeeppi hoidellut viimmeaikoina. Maastossa parit ajokerrat käynyt hj.lla pähäman 30v juhla Safari ja pikkujouluajot. Rassaaminenkin jäänyt vähiin. Syyläri ja uudet etujouset ollut hyllyssä jo varmaan pari kuukautta. Leima loppui 20.11. Pitää alkaa vähä tekemään leimaremonttia. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jouset vaihdoin eilen. Vähä kyllä sapetti, kun uudet oli 3" korottavat ja tarkoitus oli päästä 50mm korotus plokeista eroon, kun häiritsivät katsastusmiestä viimme leimalla. Vanhoissa jousissa ja uusissa oli vain n.40mm korkeuseroa.
Ilmeisesti vanhatkin olivat jotku korotusjouset. Jätin plokit kuitenkin pois toivossa, ettei uudet jouset menisi kasaan yhtäpaljon kuin vanhat. No ihan yhtä korkealle ei jäänyt, mutta noilla mennään nyt. Samalla tuli asennettua kallistuksenvakaaja. Joutui vähän rälläköimään kesällä tehtyä panhardin kiinnikettä että sopi paikoilleen. Ja yksi uusi tukivarsi tuli myös vaihdettua. Milloinkohan sitä saisi hommattua ne vahvistetut... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eilen kun yritin ajaa auton ulos tallista, ni ei lähtenyt käyntiin, ei edes luvannut.
Joskus kesällä teki saman. Silloin vein talliin ja ei tullut kipinää. Muutaman päivän päästä lähti normaalisti käyntiin. Olin ajanut konepeltisyvyydessä ja pessyt moottorin painepesurilla. Oletin että jossain oli kosteutta. Nyt auto oli kuiva ja seissyt tallissa jonkun aikaa. Vika löytyi. Tai en tutkinut vielä tarkemmin, mutta ruuvarilla kun painoi Puolaa, niin lähti käyntiin ja kun hellitti ni heti sammui. Täytyy tutkia missä huono kontakti kun kerkiää. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei ihme ettei oikein puola saanut maita. Toinen kiinnitysruuvi puuttui kokonaan ja toinen oli löysällä ja umpiruosteinen.
Hioin pinnat puhtaiksi ja laitoin joka pintaan vaseliinia, kun en kuparitahnaa löytänyt mistään, vaikka tiedän sellaista tontilla olevan. Kait se vassukin vähä estää hapettumista ja suojaa vedeltä. Laitoin vielä 6mm2 kaapelilla lisä maadoituksen kiinnitysruuvin alle. Sisävalotkin on hävinnyt talven mittaan, kun ajettu muutaman kerran, sitten lumien tulon. Nekin jonkun tutun ojaan ajon takia. Käyty vinssi hommissa. 😂 no eipä ole tarvinnut tankata sitten syksyn. Katsotaan montako kk menee, ennenkuin viitsii leimata tai ettiä kadonneita sisä valoja.... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sisävalotkin löytyi. Oli sulake palanut . Vaihdoin uuden ja kesti.
Olisko liittynyt jotenkin noihin maa ongelmiin? Aika näyttää. Kävin offaamassakin. Kaks auton mittaa pääsi ja kovalla hieromisella takaisin tielle. Muniin asti lunta. Osin kyllä nousi hangen päälle. Ootellaan kevättä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep GC | vepele | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.07.2016 16:06 |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Tukivarret kevyeen autoon | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.01.2012 15:08 |
M &V: Jeep | jeeppi-eki | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 12.01.2008 18:36 |
M:JEEP (1:43) | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 09.06.2006 07:27 |