![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tänään ei paljon kerinnyt. Jotain kuitenkin. Hyvin toimii pyöränlaakerin rasvaussysteemi. Tein myös ylemmälle kääntöpään laakerille rasvanipan. Orkkis tulpan paikalla olikin nippa, mutta ei rasvaa kunnolla laakeria vaikka kuinka pumppaa vassua kääntöpäähän. Viilasin uran kääntävarren isompaan tappiin ja porasin reijän. Toisella puolella noin ja toimii hyvin. Nyt osuu suoraan oikealle kohdalle.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Laitoin ton pölytiivisteen ja sen alla olevat shimmit ruuveilla kiinni, jos joutuu murroksen vaihtamaan, kun on noi reijät tehty joista saa murroksen vaihdettua laakeria purkamatta.
On helpompi kun ei tarvi montaa osaa asetella kohdilleen. Viimmeksi vain vaihtaessa tippui kaksi ruuvia jarrulevyn ja olkaakselin väliin, ni joutui kuitenkin laakerin purkamaan. Siittä viisastuneena on lyhyt jappiputken pätkä pakissa jonka tökkää eka reikään, ennenkuin avaa/kiinnittää pulttia. Pultit on vaihtunut koviin kuusiokantaisiin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vielä kuva tosta "pika" murroksen vaihto reijästä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tänään sain nippuun. Laitoin kovan 12mm pultin kääntöpäähän. Tein eka kierteen ja laitoin ruuvin lukitteen kanssa kiinni, lisäksi mutteri ulkopuolelle, sekin lukitteella kiinni.
Hitsasin lapun kääntövarren kylkeen. Nyt on viidellä pultilla kiinni ja lisäksi heitin orkkis pinnapultit pois ja laitoin tilalle kovat normi pultit. Laitoin samalla uudet kääntöpään tiivisteet. Olkalaakerit löytyi tamgearssilta ne loivemmat orkkista vastaavat. Vetarin stefaksi se paranneltu versio. Nyt on kaikki uutta. Jos nyt hetken edes taas kestäisi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Lauantaina pitkästä aikaa jeepillä maastossa.
Muuten tullut kyllä kilometrejä mittariin! Pikku video. https://youtu.be/2eGIUrgPdTo |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jotain pientä pitkästä aikaa.
Lähinnä veturin hommia on jeeppi hoidellut viimmeaikoina. Maastossa parit ajokerrat käynyt hj.lla pähäman 30v juhla Safari ja pikkujouluajot. Rassaaminenkin jäänyt vähiin. Syyläri ja uudet etujouset ollut hyllyssä jo varmaan pari kuukautta. Leima loppui 20.11. Pitää alkaa vähä tekemään leimaremonttia. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jouset vaihdoin eilen. Vähä kyllä sapetti, kun uudet oli 3" korottavat ja tarkoitus oli päästä 50mm korotus plokeista eroon, kun häiritsivät katsastusmiestä viimme leimalla. Vanhoissa jousissa ja uusissa oli vain n.40mm korkeuseroa.
Ilmeisesti vanhatkin olivat jotku korotusjouset. Jätin plokit kuitenkin pois toivossa, ettei uudet jouset menisi kasaan yhtäpaljon kuin vanhat. No ihan yhtä korkealle ei jäänyt, mutta noilla mennään nyt. Samalla tuli asennettua kallistuksenvakaaja. Joutui vähän rälläköimään kesällä tehtyä panhardin kiinnikettä että sopi paikoilleen. Ja yksi uusi tukivarsi tuli myös vaihdettua. Milloinkohan sitä saisi hommattua ne vahvistetut... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep GC | vepele | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.07.2016 16:06 |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Tukivarret kevyeen autoon | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.01.2012 15:08 |
M &V: Jeep | jeeppi-eki | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 12.01.2008 18:36 |
M:JEEP (1:43) | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 09.06.2006 07:27 |