Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2021, 20:10
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Voisiko tuon alustasarjan asentaa autoon https://www.4x4parts.fi/fi/jousisarj...000006541.html ,jos rajoittaisi korotuksen lain sallimaan maksimiin/ei korottaisi ollenkaan? Metsään sitten korottavat osat. Eli tielle akselinlaskusarja eteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2021, 20:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psk123 Näytä viesti
Voisiko tuon alustasarjan asentaa autoon https://www.4x4parts.fi/fi/jousisarj...000006541.html ,jos rajoittaisi korotuksen lain sallimaan maksimiin/ei korottaisi ollenkaan? Metsään sitten korottavat osat. Eli tielle akselinlaskusarja eteen.
Mulla on just toi ja otteella. Madalsin alkuun spacereitä, nyttemmin Foxin 2.5” coiloverit. Takana on 120:n ilmajouset 50 mm spacereillä. Takapään hiluista en käyttäny kuin koiranluut ja nekin vaihtui pois kun menivät parissa vuodessa väljiks.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2021, 17:46
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Tarviiko nuita etupään tukivarsien ja perän laskuosia muutoskatsastaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2021, 07:05
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Käykö hilux ln110 3-litrainen V6 vz-e vertailumoottoriksi, vai onko tämä muiden markkina-alueiden juttu. Eli mitä näillä nykyisillä säädöksillä saa hiluxiin laittaa tehoa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.09.2021, 09:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
Käykö hilux ln110 3-litrainen V6 vz-e vertailumoottoriksi, vai onko tämä muiden markkina-alueiden juttu. Eli mitä näillä nykyisillä säädöksillä saa hiluxiin laittaa tehoa?
Onkohan tätä nyt Euroopassa myyty yleisesti? Jos ei, niin sit ei. Mutta saa siinä vajaa 200 kaakkia olla muutenkin, riippuu omamassasta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.09.2021, 09:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psk123 Näytä viesti
Tarviiko nuita etupään tukivarsien ja perän laskuosia muutoskatsastaa?
Tarvii.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.09.2021, 19:52
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tarvii.
Milläs lipuilla ja lapuilla tuo 6" onnistuu?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.09.2021, 21:07
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Nyt kun akselistoon ja jousitukseen päästiin...

Jos rungollinen auto, voiko tuota akseliston vaihtoa toteuttaa niin, että pätkäistään rungon pätkä toisesta eli sanotaan vaikka tulipellin kohdilta vaihdetaan rungon etupää toisesta autosta ja samalla vaihtuisi jousitus kierrejousista vääntösauvajousiin. Luovuttajassa olisi suuremmat massat eli sen suhteen ei ongelmaa, lisäksi jarrut päivittyisi suurempiin, raidetanko eli ohjaus siirtyisi akselin etupuolelle, simpukka myös luovuttajasta eli kokonaispaketti rungon pätkän kanssa. Ja alkuperäiseen rungon takaosaa jopa vielä jäisi alkuperäinen runkonumero.

Noin teoreettisesti ja pikaisesti selattuna tämä kai olisi mahdollista?

Vai kuinka rajuja muutoksia runkoon saa tehdä esim. moottorin alla olevan poikittaipalkin suhteen? Juurikin tuommoinen "takaohjauksen" muuntaminen "etuohjaukseksi" tilan saamiseksi riittäväksi vaikkapa moottorinvaihtoa ajatellen.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20210913_141955.jpg‎
Views:	169
Size:	267,7 Kt
ID:	100100   Click image for larger version

Name:	IMG_20210913_141936.jpg‎
Views:	164
Size:	255,6 Kt
ID:	100101  

Viimeksi muokannut toyopet : 14.09.2021 08:44
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.09.2021, 15:50
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Viisaammat neuvoo. Olen tässä nyt kulkenut paikallisella konttorilla kyselemässä 160 korisen patrollin 35x12,5r15 renkaiden muutos katsastusta. Sain pörhöltä lapun jossa on maininta että olis ollu tätä 160 patrollia 10r15 renkailla. No nyt se tökkäsi siihen että katsastus ukkeli oli sitä mieltä että tämä 10r15 rengas pitää olla hyväksytty meidän alueelle eli esim Suomeen tai vähintään Eurooppaan. Onko näin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 15:19 (GMT +2).