![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Taitaa nois jonniinlaiset nykimispisteet olla ![]() Uskaltaa ottaa suitsalla vaik vähä vauhtia pomppuliinan kaa ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
itse varmaan virittelisin jonkinlaisen systeemin jolla ulosjouston saa rajattua vinssausta ajatellen. akseli sukeltaa kahteen metriin suon uumeniin ja muu putkihökötys pyrkii pinnalle, välissä mahtuu asumaan 14 ziljoonaa kuutiota turvetta ja kaikkia dinozauruksia ja mitä ihmeellisempiä asioita.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut et dinoja tarttus suosta ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin.. pari lasia punkkua ja rupes ajatus juoksemaan jäähdytysjärjestelmän osalta.
Eli onko kellään kokemuksia putkirunkoisesta härpättimestä missä neste kulkee itse rungossa?? Vaikuttaa varmaankin positiivisesti jäähdytykseen, mutta tuleekohan kabiinissa liian kuuma kesähelteillä?? Kiertosuunta tulee (suunnitellusti) pelkääjän puolelta, joten kuski kärsii vähemmän lattia ja selkälämmityksestä ![]() ![]() Rautaahan tässä nesteputkessa on hitsattuna varmasti se pari sataa kiloa joten lämpöä haihduttavaa pintaa on.. Ei mitenkään tärkeää, mutta pitää koittaa herätellä rakennusintoa jollain tavalla ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mietiskelin kans jokin aikaa sitten et jos turvakaarissa pyöräyttäs glykolit, mut sit havahduin siihen mielikuvaan ku tarraat kabiiniin mennessä kunnolla siitä 95 asteisesta putkesta kiinni ja päädyt pooriin pötkölleen
![]() ![]() Mut ei kai siinä mitään jos ei niihin kierrossa oleviin ihan vahingossa käsiksi pääse ja kestää kesällä lämpöä ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Britit käytti yhteen aikaan moottoripyörissä runkoa öljysäiliönä. Ja jos en ihan väärässä ole, niin mielikuva on ettäkö olisi viime vuosinakin tämmöisiä tehty? Löytyy ainakin rungon murtumat tuolla tavalla, kun tulee nestevuotoa yllättävästä paikasta... Tätä naputellessa tuli mielikuva jostakin kisapyörästä, jossa olisi typellä paineistettu runko, ja rungon murtumat löytyy kun paineet putoaa...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
olen rakentannu muutaman putkirunko auton jossa jähy nesteet kulkee lattia putkia pitkin.,
kaikissa toiminnu erittäin hyvin ja säästää tilaa huomattavasti. omassa on lattia alumiinit pukien päällä. ei ole polttavan kuumiin putkiin suoraa pääsyä. omassa viellä kulkee pakoputket 5cm päästä lattia pelleistä ja 100 asteinen automaagi on viellä vieressä tuomassa lämpöä ni jäähdytys putkia ei edes huomaa.........mutta ei mitään suurta jalka lämpö ongelmaa ole ollut. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Moottoripyöristä en mitään tiedä, mutta ainakin jossain 60-70-luvun rata Porsseissa oli tuollainen järjestely. Eikä mikään jokapojan 911, vaan todella nopea rata-auto.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos säännöt vaatii ja kisaintoa löytyy niin sitten tehdään kisaa varten oma putkisto jäähdytysnesteelle, jos nämä ei kelpaa.
Suunnittelin putket kulkemaan alimmaisina, niin että vesi kaikissa olomuodoissa mahdollisesti jäähdyttää nesteputkea. Ajatuksella että joskus voimaa enempikin ja rääkki kovaa.. Alumiinilevystä tulee lattia ja penkkien taakse seinä, eli höyryn ei pitäis päästä hytin puolelle vaikka putki repeäisi. Saumaton 5mm seinämällä oleva höyryputki.. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Turvakehikon alta: Lainaus:
Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Noinhan se on kuten Mylppy kirjoittaa, mutta onhan suomennetuissa säännöissä tällainenkin kohta, joka löytyy otsikolla:
2.2.14.10 Turvakehikon kiinnitys korikehikkoon Putkirunkoisissa autoissa lasketaan turvakaariksi vyö- tärölinjan yläpuolinen osa, koska kaaret ovat kiinteä osa runkoa ei erillisiä vahvike/kiinnitys lappuja tarvita. Kaa- ria vaihdettaessa tulee liitoskohdan sisällä olla vähin- tään 10 cm vahvikeputki (seinämävahvuus vähintään 2,5 mm), joka sopii tiiviisti alkuperäisen kaariputken sisälle ja se tulee tulppahitsata kumpaankin kaariput- keen kahdesta vastakkaisesta kohdasta. Tuo kohta pitäisi myös täyttyä: Putkirunkoisissa autoissa tulee oviputkien olla kaksiputkisia ja oviputket saavat olla osittain tai kokonaan osa runkoa. Helmapalkki, joka on vähintään oviputken materiaalin kokoista, lasketaan kuvan 253-11 alemmaksi putkeksi (Liite J, kuvat 253-9-11). Mikä nyt sitten on helpompaa, hitsata toinen oviputki vai vetää jäähdytykselle oma putkensa? Tässä kyseisessä autossa näyttää olevan useampikin putki mistä valita sopiva jäähdytysnesteelle. Ja todetaan vielä loppuun, että joku muu varmaan kommentoi virallisesti tätä asiaa.
__________________
www.alanmiehet.com #1 Viimeksi muokannut kivinen : 13.11.2021 12:46 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |