![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuli tästä mieleen kun vuonna 1989 käytiin faijan kanssa rintajoupilla uutta hj61 katsomassa , hinta neuvottelut oli hieman kesken kun Rauno R-J pyysi automyyjää laittamaan auton valmiiksi käyntiin (talvi aikaa)koska pian kaupat syntyisivät ja näin kävikin,oli se juhlallinen hetki 10v pojalle lähteä uudella grafiitin harmaalla maasturilla kotiin. Vuotta myöhemmin hj61 vaihtui hdj80 joka vieläkin on talossa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Fiiatista tuskin tuli enää kalua tuon jälkeen. Onko kyseinen hodari sama, joka seisoo siinä korjaamon katoksessa?
Viimeksi muokannut Samppahj : 13.09.2021 10:50 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oli se joskus tossa katoksessa vuosia ollut jo muualla kuivassa säilytyksessä,fiat tosiaan meni paskaksi mutta molemmat Fiatissa olleet jäi henkiin onneksi.
Viimeksi muokannut ZAU : 13.09.2021 12:09 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lisää pyttyjä paikalleen.
![]() Ja plussakaapelin sai kiinni, kun hommasin oikeankokosella pultilla olevan kengän. ![]() Viihde-elektroniikalle vetelin piuhoja. Kaiutinkaapeleina NOS Fujitsu Tenin kaapelit. Ja niille läpiviennit oveen orkkis kumeilla ja tarvike kurkkuputkella. ![]() ![]() Virransyötön hoitaa modernimpi pieni jännitteenalennin. Auton johdoista otettu jatkuva ja virtalukkovirta. Jännitteenalentimelta haarotettu releeseen, jota ohjaa virtalukkovirta. Siitä syöttö radiolle virtalukkovirralle ja valaistukselle. Jatkuva virta suoraan alentimelta. ![]() Aloin äheltämään mittaristoa paikalleen ja nopeusmittarinvaijerin kans tapellessa rattilukon nappi hinkkas mittaristoa vasten ja en sitä huomannu, joten älmyhän siitä tuli. ![]() Joten mittaristo palasiks vissiin neljännen kerran. Samalla sitte keksin, että josko nuo varotusvalotki ehostais. Niihin siis lakka päälle ja huomattava parannus ulkonäöllisesti, kun sai naarmut piiloon. Sen jälkeen taas mittaristo kasaan. ![]() ![]() Sisuunnuin sen vaijerin kans tapellessa niin, että päätin uusia sen jottei tarttis sitä alkaa vaihtamaan, jos sattuiski vanha takeltelemaan. Tilasin sen Amayamalta ja kolmen viikon odottelun jälkeen tuli tieto, ettei sitä oo saatavilla, joten käännyin marmoritiskin eli Seitoyn puoleen ja viikon päästä sain noutaa uuden vaijerin. Siinä vaijeria odotellessa keräsin kasaan kaikki takavalot. Yks melko siisti löyty oikealle puolen, vasenta ei. Vasen taas löyty Hintulta todella halvalla, joten se tilaukseen. ![]() Koska aikaa oli, niin sehän johti siihen, että ehdin hipelöimään takavaloja liikaa. Hapettumat alko ahdistamaan joten johdot irti ja... ![]() Jouduin tilaamaan maajohdoille uudet rengasliittimet kiinasta, joten taas oli aikaa keksiä jotain ajanvietettä. Päätin paneutua tavaratilan mattoon. Siinähän oli pari kaljua kohtaa ja vahvaa auringonpolttamaa. Liimasin kaljuihin toisesta matosta palasia tilkkeeks ja värjäsin koko maton. Tuli vähä liian tumma. Tuo sisutan värinen harmaa toimii erilailla karvassa, mitä muovissa ja sävy tummenee. ![]() ![]() Vinssiä myös vähä niputin. Rullakidan pulttien lyhennyskin onnistu. ![]() ![]() Odotellessa putsasin takavalojen tiivisteet ja leikkelin 3mm epdm vaahtomuovilevystä uudet lisätiivisteet koria vasten, kuten noissa alunperin on ollu. ![]() Kun liittimet saapu, niin valot kasaan. Uus maali heijastinpinnoille tuli myös. Maajohdot kiinnitin M2x2mm ruuveilla ja liittimen ympärille pyöräytin uuden vaahtomuovin jostain vanhasta sohvan sisuksista. ![]() ![]() ![]() ![]() Ja paikalleen uusilla "laseilla". ![]() Lopulta sen uuden vaijerin sain käsiini ja se paikalleen. ![]() Ja suhteellisen pitkän taistelun jälkeen myös mittaristo istahti paikalleen. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä on kiva tätä lueskella! On kyllä niin vimpan päälle tekemistä.
Muutaman kerran oon eri autoissa tapellut mittarivaijerin kanssa jopa siinä määrin että olen irrottanut muut kiinnikkeet ja lypsänyt löysää mittaristolle ja sitte kun saanut mittariston paikoilleen kiinnitellyt muualta ja laatikolta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja kyllähän se uudenkarhea HJ61 tasaisesti vetävine kutosdieseleineen oli leppoisa ajeltava kun vertasi omaan takaveto-DX:ään ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takapihan löytö????? | H_Nietu | Chit-Chat | 15 | 24.11.2011 18:43 |
Vuokrata halutaan Talli,tallipaikka,katos, navetan takunen | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 0 | 28.11.2010 22:30 |
hj 60 -86 johto, mittaritaulun takaa, kiire! | -roadwarrior- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.02.2008 16:47 |
"Löytö tavaraa" | Tojo4wd | Chit-Chat | 4 | 18.09.2007 08:06 |
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |