Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 12.07.2021, 11:51
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Semmonen pieni yksityiskohta on, joka minun tulkinnan mukaan tuossa ohjeessa on itsessään ristiriidassa.

Ensin sanotaan, että jos teho muuttuu yli +20%, pitää auto muuttaa vastaamaan isompi tehoista verrokkia.
Ja sitten on tuossa toisena kohtana nuo kg/kw rajat.


Otetaan ihan hatusta heitettynä esimerkki.
Auton omamassa on 1800 kg. Tehoa 130 kw.
Näillä luvuilla 13,8 kg/kw.

Tehoa lisätään 30%.
130 kw = 169 kw.

Auton omamassa pysyy muutoksen myötä samana, jolloin.
1800 kg / 169 kw = 10,65 kg/kw


Muutos on yli 20%, joten vaaditaan tehokkaamman alustan osat.
Joka on ihan maalaisjärjelläkin hyvä asia, ettei luoteta tehottomamman osien kestävyyteen.

Mutta kuitenkin tuossa toisessa kohdassa, 15 kg/kw saa muutoksen jälkeen olla minimissään 7 kg/kw.
Joten tämän lausekkeen mukaan tuo 13,8 kg/ kw vs 10,65 kg/kw, muutettava auto itsessään pysyy laskukaavassa sallitussa rajoissa ja ei pitäisi vaatia muutosta tehokkaampaan vertailu versioon.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 22RE moottorin/moottorin ohjauksen osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.02.2018 12:29
Nyky autoja ei tunnista ilman merkkejä?? ImacInnes Chit-Chat 26 27.02.2016 08:27
Suomalialaisen nyky rainan helmiä. H_Nietu Chit-Chat 2 14.01.2015 17:04
3 B moottorin turbotus ? BJ45 Tekniikka & Jutustelu 18 08.05.2009 13:10
1.3 Suzuki Swift Moottorin turbotus sj413:seen Lexux Tekniikka & Jutustelu 8 14.09.2008 13:48


Sivu luotu: 09:56 (GMT +2).