![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Semmonen pieni yksityiskohta on, joka minun tulkinnan mukaan tuossa ohjeessa on itsessään ristiriidassa.
Ensin sanotaan, että jos teho muuttuu yli +20%, pitää auto muuttaa vastaamaan isompi tehoista verrokkia. Ja sitten on tuossa toisena kohtana nuo kg/kw rajat. Otetaan ihan hatusta heitettynä esimerkki. Auton omamassa on 1800 kg. Tehoa 130 kw. Näillä luvuilla 13,8 kg/kw. Tehoa lisätään 30%. 130 kw = 169 kw. Auton omamassa pysyy muutoksen myötä samana, jolloin. 1800 kg / 169 kw = 10,65 kg/kw Muutos on yli 20%, joten vaaditaan tehokkaamman alustan osat. Joka on ihan maalaisjärjelläkin hyvä asia, ettei luoteta tehottomamman osien kestävyyteen. Mutta kuitenkin tuossa toisessa kohdassa, 15 kg/kw saa muutoksen jälkeen olla minimissään 7 kg/kw. Joten tämän lausekkeen mukaan tuo 13,8 kg/ kw vs 10,65 kg/kw, muutettava auto itsessään pysyy laskukaavassa sallitussa rajoissa ja ei pitäisi vaatia muutosta tehokkaampaan vertailu versioon.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 22RE moottorin/moottorin ohjauksen osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.02.2018 12:29 |
Nyky autoja ei tunnista ilman merkkejä?? | ImacInnes | Chit-Chat | 26 | 27.02.2016 08:27 |
Suomalialaisen nyky rainan helmiä. | H_Nietu | Chit-Chat | 2 | 14.01.2015 17:04 |
3 B moottorin turbotus ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.05.2009 13:10 |
1.3 Suzuki Swift Moottorin turbotus sj413:seen | Lexux | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.09.2008 13:48 |