Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2021, 20:05
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Raatoon vinssi keulaan. Tarkoitus tehdä kevyt ja pieni etuylitys.


Vinssin pesä valimis. Vielä puskurin maalaus ja vinssin huolto.

__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2021, 16:09
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT on kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus


Hissukseen etenee tämäkin, Lantikan ja norsun sekoitus. Kuormalava keulan painona riitti että sai Serieksen takapään nostettua, keula vaati vähän enemmän vastapainoa... Oli kyllä takapää kevyempi pumpatakin...

Vielä puuttuu paljon, ennenkuin on edes kuvitteellisesti valmis, mutta ehkä joskus jo omin voimin liikkuukin. Siis tuo "NorsuLantikka". Series liikkuu heti tontin ulkopuolellakin kun vaan ottaa liikennekäyttöön...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.04.2021, 12:20
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

Yj sähkö muutos 2.5 tbi 4.0 koneelle


Starttaa avaimesta ja sähköä myös polttoaine pumpulla. Lähi viikkoina toivottavasti käynnistyy.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20210420_091448.jpg‎
Views:	309
Size:	317,0 Kt
ID:	98998   Click image for larger version

Name:	IMG_20210420_103915.jpg‎
Views:	397
Size:	406,9 Kt
ID:	98997  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2021, 19:03
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

Yj 4.0 kone vaihto


Nyt jo käy.uusi lokasiipi ja ilmansuodatin rakentelua.vielä uusia letkuja puuttuu sekä yksi johto eculta kytkemättä. 2.1 td jeeppi joutui luovuttamaan tehostimen säiliön ja ilman suodatin kotelo aihion
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20210616_182324.jpg‎
Views:	358
Size:	257,5 Kt
ID:	99428  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.06.2021, 16:43
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

Yj pelti töitä


Uusi loka siipi sai paukkupullosta maalia.en raaskinut ruiskuttaa.sären kuitenkin pian.tosin olen erikoistunut särkemään apukuskin puolen siipeä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20210621_173457.jpg‎
Views:	342
Size:	356,4 Kt
ID:	99477  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.06.2021, 10:32
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Viimeaikaiset projektit liittyneet frouvan pitkäkattoon. Ensin se rupes hukkaamaan vettä, syylliseksi paljastui se koneen (VAG 2,5tdi Volvossa) takapuolella pakosarjan alla kulkeva vesiputki johon syöpynyt reikä. Vähän ahdas paikka purkaa pois kun toinen kiinnityspultti on just turbon alla ja se paremmin näkyväkin vaati öljynsuodattimen irroituksen että avain mahtuu.

Selvisi että näitä ei uusina saa ihan heti. Suolakaivoksessa sitten hopealla juottaen paikka reiän päälle, toivottavasti ei puhkea heti uudestaan.
Tähän putkee liittyvä, suodattimen jalassa olevaan lämmönvaihtimeen menevä vesiletkukin oli tarttunut todella tiukkaan. Putkesta se lähti vain leikkaamalla, lämmönvaihtimesta piti nyhrätä kans puoliväkisin ja samalla varoa ettei tuhoa sitä liitintumppia. Letkun sai kyllä Varakiristä vaikka Sininen ei näitäkään enää myy, aika kallis letku kun maksaa pikkupätkä kymppejä.

Samassa rytäkässä pesin paisarin kun sehän oli kovin likainen sisältä, ja vaihdoin purkupelistä peräisin olevan tasoanturin säiliön pohjaan kun ko. varoitusvalo on palanut miten sattuu vaikka pytty olisi täynnä. Kun pytty oli pesty niin totesin että kohta on ostettava uusi, aika paljon sellaisia muoviin ilmestyviä hiushalkeamia siellä ja täällä. Ei sentäs vuoda vielä.

Ton vesiputken kanssa vielä sellainenkin nieppi ettei se mahtunut pois ilman että irroitti turbon öljyputken, sanomattakin on selvää ettei se lättytiiviste pitänyt enää ja uusi piti tilata eikä oo vieläkään näkynyt. Tihkuu hieman ja sotkee ihanasti.
Tätä putkea ei saa avattua ilman että se vesiputki pitää löysätä koska toinen kuusiokolopultti on just sen vesiputken alla ettei avain mene kunnolla. Vaikka on pallokuusiokolo niin ei mahdu, eikä se ruuvi kuitenkaan mahdu vaikka sattuisi aukemaankin. Tää on kyllä semmoinen sakemannien kosto, hyvä moottori mutta paikoittain tosi vithumaisesti kasattu.

Tänä vkonloppuna piti vaihtaa jarrupalat ja rt-päät. Jarrupalojen vaihtoon menikin vähän enempi aikaa kun molemmista sylintereistä pölysuojat irti/rikki, ei mitenkään valtavan vanhat/ajetut sylinterit mutta niin vaan oli kumit soirona.
Eihän siinä sitten kun männät ulos ja kumit vaihtaen. Meni vaan vähän enempi aikaa kuin pelkkiin palojen vaihtoon.
Jarrunestettä oli just sen verran että sai ilmattua, yleensä palojen vaihdossa ei tarvi lisätä nestettä, päinvastoin, mutta nyt kun nesteen tarve oli huomattava niin kotitarpeina oleva määrä meni tosi tiukille. Mutta eipä tarvinnut poistua ranchilta, ajattelin to-iltana kotiutuessani että nyt en poistu aitojen ulkopuolelle ennen ma-aamua klo 06:15. (pl. piskien kävelytys) Syrjäytyminen onnistui vaikka läheltä liippasi.

Rt-päät meni 50% hyvin, oli kaksi oikean puolen päätä. Jes. No, oikea olikin se joka väljä. Noiden päiden kanssa oli joku sekoilu jo ostaessa kun ensimmäisellä kerralla paketissa oli sisäpää... en ollut ite ostamassa näitä joten osien tarkastus jäänyt vajavaiseksi enkä itekkään tullut tarkistaneeksi kotiin ilmestyneitä osia muuten kuin että ulkopäät olivat. Tosin molemmat R.

Ennen jarrujumppaa tunasin ilmastoinnin kompuran kytkimen välyssäädön, ilmastointi kyykkäillyt tässä helteellä ja välys olikin jo 1,2mm joten ei muuta kuin kattomaan oliko vielä shimmejä poistettavaksi. Oli, mutta se kytkinlätty oli kulunut jo niiteille. Kumma juttu melkein uudessa ja vasta puolessa välissä olevalle autolle/kompuralle.
No, irtokompurassa oli hyvä kytkinlätty joten se paikoilleen, yhdellä shimmillä. Tuli hyvä kerralla, 0,6mm.
Moneen kertaan tätä ei viitsisi jumpata kun on aika ahtaasti ja alhaalla konehuoneessa runkopalkkia vasten, eikä lähde ilman ulosvetäjä virittelyä. No, bensakoneessa tämä on vielä ahtaampi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 27.06.2021 10:43
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.06.2021, 18:40
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

Lakkaa ja uusia jäähdytys letkuja


Levikkeitä myös asemoitu,vinssi ja kaiken laista nippeliä asennettu.ensiviikolla pitäs saada valmiiksi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20210629_192328.jpg‎
Views:	261
Size:	259,5 Kt
ID:	99554   Click image for larger version

Name:	20210629_192306.jpg‎
Views:	211
Size:	206,8 Kt
ID:	99555  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 19:01 (GMT +2).