![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Raatoon vinssi keulaan. Tarkoitus tehdä kevyt ja pieni etuylitys. Vinssin pesä valimis. Vielä puskurin maalaus ja vinssin huolto.
__________________
Jeep ISORY |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hissukseen etenee tämäkin, Lantikan ja norsun sekoitus. Kuormalava keulan painona riitti että sai Serieksen takapään nostettua, keula vaati vähän enemmän vastapainoa... Oli kyllä takapää kevyempi pumpatakin... Vielä puuttuu paljon, ennenkuin on edes kuvitteellisesti valmis, mutta ehkä joskus jo omin voimin liikkuukin. Siis tuo "NorsuLantikka". Series liikkuu heti tontin ulkopuolellakin kun vaan ottaa liikennekäyttöön... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Yj sähkö muutos 2.5 tbi 4.0 koneelle
Starttaa avaimesta ja sähköä myös polttoaine pumpulla. Lähi viikkoina toivottavasti käynnistyy.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Yj 4.0 kone vaihto
Nyt jo käy.uusi lokasiipi ja ilmansuodatin rakentelua.vielä uusia letkuja puuttuu sekä yksi johto eculta kytkemättä. 2.1 td jeeppi joutui luovuttamaan tehostimen säiliön ja ilman suodatin kotelo aihion
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Yj pelti töitä
Uusi loka siipi sai paukkupullosta maalia.en raaskinut ruiskuttaa.sären kuitenkin pian.tosin olen erikoistunut särkemään apukuskin puolen siipeä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Viimeaikaiset projektit liittyneet frouvan pitkäkattoon. Ensin se rupes hukkaamaan vettä, syylliseksi paljastui se koneen (VAG 2,5tdi Volvossa) takapuolella pakosarjan alla kulkeva vesiputki johon syöpynyt reikä. Vähän ahdas paikka purkaa pois kun toinen kiinnityspultti on just turbon alla ja se paremmin näkyväkin vaati öljynsuodattimen irroituksen että avain mahtuu.
Selvisi että näitä ei uusina saa ihan heti. Suolakaivoksessa sitten hopealla juottaen paikka reiän päälle, toivottavasti ei puhkea heti uudestaan. Tähän putkee liittyvä, suodattimen jalassa olevaan lämmönvaihtimeen menevä vesiletkukin oli tarttunut todella tiukkaan. Putkesta se lähti vain leikkaamalla, lämmönvaihtimesta piti nyhrätä kans puoliväkisin ja samalla varoa ettei tuhoa sitä liitintumppia. Letkun sai kyllä Varakiristä vaikka Sininen ei näitäkään enää myy, aika kallis letku kun maksaa pikkupätkä kymppejä. Samassa rytäkässä pesin paisarin kun sehän oli kovin likainen sisältä, ja vaihdoin purkupelistä peräisin olevan tasoanturin säiliön pohjaan kun ko. varoitusvalo on palanut miten sattuu vaikka pytty olisi täynnä. Kun pytty oli pesty niin totesin että kohta on ostettava uusi, aika paljon sellaisia muoviin ilmestyviä hiushalkeamia siellä ja täällä. Ei sentäs vuoda vielä. Ton vesiputken kanssa vielä sellainenkin nieppi ettei se mahtunut pois ilman että irroitti turbon öljyputken, sanomattakin on selvää ettei se lättytiiviste pitänyt enää ja uusi piti tilata eikä oo vieläkään näkynyt. Tihkuu hieman ja sotkee ihanasti. Tätä putkea ei saa avattua ilman että se vesiputki pitää löysätä koska toinen kuusiokolopultti on just sen vesiputken alla ettei avain mene kunnolla. Vaikka on pallokuusiokolo niin ei mahdu, eikä se ruuvi kuitenkaan mahdu vaikka sattuisi aukemaankin. Tää on kyllä semmoinen sakemannien kosto, hyvä moottori mutta paikoittain tosi vithumaisesti kasattu. Tänä vkonloppuna piti vaihtaa jarrupalat ja rt-päät. Jarrupalojen vaihtoon menikin vähän enempi aikaa kun molemmista sylintereistä pölysuojat irti/rikki, ei mitenkään valtavan vanhat/ajetut sylinterit mutta niin vaan oli kumit soirona. Eihän siinä sitten kun männät ulos ja kumit vaihtaen. Meni vaan vähän enempi aikaa kuin pelkkiin palojen vaihtoon. ![]() Jarrunestettä oli just sen verran että sai ilmattua, yleensä palojen vaihdossa ei tarvi lisätä nestettä, päinvastoin, mutta nyt kun nesteen tarve oli huomattava niin kotitarpeina oleva määrä meni tosi tiukille. Mutta eipä tarvinnut poistua ranchilta, ajattelin to-iltana kotiutuessani että nyt en poistu aitojen ulkopuolelle ennen ma-aamua klo 06:15. (pl. piskien kävelytys) Syrjäytyminen onnistui vaikka läheltä liippasi. Rt-päät meni 50% hyvin, oli kaksi oikean puolen päätä. Jes. No, oikea olikin se joka väljä. Noiden päiden kanssa oli joku sekoilu jo ostaessa kun ensimmäisellä kerralla paketissa oli sisäpää... en ollut ite ostamassa näitä joten osien tarkastus jäänyt vajavaiseksi enkä itekkään tullut tarkistaneeksi kotiin ilmestyneitä osia muuten kuin että ulkopäät olivat. Tosin molemmat R. ![]() Ennen jarrujumppaa tunasin ilmastoinnin kompuran kytkimen välyssäädön, ilmastointi kyykkäillyt tässä helteellä ja välys olikin jo 1,2mm joten ei muuta kuin kattomaan oliko vielä shimmejä poistettavaksi. Oli, mutta se kytkinlätty oli kulunut jo niiteille. Kumma juttu melkein uudessa ja vasta puolessa välissä olevalle autolle/kompuralle. No, irtokompurassa oli hyvä kytkinlätty joten se paikoilleen, yhdellä shimmillä. Tuli hyvä kerralla, 0,6mm. Moneen kertaan tätä ei viitsisi jumpata kun on aika ahtaasti ja alhaalla konehuoneessa runkopalkkia vasten, eikä lähde ilman ulosvetäjä virittelyä. No, bensakoneessa tämä on vielä ahtaampi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 27.06.2021 10:43 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lakkaa ja uusia jäähdytys letkuja
Levikkeitä myös asemoitu,vinssi ja kaiken laista nippeliä asennettu.ensiviikolla pitäs saada valmiiksi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |