Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2015, 08:57
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Tiivistemassa tuulilasiin?


Oliskohan täällä paltalaisilla tietoa, mitä tiivistemassaa kannattaisi laittaa tommoseen vanhan malliseen autoon, jossa tuulilasitiivisteen pitäisi ainakin periaatteessa hoitaa tiivistäminen. Auto on HZJ80, johon tuli vaihdettua uusi tuulilasi, mutta ilmeisesti vanha tiiviste ei enää tiivistä riittävästi ja kovilla sateilla kuskin lattiamatto kostuu... joku sanoi että laita sellasta mikä ei kovetu? Mutta mähän näitä aineita tunne.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2015, 09:06
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

http://www.motonet.fi/fi/tuote/60901...10-310ml-musta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2015, 09:08
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

http://www.puuilo.fi/WurthTuulilasin...fessional310ml
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2015, 09:48
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Jes, kiitos vinkeistä!! On tää huikea palsta, aina löytyy tietoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2015, 04:24
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Tuossa vielä yksi: 3M 08509 tuulilasin tiivistysmassa. Kysele lähimmältä 3M jälleenmyyjältä.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2015, 05:53
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Butyyli massan pistin minä mustaa pehmeää ja todella venyvää eikä kovetu koskaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2015, 12:21
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Tuli ostettua tuo würthin massa, kun tossa vieressä kyseisen firman toimipiste. Jos sitä illalla ehtis truuttaamaan massaa tiivisteen väliin.. saas nähdä millainen sotku syntyy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2015, 13:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Tuli ostettua tuo würthin massa, kun tossa vieressä kyseisen firman toimipiste. Jos sitä illalla ehtis truuttaamaan massaa tiivisteen väliin.. saas nähdä millainen sotku syntyy.
Ei oo loppupeleissä mitään väliä millanen sotku syntyy, koska toi massa lähtee pois maalipinnoilta ja lasista kun otat pikkasen sitä sormiin ja painelet siihen kohtaan missä on ylimääräistä, niin kaikki ylimääränen jää sormiisi ja muuttuu aina vaan isommaks palloks. Se ei siis oo samanlaista kuin sikaflexin perusmassat. Ite tein tiivistyksen pari kk sitten silleen, että teippasin lasin ja pellin tiivarin ympäriltä, painoin muovisen kiilan tiivarin ja lasin väliin jotta sai tuubin kärjen sopivalle syvyydelle ja sitten työnsin sillä kärjellä eteenpäin koko lasin matkan. Vetämällä kun lähtee kärki koko ajan ylös urasta. Se massahan kannattaa sitten laittaa sekä pellin ja tiivarin väliin että tiivarin ja lasin väliin. Ainakin Toyotan omien ohjeiden mukaan...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2015, 13:21
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Se massahan kannattaa sitten laittaa sekä pellin ja tiivarin väliin että tiivarin ja lasin väliin. Ainakin Toyotan omien ohjeiden mukaan...
Tätä hieman jo pohdin että pitäskö laittaa kumpaankin väliin.

Tuossa tuubin mukana tuli sellainen suippokärki, jossa näyttäs olevan siiveke helpottamaan massan levittämistä sinne tiivarin väliin. Saas nähdä miten ahdas se lasin-tiivisteen väli on, että saako sinne enää laitettua, kun lasi on jo autossa paikallaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2015, 15:02
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Hodarit vuotaa yleensä muuten sitten siitä lasin ja tiivisteen välistä, ei korin ja tiivisteen välistä, eli laita sitä sinne alareunan lasiuraan ainakin alakulmiin, ite pitäis sama homma tehdä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.08.2015, 22:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Ensimmäiseksi pitää selvittää, kummalta puolelta vuotaa...


Siis jos vuotaa lasin ja tiivisteen välistä, niin jos et halua puhdistaa saumaa, niin pitää käytännössä "kitata" koko lasi; siis vaikka ulosvuotokohta on vänkärin puolen alanurkassa, niin "sisään-" vuotokohta voi olla jossain aivan muualla, siis siis vesi kulkee esteettä tuossa lämpölaajenimes vaatimassa urassa, varsinkin kun lasi on pyöristetty kohtuudella, ja tiiviste pyöristetty paljon pienemmällä säteellä.
Ja jos vuotaa tiivisteen ja korin välistä. niin silloin ruostuminen vahvistaa.... ja alkaa kohta vuotamaan "pelleistä kunnolla"....
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.08.2015, 07:55
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Tätä hieman jo pohdin että pitäskö laittaa kumpaankin väliin.

Tuossa tuubin mukana tuli sellainen suippokärki, jossa näyttäs olevan siiveke helpottamaan massan levittämistä sinne tiivarin väliin. Saas nähdä miten ahdas se lasin-tiivisteen väli on, että saako sinne enää laitettua, kun lasi on jo autossa paikallaan.
Silleen se tiivistys pitääkin tehdä, että lasi on paikallaan, mutta jos siellä on kymmenen vuoden kurat välissä, niin saattaapi vaatia työlästä ronkkimista muovitikulla ja paineilmaa, että scheisset lähtee pois tai ylipäänsä saada tiivaria irti lasista/pellistä. Tiivisteaine kandee vetää ihan koko lasin ympäri, koska vesi löytää kyllä viimeistään kaatosateessa ajaessa reitin joka reunasta sisään.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.08.2015, 06:10
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Joskus noissa lasiliimoissa piti käyttää primeriä, aikoja sitten vaihdatin Carinaan tuulilasin, halpa ja nopea keikka mutta jokusen vee päästä oli yläreunasta pellit mädäntyneet huit hiivattiin.
Ei oltu käytetty primeriä ja vesi lillui välissä, ei kyllä vuotanut sisälle...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.09.2015, 12:58
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Noniin, tovi meni että ehdin lasin tiivistäämään ja vielä ajattelin tänne laittaa raporttia, jos joku samaisia ongelmia pohtii. Ylempänä erittäin hyviä neuvoja ja tästä parhaat painoin mieleen.

Eli sillä würthin tuulilasimassalla tiivistin ensin tuulilasi-lasintiiviste välin ja sitten lasintiiviste-kori välin ympäriinsä. Tuossa tuulilasi-lasitiiviste välissä piti käyttää tuollaista puukiilaa avartamaan rakoa, joka oli todella tiukka. Sellanen 3...5cm kerrallaan tiivistemassaa ja sitten kiilan siirto ja taas massaa väliin. Annoin massan kuivua ja yli pursunneen keräsin pyörittelemällä sormiin.

Nyt on muutamat oikein kunnon rankkasateet menty ja kyllä(!) lattiamatot on kuivat Jes! Tavoite saavutettu.

Ja vielä hieman kuvia projektista:

1. Puukiila tuulilasin ja tiivisteen väliin


2. Lasi ja tiiviste tiivistetty


3. Valmis tuote, ylimääräiset siivottu
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.04.2021, 14:39
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

Vanhaan ketjuun kirjoittelua. Tuossa kun on noita kumitiivisteellä olevia tuulilaseja kaksikin kappaletta taloudessa kesäbiileinä niin sellainen kysymys noista tiivistemassoista. Onko tuo Sikaflex-521UV sellainen joka kovettuu sellaiseksi ettei lähde valumaan auringonpaahteessa?

Tiivisteen ja korin välissä on toisessa autossa Sika 221 ja se tulee paahteessa ulos sieltä..., tämä tuossa pikkuautossa, Kisussa on toinen lähestymistapa aiheeseen ja tiivisteen reunaan, koripeltiä vasten tulee sellainen weather seal kaistale, ja sen pitää nimenomaan olla sellainen joka kovettuu eikä jää tahmeaksi tai rupea valumaan lämpimässä.
Nyt kun tuo takalasi tuli käytettyä irti ja hankittu "muu" kitti loppui kesken niin pitäis vetää siihen päälle nätti kerros jotain ulkopinnaksi sopivaa kamaa, samoin toi ketjussa aiemmin mainittu lasin ja kumin välinen tiivistys pitäisi hoitaa, mieluimmin ei valuvalla kamalla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan HJ60/61 aurinkolippa tuulilasiin VeK O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.08.2013 15:25


Sivu luotu: 08:44 (GMT +2).