![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Mökillä on Tokmannin halpispressuhalli ja tänä talvena olen kahdesti tiputtanut siitä lumet katolta. Melkosen paljon on lunta tullut tuollaisella katiskalle, varmasti ainakin pressu olisi hajonnut ilman lumenpudotusta. Ei se runkokaan kovin vakuuttava ole, ei sen puoleen. Mutta noi on tollasia rimpuloita, halpoja ja paskoja 😂
|
||||
|
||||
![]()
Pitäs varmaan tehdä runko suoraan kakkosnelosesta, jotta ei tarviis yhtään pelätä lumikuormia. Sitten se onkin jo melkeen sama tehdä ruoteet ja seinätkin puusta ja huopaa katolle.
|
|||
|
|||
![]()
Käyttötarve ratkaisee jos pienempää varastoi niin keskelle tolpitus edes talveksi ei oo eka lumilla katto sisässä
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En oo lumia lapioinut tänä talvena kuin vaan toisesta päästä tallia pökin enimmät sisäpuolelta. Tosin tämähän on ihan minimalli (6.5x3.4 m) suhteessa Metsamanin halliin. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 24.02.2021 16:05 |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla lahos eilen 13m pitkä, 4m levee ja 3m korkee vaikka oli 2m välein kuormaliinat alajuoksuissa.
Oma vika kun en lapioinut. Puoli metriä oli lunta päällä. |
|
||||
|
||||
![]()
Siinä mun tallissa oli propattu alajuoksut betoniin ja raskasta lunta puoleen väliin seinää. Ne mutkat mitkä yhdistää pystyputket ja katon kaarevat putket, oli litistyneet lätyiksi ja taittuneet. Siinä ei olisi auttanut liinat.
|
|||
|
|||
![]()
Mihin suuntaan ne olis lähteny purkamaan jos olis siitä korkeudesta vedetty liinoilla tiukaksi? Yleensä noissa tapahtuu se että ns.tasakerrasta lähtee leviämään kun katolla on kuormaa
|
|
|||
|
|||
![]()
Samanlailla meni mulla
|
|
||||
|
||||
![]()
Onks sulla harjakatto vai kaarevalla katolla oleva malli?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tällainen oli https://www.motonet.fi/fi/tuote/3882...m-hopea-200-gm
|
||||
|
||||
![]()
Pressutallia päivitetty, tein 50 mm kulmaraudasta karmit:
![]() Ja siihen 18 mm jämävanerista ovet: ![]() Oviaukko on nyt kynnykseltä 250 cm korkea niin sopii BJ sitten joskus kattoteltan kanssakin sisään. Yläosaan vielä leikattava pala ja oviin kumihuulet alareunaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Pressutalli | KAS | O/M/V Muut | 1 | 05.10.2012 20:44 |
Ostetaan Pressutalli/halli | RIPAX | O/M/V Muut | 0 | 07.09.2012 21:21 |
Pressutalli mistä? | Taisto | Chit-Chat | 21 | 21.12.2008 20:11 |
M:Pressutalli | ekam | O/M/V Muut | 9 | 28.10.2007 19:52 |
O: Pressutalli tai vastaava sopivasti | Hujane | O/M/V Muut | 0 | 10.03.2006 12:18 |