Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2021, 12:08
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Post

Mesen 5-vaihteinen sähköohjattu loota on lähes pomminvarma (722.6xx). Ei niin taloudellinen kuin 7-vaihteinen, mutta ongelmaton kun öljyjä vaihtaa. Itsellä pitäisi vaihtaa venttilipöytä 670tkm ajettuun omaan kun kylmänä nykii - juu öljyä on tarpeeksi ja kyb-venttiili vaihdettu. Kolmessa muussakin omassa autossa on tuo laatikko ollut. Todella varma. Taidan tilata Parkkilalta ennemmin uuden käytetyn lootan, kun noita on maailma täys. 7-lovinen on kyllä miellyttävämpi, mutta ongelmia on useammin ja se on aika tarkka öljyn määrästä.

Bemsun E39 diiseleitten se patonginpurijoitten lisenssillä valmistama GM:n viisivaihteinen on hieman ongelmallinen, varsinkin jos konetta on ohjelmoitu. Sama laatikko on alkupään L322 Rangessa dieselinä. Uudemmat 6-loviset ZF:t on aika kestäviä, joskin turbiini ongelmaa esiintyy kyllä (mm. vaimon 09 E61 525Xda kierrokset heijaa hieman silloin tällöin ajossa).

__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2021, 21:45
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

Miten tällaiset "nyky"henkilöautojen laatikot eli 2000--> kuten just MB, BMV jne toimisivat maastoautossa? Lähinnä siis kallistelut eli suuntiin, mahdolliset upotustilanteet, suohiippailu jne?
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2021, 05:40
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Samoja ZF:n lootiahan ne käyttää ainakin L322 Ranget ja G:t sitten Mersun 722.6 laatikkoa. Sähköjen läpivienti ja huohotus tulee ekana mieleen, että niihin kun kiinnittää huomiota rakentelusta. Sitten ihan hardcore kalliokiipeilystä en tiedä kallistelujen ja öljynkierron suhteen.

Jaa niin, Audihan käyttää myös samoja ZF:n lodjuja kuin Bemari.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2021, 06:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Hyundain automaattilaatikot oli momentinmuuntimella tuolla jaksolla, ainakin pienempien mallien.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2021, 14:08
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Ongelmana 6HP laatikossa on sen ohjaus, mutta Puolalaiset on rakennelleet standalone controlleria joka ohjailee tuollaistakin: https://htg-tuning.com/

6HP askia on monessakin autossa tosiaan, muissakin kuin saksalaisissa. Ja olikos peräti niin, että joku tuoreempi letukan aski pohjautui kanssa tohon 6HP laitokseen jos en nyt täysin väärin muista? Kestää vääntöä roimasti, joten sen puolesta luulisi ainakin toimivan. Sähköjen läpivientiin kun muistaa jossain kohdin vaihtaa tivarin niin ei vuoda sekään, ainakaan ulospäin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2021, 11:36
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.879
Perusasetus

Jos haluaa pehmeää kyytiä niin ottaa Citroen C5 automaatilla. Tosin ymmärtääkseni se pitää olla vähintään v,.2005, jotta se on facelift malli. Ja silloin siinä on myös parempi automaatti, joka kestää hyvin ajoa jos vaan vaihtaa siihen öljyjä. En muista oliko suositus joku 120tkm vai 60tkm? Tehtaan oma suositus tais olla ikuiset öljyt, mitä ei tarvi koskaan vaihdella. Samaten jos sen C5 ottaa sillä 2-litraisella diesel padalla niin aika huolettomia kilsoja tiedossa. Ne C5 ongelmat on sitten vähän muualla kuin moottorissa tai vaihteistossa. Ehkä suurin ongelma on tuo automaatti ilmastoinnin lämmönsäädin. Joka kuulemma useasti menee akselistaan poikki n.300tkm kohdalla. Sen vaihtaakseen pitää koko kojelauta purkaa. Itse osa maksaa tyyliin 10e, mut sen vaihto on sitten päivän parin homma. Mut ainakaan muuta ihmeellistä vikaa mulla ei noissa ole ollut.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2021, 17:21
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 562
Perusasetus

^Niihin lämppärin läppäservojen piuhoihin kun laittaa etuvastukset, niin alkaa läpätkin kestää. Kokoa en muista, mutta on äkkiä selvitettynä jos tarvetta tulee...

"Mopokoneisissa" C-vitosissa oli alkuun AL4, joka on oikeasti huono. Tai no, toimiessaan ihan ajettavissa, mutta ei pärjää ZF:n askeille ollenkaan. 2.2 dieselissä ja bensa-V6:ssa oli aiemmin ZF4HP20, ihan toimiva aski on sekin, jonkalainen on omassa C-kasissakin kutoskoneen seurana. Uudempiin sitten tuli Aisinin AM6, joka on suht toimintavarman maineessa, eikä huono ollut ajolleenkaan semmoinen mitä on päässyt kokeilemaan...

Tämän vuoden lähes kaikki ajot on tullut ajeltua -95 Range Roverilla, jossa bensakasin jatkeena on ZF4HP22. Isommassa versiossa on käytetty 4HP24 askia joka on vähän vahvistettu versio pienemmästä. Samaa askia on kakkos-Discoveryssäkin, mielenkiintoinen ero on löytynyt TD5-koneen yhteydessä käytöksestä bensakoneiseen verrattuna, turbiinilukkoa käyttää vain nelosella, Rangessa tuntee reippaammin kiihdyttäessä kaikilla paitsi ykkösellä lukon kytkeytymisen -onko tuo ero sitten bensakoneisen kanssa taloudellisuutta ajatellen laitettu vai ei, tietoa tästä ei ole vielä löytynyt...

Niin, turbiiniaskeja nuo kaikki. Ne vähät kokemukset mitä on joutunut kestämään robottiaskin kanssa, ovat syövyttäneet vahvan jäljen välttelemään moisia. Miellyttävää semmoista en ole vielä kokenut, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mutta se on täysin manuaalikäyttöinen hydraulisesti ohjattu aski, täysin ilman tietokoneita kehitetty ja otettu tuotantoon jo -57...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OFFROAD TAPAHTUMAKALENTERI 2010 (Race calender 2010) Saija Tapahtumat 23 11.04.2011 16:40
Himalaja 24h 2010 1-2.10.2010 piparix Tapahtumat 173 11.11.2010 19:31
Keltalan Kesäoffi 2010 3.7.2010 _hornet_ Tapahtumat 47 30.07.2010 23:43
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! oska80 Tapahtumat 227 13.06.2010 18:57
Saarekoll 2010 29.-30.01.2010 Kynnapas Tapahtumat 6 20.01.2010 10:44


Sivu luotu: 01:41 (GMT +2).