Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2021, 20:57
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 598
Perusasetus

Hondan trx 520 irs versiota tuli joskus kokeiltua. Kaikin puolin laadukas vaikutelma laitteesta kyllä jäi. Jäykän taka-akselin paremmuutta mönkijässä en kylläkään täysin ymmärrä...

__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2021, 21:59
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja andy Näytä viesti
Hondan trx 520 irs versiota tuli joskus kokeiltua. Kaikin puolin laadukas vaikutelma laitteesta kyllä jäi. Jäykän taka-akselin paremmuutta mönkijässä en kylläkään täysin ymmärrä...
No sehän ei ole kuormasta riippuvainen. Maavara aina sama.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2021, 21:38
G13b G13b ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.16
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 150
Perusasetus

^Niin, aisapaino ei paina jousitusta kasaan kun koukku jäykässä taka-akselissa. Hyvä vetämään kuormia. Onhan se Honda muutenkin laatupeli.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2021, 21:54
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

eikös jäykät aksilat oo ihan ok? vai pitäskö olla risu keula ja taka?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 13.02.2021 21:58
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2021, 17:31
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
eikös jäykät aksilat oo ihan ok? vai pitäskö olla risu keula ja taka?
No maasturissa joo.
Mut jos mönkkäri ei ole vetokäytössä, niin ehdottomasti ottasin erillisjousitetun, enempi joustoja ja todella paljon mukavampi ajaa.
Mutta jos ns.työkäytössä ja vedetään painavaa kärryä niin sillon jäykkä taka-akseli on suosittu.

Mutta ainakin omaan käyttöön mikä on 95% niin kutsuttua työkäyttöä, en siltikään jäykkää akselia ottas. Tämähän on makuasia.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2021, 18:46
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
No maasturissa joo.
Mut jos mönkkäri ei ole vetokäytössä, niin ehdottomasti ottasin erillisjousitetun, enempi joustoja ja todella paljon mukavampi ajaa.
Mutta jos ns.työkäytössä ja vedetään painavaa kärryä niin sillon jäykkä taka-akseli on suosittu.

Mutta ainakin omaan käyttöön mikä on 95% niin kutsuttua työkäyttöä, en siltikään jäykkää akselia ottas. Tämähän on makuasia.
Samoilla linjoilla oon. Oma ensimmäinen mönkijä oli Kawasaki kvf400, siinä oli jäykkä taka-akseli ja ei se oikein hyvä ollut missään. Reilu 3vuotta aurailin pihaa ja ajelin puut metsästä telikärrillä.
Sitten se vaihtui 2008 lopulla uuteen Suzukin 750 malliin jossa erillisjousitus. Ei tuo Suzukin perä paljoa painu vaikka koukulle tulee painoa välillä reilustikin. Paluuta jäykkäakseliseen ei tule.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2021, 11:30
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Liitytäänpä tähänkin ketjuun kun ranchille tuli uus ja eka mönkkäri. Neiti 15v:lle hankittiin kulkupeliksi tommoinen vähän hinnakkaampi Kiina-peli.

TGB 550 EPS T3b, tuolta agressiivisesti mainostavasta firma x:stä.

Ensipuraisulla vaikuttaa ihan ok peliltä aiottuun käyttöön, eli neidin kulkupeliksi yleisille teille ja sitten tulevaisuudessa jäänee tähän kevyeen kotikäyttöön.
Varsin asiallisen näköinen laite ulkonäöltään, bling aluvanteet aika rouheilla Maxxis nappulakumeilla. LED ajovalot jotka epäilyksistäni huolimatta valaisevat riittävästi, käytiin jo pimeällä ajelemassa koska halusin nämä nimenomaan testata ettei oo mitkään ihan *askat.
Toki napista kytkettävä neliveto ja etuakselille kytkettävä lukko, ei mitään avoketjuvetoja. Vinssi ja peräkärryvarusteet, lisäksi ostettiin semmoinen iso boxi taakse. Vinssi koeponnistettiin jo kun neiti ehti hurauttamaan oikein huolella ojaan, täällä sivutiellä kun menee liian reunaan niin lumipenkka imaisee ja sit mennään. Pääsipä taas pitkästäaikaa kikkailemaan kun ei noussut ihan tuosta noin vaan.
Kaksipaikkainen, mahtuu ton boxinkin kanssa ihan hyvin kaksi istumaan.

Tekninen laatu jää nähtäväksi mutta silmämääräisesti ei mitenkään rimpulan oloinen. Ruiskupeli. Ohjaustehostin kahdella eri tehostuksella vaikutti näin jälkikäteen ihan hyvältä ajatukselta kun eihän noilla teineillä mitään kovin riuskoja voimia ole.

Kulkupuoli on mielestäni riittävä, erityisesti kun ajattelee tuon pääasiallisen kuljettajan ajokokemusta joka on olemattomasta seuraava. Kulkee mittarin mukaan sen mitä saakin eli sen 60+ ja kiihtyy siihen järjellisesti. Ajomukavuus hyvä, ei jyristä/nypytä ja koneenkin tärinät siedettävällä tasolla.

Peruutusvaihteella ei ole pikkupuolta, tämä varmasti huonoa jos haluaisi rymytä. Alue/suunnanvaihdossa painettava jarrua, muuten sammuu, tämä jo nyt ihan törkeän ärsyttävää kun on tosi herkkä. Tuntuu ylisuojelevalta, eihän toi tyhjäkäynnillä liiku kuitenkaan mihinkään.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Mönkijä Nikonaattori O/M/V Ajoneuvot 0 19.05.2016 20:35
Myyty mönkijä fordisti O/M/V Muut 2 31.03.2016 21:53
Hyvää joulua 2015 -viestiketju Rompe1 Chit-Chat 49 26.12.2015 16:01
Ostetaan 4x4 mönkijä eipelita O/M/V Ajoneuvot 1 01.02.2014 14:48
Myydään 200cc mönkijä,50cc mönkijä, Solifer scode.. MakeO O/M/V Muut 13 30.11.2011 19:11


Sivu luotu: 05:01 (GMT +2).