Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Minkälainen ajopumppu tuossa on?
Tosiaan kierrokset sinne maximiin niin saa hieman kulkua.
Ja ketjut myös taakse. Tai sitten ne tjl:n telat. Niin alkaa menemään niinkuin metsäkoneen kuuluu.
Mutta hieno on kone...��
|
Pumpusta en osaa sanoa kuin, että enimmillään 200 bar tuottaa ajomottoreille.
Ketjuja nyt siis on joka telin etummaisessa pyörässä, mutta pitänee lisätä joka pyörälle, kun jatkunee tämäkin talvi vielä tovin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Lainaus: """""Siispä tuossa nyt 1,5 l 4 syl Kubota dieseli, missä se alle 19 kW ja 2300 rpm. Aiemmassa versiossa 3000 rpm ja 10 heppaa enemmän. Pumput kun 3000 rpm mitoitettu, niin taidampa tuostakin ne kierrokset siihen säätää, kunhan vähän sisäänajelen ensin."""""
https://www.kubota.com.au/wp-content...-T.V1505-T.pdf
Siis täystehoinen kubotan moottori (V1505-E, onkohan tuossa tuo) taitaa olla n 25 kW/3000 rpm, ja jatkuvassa käytössä saa ottaa n. 22 kW/3000 rpm Valmistajan max kierrokset 3200 rpm.
-> Minä nostasin kierroksia, helpottaisi monessa paikkaa menemistä kuorman kanssa, ja eihän sitä jatkuvasti tarvitse kierrättää rajoittimeen....
Noita kubotan koneita mm. veneissä, ja aikalailla ikiliikkujan maineessa, kestää huomattavan määrän tunteja.
Toki, hyvinhän tuo nytkin näyttää kulkevan, mutta kunhan ketjut ja umpinen, niin vastustaa enemmän.
p.s Alkaa olla korjuuketju melkoisessa kunnossa, mikä seuraavana vuorossa: Tukkiauto, klapikone vai peräti saha ja höylä? Peukku.
|
Kyllä, just noin kattelin nuo moottorin tiedot ja siis ikävä homma, kun tuolleen noitakin rajoitettu, mutta jospa korjaantuu vain kierrosten rajoituksen säädöllä.
Jostain kun vielä kiekkamittarin keksii, millä mittailla. Laturissa ei ole sitä W-napaa.
Klapikoneen tarttisi, mutta taidan vuokrata ainakin tän talven puita varten, kun ne saa sitten tehdä kuitenkin kerralla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl
Itselle kun suunitellut että tekisi kärryyn kevyet telat. Rengas leveys tuossa sama. Niin jahka saa suunitelmaa eteenpäin niin samaan rytäkkään sitä telaprofiilia tekisi enemmänkin. Itselle ajattelin mahdollisimman kantavaa telaa, ja telalappujen väli mahdollisimman pieneksi, ettei pienet kannot ja oksat mahtuisi väliin.
Jos telalapun tekisi vaikka 3mm hardoxista niin saisi kevyet ja vahvat.
Tänään ajelin kyllä ihan umpihangessa ja ei kyllä minkäänlaista etemis ongelmaa, varsinkin kun kärryssä painoa niin paremmin menee. Melkein menee paremmin kärryn kanssa kuin ilman.
Mutta tuohon laittaisin heti taakse ketjut, siellä se massa on kuorman kanssa ja varmasti etenee paremmin.
Mulla olis varmaat yhdet ikh salmiakki ketjut ylimääräsenäkin.
|
Tutkitaanpa tela-asiaa ens viikolla