![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ehtoota. Saako Suomesta mistään ostaa Defe td5 snorkkelia? Semmosella "viistoämpäri" nupilla?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Offroad-paja
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon ainaki dodgesta tykänny. Ei varmaan mikään auto vielä noin kauaa ollu, paitsi tietty hilux. Tuo on -99. Eli ekoja 24 venttiilisiä ja sähköpumpulla. Vanhemmat vähemmillä ventiileillä ja mekaanisella pumpulla. Vähän muuttui tuo tehottoman oloiseksi 37" pyörillä, korjaantui edgen boksilla.
Onhan niissä ecu vikoja, sähköt huonot, laatikko vähän heikkolenkki, mutta taitaa olla joka jenkissä. Ja jos kuopion seudulla oot, Siekkinen korjaa. Jakolaatikko, siihenkin saa halvalla korjaussarjan, eikä mikään mahoton homma. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Rocla 2400 RH24 pumppukärry, tiivisteiden vaihto. Miten kuvassa näkyvästä pumppuslinteristä saa tuon sisällä olevan, sinisen stefan pois? Jotain siitä varmaan pitää purkaa mutta en hoksaa mitä.
Ja sitten on tiivistesarjassa tuli alumiiniprikka, mihinköhän tuo menee kun ei purkaessa tullut vastaan? Öljyksi käy perus peräöljy? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa irrota ihan vaa kaivamalla. En muista mikä kampe oli aikoinaa mihin piti tiivisteitä vaihtaa, mut vastaava rakenne oli. Se piti parilla ruuvarilla kaivaa pois, ja uus meni paikoilleen ku taitteli sen C-kirjaimen muotoon.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joissakin on turpatiiviste lukittu ohuella lanka seekerillä.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo uus tiiviste menee kolmeen osaan poikki ennenkuin sen saa C muotoon taiteltua. |
#9
|
|||
|
|||
![]() 5x112 vanteita
Onko mitään muita kun mersu vanteita 5x112 jaolla? Tarttis yhteen peräkärry projektiin ja ainakin mersun vanteissa on et sen verran viturallaan ettei vitsi alkaa pajoittamaan.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Talon sulaketaulun paksu musta kaapeli menee erilliseen, jälkeenpäin rakennettuun autotalliin. Onko muka tosiaan niin että lähtöpäässä ei ole sille mitään sulakkeita tai kytkintä? Eli jos maassa menevä kaapeli menee rikki niin koko tontilla ei ole sähköjä?
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Todennäköisesti maakaapeli on kytketty suoraan noiden tulppavarokkeiden kiskoihin, jolloin sitä suojaa vain ne ulkoseinässä olevat 3x25A pääsulakkeet. Tuo on ollut ihan käytäntö takavuosina, kun ei ole ollut vapaita varokepesiä. Jos tuo maakaapeli on 6mm2, niin sillähän sai olla 25A etusulakkeet. Nykyisin tehdään keskuksen kylkeen laajennus, jolloin tallin sulakkeiksi laitetaan selektiivisyyden vuoksi 20A sulakkeet.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 16.05.2021 15:20 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mistä saa ostettua tyylikkään pylväsvalaisimen kun olen kotiin tehnyt jonkinmoista tyylikkääksi tarkoitettua pihaympyrää, jossa on mm. tuijia ja päärynäpuu. Valaisin saisi olla niitä korkeampi ja jalustaksi olen jo maahan laittanut kaivonrenkaan?
Haluaisin, että voin vaikuttaa valosävyyn, on kestävä ja valaisee sopivasti. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Melko "räpelletyn" näköinen keskus, kannattaisiko tarkastuttaa?Lainaus:
Lainaus:
Nuo nykyiset pihakeskukset, missä energian mittaus, saa valmiiksi tilattua 1-3 ryhmäkeskussyötöllä, siis kaikki suoraa pääsulakkeiden takana(ainakin 3 vuotta sitten sai) Toki autotallin kaapeli pitää olla riittävän "järeä" siis tarpeeksi poikkipinta-alaa, ja asennettu oikein. (Tuon kokoinen kaapeli pitää/kannattaa laskea) Toki, jos autotallissa ei tarvitse koko liittymän sähkötehoa, niin tuo 3x20 A sulake on paras vaihtoehto. Ja tuo selektiivisyys ei aina toteudu edes sähkölaitoksen verkossa; onnistuin polttamaan katujakokaapista (2000 luvulla maakaapeloitu, oikosulkuvirrat todella suuret) taloni liittymisjohtoa suojaavan sulakkeen, Oli 25A kahvasulake, ja minulla pääsulakkeena 25A tulppavarokkeet, sitä hitainta sorttia... (ei kestänyt kompressoria ja valovirta mig- hitsauskonetta täysillä...) -> Melko iso soppa syntyi, kun asentajien piti käydä illalla vikakeikalla: tutkivat ensin keskuksen, mm. mittasivat sinettien takaa, että syöttökaapelissa oli vain 2 vaihetta, ja soittelivat 2.kertaan autostaan jonnekkin.... Meinasivat, että laskuttavat minulta katujakokaapin sulakkeen vaihdon, mutta kerroin, etten maksa... ei ole kuulunut laskua.(keskusteltiin tuosta selektiivisyydestä, ja Liittymä kaapelin sulakkeiden tarkoituksesta, siis että eivät ole ylikuormitussuojia...) --> Nyt siellä on minun syötössä muistaakseni 50A kahvat, naapureilla, ainakin osalla, on nuo 25A... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko tuo semmoinen mitä haet..? |
#16
|
|||
|
|||
![]() 90 asteen kulmalla oleva "suorahiomakone"; "Pirra/pörrä tms." sähköllä
Siis se perinteinen "vinku" tms. johon käy suoraan n.3mm tai n.6 mm varrella olevat kovametalli yms. hioma- ja kiilloitus terät/levyt; toki ns. kulmamalli, ja sähköllä.
Paineilmakäyttöisiä löytyy noin 13 kpl tusinassa: esim. puuilossa https://www.puuilo.fi/mr-karalaikkah...SABEgLKOPD_BwE Löytyskö mistään vastaavaa (kohtuuhintaan) sähkökäyttöistä, esim 230v? Nuo minun "halpakauppa" suorahiomakoneet toimii harrastekäytössä ihan hyvin, mutta kaikkea ei oikein voi hioa, varsinkaan leikata, suoraan. Ja paineilma ei ole oikein hyvä vaihtoehto, koska kompura ja hiomakone äänekäs, ja vaatii käytännössä vähintään 1 kW tehon, käynnistettäessä virtapiikki niin suuri, että normaaleilla auton akuilla/invertterillä ei toimi kunnolla. Ja tuon minun 230v 6mm suorahiomakoneen nimellisteho on muistaakseni n.400W, ja tuon pienemmän vajaa 200w? |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Dremel ja siihen 90 asteen kulmapää?
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Paras tähänmennessä, toki noin 150 euron paketti
Ja tehoa saisi olla hivenen enemmän? Tuo kaverin yli 10v vanha dremel, olikohan se isompi? tuntuu pikkuisen tehottomalta, en muista mikä malli, ja paljonko tehoa, mutta isommilla kiillotus/leikkaus/hionta-laikoilla hyytyy kohtuu helposti.
Ja tuota kulmaa tarvii nimenomaan noilla isommilla "laikoilla". Noista nykyisistä, mihin tuo kulma-adapteri sopii, pikaisella hakemisella tehokkain on 175w. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
12V akkukulmakoneita löytyy muutamalta valmistajalta 75mm laikoille, en ole nähnyt ainakaan että sais 6mm varrella olevia työkaluja kiinni. Ebaysta yms saa kiinanpaska 75mm verkkovirtarälläkkää johon saa myös 6mm varret kiinni.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tartteeko jarrullisessa kevytperäkärryssä olla talvirenkaat?
Eli siis 750kg kokonaismassalla olevassa kärryssä. Jarruttomassahan ei tartte. Ja jos tarvii ni oliko se niin että veturissa ja kärryssä tarttee olla sama rengastyyppi, eli kitkat tai nastat.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2020 | wikke | Chit-Chat | 575 | 11.01.2021 06:48 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |