Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 31.01.2021, 06:26
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Hyvä vaihtoehto "mönkkärille, missä puksuttaa bensakone tarakalla" + metsäperäkärrylle.
Ja täysimittaista ajokonetta ei voi kuljettaa "pakun" perässä esim. 2700 kg kokonaispainoisella trailerilla.
Ja kun katsoo "hintalappua", niin vois veikata, että ns. Isäntälinjan kone; ei tarkoitettu jatkuvaan ajo-urakointiin.

Jos telat kuuluu varusteisiin, niin pitää ottaa metsäsukset mukaan, että pääsee pois, jos uppoaa suohon.

Vuosia sitten katseltiin (protokonetta?) yhteen projektiin alustaksi.

Olikohan silloin ei ollut 8 vetoinen?
ja pahoihin paikkoihin/asentoihin tarvittava runkolukko (siis etu- ja takarunko aina laakeroitu erillisiksi) puuttui, siis ajokoneena tämä puute jonkin sortin etu ainakin kokemattomalle kuskille,
Ja "tukijalka pakko" ei edellytä erikoisempia/lujempia rakenteita.
Toki nuo silloisen proton? tukijalat oli laakeroitu runkoon aika heppoisesti, siis ei kestä juurikaan vääntöä.
Ja Muisti-mielikuva, että tuo voimansiirto olisi mitoitettu etenemiseen, ei kiinnijuuttuneena irroittautumiseen (voin muistaa väärin)

Laita vetäviin pyöriin kettinkejä, niin selviää, paljonko jaksaa vetää kärry täynnä.
Peukku.
Näissä hydrauliveto, joka pyörässä oma moottori.
Ja diesel kone.
Hintaluokkakin fiksu, samanhintanen paketti noin suunilleen kun oma polaris ja metsäperäkärry.
Samaa itsekkin pohdin kun ostohousut oli jalassa.
Ittellä enempi siirtymiä niin mönkkäri puoltaa sen puolesta että saa siirrot tehtyä helpommin. Ja tietenki huvi käyttö.

Mutta onhan tolla ihan eriasia mennä metikössä, kun voi kunnolla peruutella. Ei tartte kääntöpaikkaa ettiä.

Mun mielestä logbulletin hinta on kohdallaan.
Ja taas mönkijän metsäkärryjen hinta sikamainen.

Ehdottoman hienoa laite tuo logbulletti, pitää tehä vertailuja miten puu kulkee big boss+kranmanni vs logbullet kun niin vierekkäin ollaan.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbo topicci Mappe Tekniikka & Jutustelu 165 26.09.2016 18:31
Mystinen vika samuraissa JoniS Tekniikka & Jutustelu 1 08.09.2011 11:26
Rangen mystinen käyntihäiriö rangemies Tekniikka & Jutustelu 29 24.09.2010 12:44
Mystinen ABS-vika rhm Tekniikka & Jutustelu 5 13.08.2009 19:41
Banaani - mystinen herkku mikk0 Cooking & Food 0 16.05.2002 12:54


Sivu luotu: 05:28 (GMT +2).