Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2021, 23:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuohan on vielä Rautaa? siis eikö kattoa saa vaihtaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja runneristi Näytä viesti
Hiukan yllätävästi pari sopivan oloista nyrkkipajaa sanoi, että koko katon vaihto ei onnistuisi nykylakien vuoksi, jos katsastuksesta mielii saada kotteron läpi ilman valkoisia valheita

alkaa huolestuttavasti näyttää, että pitää ko. auto rusinana myydä ellen sitten löydä kodin lähistöltä sopivaa tallia, jos itse koittais askarrella oikomisen parissa.


Jos on vakuutusyhtiö maksanut jotain lunastamisen sijaan, Niin onko riski, että vakuutusyhtiön vauriotarkastus on nähtävillä myös katsastuskonttorilla?
Ja jos on tehty jotain, mikä ei ole sallittu, niin tulee ilmi? (ei ole tarkoitus masentaa, tuo minun nimimerkin mukainen BJ on todella vaarallinen verrattuna tuohon sinun 120...)

Toki, jos haluaa itse oikoa, niin pari hydraulitunkkia, sähköhöylä, kumivasara ja lankkua... 10 vuotta saa katolle aikaa, kun maalaa sinkkimaalilla molemmin puolin.


Noissa uudemmissa autoissa, niissä "Sika" -Kiteillä kasatuissa, missä katto on sekaisin alumiinia ja suurlujuusteräksiä pintapeltien kanssa/alla, korjaaminen onnistuu vain k.o merkin siihen erikoistuneella koripajalla.
(ja näitä "pitkäkattotraktorien" korjaamoja on suomessakin, ei tarvitse lähteä länsinaapuriin tehtaalle.)

Pari tolppakattoa on vaihdettu, toki vuosikymmeniä sitten.
Viimmeisestä "kotelo-kerrosrakenteesta" minkä korjasin, riitti digikameran kuvat jokaisesta kerroksesta, ennen ja jälkeen; ja vaurioituneet kohdat peräkopissa kyydissä konttorilla. toki aikaa on vuosia...

-Matti- varmaan osaa enemmän kertoa enemmän näistä "leimakelpoisuuksita"

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2021, 00:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos on vakuutusyhtiö maksanut jotain lunastamisen sijaan, Niin onko riski, että vakuutusyhtiön vauriotarkastus on nähtävillä myös katsastuskonttorilla?
Ei näy. Hyvä jos enää edes pyytämällä saa, kiitos GDPR:n.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2021, 23:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Hae tuolta koppa:
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	35BB5988-AD68-46C1-976C-FDBA37CE2206.jpg‎
Views:	1247
Size:	126,0 Kt
ID:	98424  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2021, 12:08
runneristi runneristi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.01.21
Sijainti: Tampere
Viestit: 8
Perusasetus

Pari kopanluovuttaja kelpoista tuli myyntipfoorumeita loniessa itsellekki vastaan ja tuoki vois olla ihan soiva peli luovuttajaks.

Tuosta kolaristahan vakuutusyhtiön lisäksi tieto päätyy traficommille, joka kerää rekkari / runkonumeroon naitatettavaksi historiatietoja kustakin autosta. Eli periaatteesta tuolta voi pullauttaa auton tiedot pihalle ilman henkilötietoja, jolloin GDPR ei hidasta.
Tiedä sitten kuinka iso riski konttoreilla sitten katsastustilanteissa ois saada tuosta kolarista tuskallisia kysymyksiä, jos kopan vaihtais jossain ei-valtuutetussa paikassa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2021, 13:36
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Katto vaihtoon ja maalaa vaan tolpista ylöspäin orkkis punaseksi ja sillä selevä.

Ei mahda olla 90-luvun alkupuolen tojotassa käytetty minkään valtakunnan suurlujuusteräksiä joten ei muuta kuin katto vaihtoon.
Nämä uudemmat peli joissa on vaikka missä noita suurlujuusteräksisiä palkkeja on sitten eriasia.

Viimeksi muokannut Mika_T : 30.01.2021 13:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2021, 13:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja runneristi Näytä viesti
Tuosta kolaristahan vakuutusyhtiön lisäksi tieto päätyy traficommille, joka kerää rekkari / runkonumeroon naitatettavaksi historiatietoja kustakin autosta. Eli periaatteesta tuolta voi pullauttaa auton tiedot pihalle ilman henkilötietoja, jolloin GDPR ei hidasta.
Tiedä sitten kuinka iso riski konttoreilla sitten katsastustilanteissa ois saada tuosta kolarista tuskallisia kysymyksiä, jos kopan vaihtais jossain ei-valtuutetussa paikassa.
Jos ne ei sitä lunasta/poista rekisteristä, niin ei varmasti mitenkään tule katsastuskonttorin tietoon. Muutenkin 100% ok vaihtaa tolppakatto tohon kertomatta kellekkään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.02.2021, 11:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Noissa uudemmissa autoissa, niissä "Sika" -Kiteillä kasatuissa, missä katto on sekaisin alumiinia ja suurlujuusteräksiä pintapeltien kanssa/alla, korjaaminen onnistuu vain k.o merkin siihen erikoistuneella koripajalla.
(ja näitä "pitkäkattotraktorien" korjaamoja on suomessakin, ei tarvitse lähteä länsinaapuriin tehtaalle.)

Pari tolppakattoa on vaihdettu, toki vuosikymmeniä sitten.
Viimmeisestä "kotelo-kerrosrakenteesta" minkä korjasin, riitti digikameran kuvat jokaisesta kerroksesta, ennen ja jälkeen; ja vaurioituneet kohdat peräkopissa kyydissä konttorilla. toki aikaa on vuosia...

-Matti- varmaan osaa enemmän kertoa enemmän näistä "leimakelpoisuuksita"
Saahan sen katon ja tolppakaton vaihtaa. Uudemmissa valmistajan ohjeiden mukaan, näihin ei välttämättä enää löydy. Kaikki sisäiset profiilit hitsattava ja näistä selvitys, tuleva rakennemuutosmääräys edellyttää lisäksi kuvat välivaiheista.

Tää tais jo vaihtaa omistajaa:
https://forums.offipalsta.com/showpo...3&postcount=13
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2021, 13:44
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Jep, kävin hakemassa. Kokeillaan oikoa käyttöpeliksi. Miten kannattaa kattoluukun reikä tukkia? Sitä kun ei saa varmaan enään tiiviiksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2021, 11:18
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-poraus Näytä viesti
Jep, kävin hakemassa. Kokeillaan oikoa käyttöpeliksi. Miten kannattaa kattoluukun reikä tukkia? Sitä kun ei saa varmaan enään tiiviiksi.
Eikös wheeler deelerssissä se ant leikannu vaan pellin ja pokkarilla veteli siitä reunat ja englannin pyörällä manklas sen kaarevaksi? En vaan kyllä muista mikä auto se oli ja kuinka kaareva katto siinä oli vs runnerissa? Itse vetelisin vaan suorasta pellistä uuden palan ja pokkarilla reunat, ip ruuveilla kohilleen ja täppäilisin kiinni ja sitä mukaa oikoisin muotoon. Edittinä sehän oli joku toyotan celica
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 22.02.2021 20:11
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2021, 20:11
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH Näytä viesti
Jep, kävin hakemassa. Kokeillaan oikoa käyttöpeliksi. Miten kannattaa kattoluukun reikä tukkia? Sitä kun ei saa varmaan enään tiiviiksi.
Enkkupyörällä lätkä, pokkarilla kantit ja limisauma+laadukas peltiliima. Esim 3M.
Liiman kuivumisen ajaks painatus vaiks semmosil imukuppi kiinitteisillä "vinkoilla".
Tai vaikka poppareilla jos ei muuta. Kuivumise jälkee hioo popparin kannat pois, ja vähä seevaa+kunnon liimaa.

Näin tulee liki huomaamaton.
Muutamankin olen tehny.

Huomio että ei kannata liimata ihan millä tahansa, jos liima ei tohon tarkotettu niin saattaa kuivuessaa kutistaa pellin mutkalle. Tämmöiseen olen törmännyt ja korjannut edellisen liimarin jäljet.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sänkikiihdytyksiä tiedossa? Kymiläinen Tapahtumat 4 18.03.2018 10:52
Vinssin korjaajaa tiedossa? Jukkis Mäki Tekniikka & Jutustelu 2 14.06.2016 05:41
Taloudellinen dieseli Volvo foorumilla? Topi1982 Tekniikka & Jutustelu 0 21.01.2014 01:49
Peltien vaimentelua Ewerglade Tekniikka & Jutustelu 7 19.04.2012 16:11
Veromuutoksia tiedossa? Nerd-O Chit-Chat 0 21.04.2008 14:56


Sivu luotu: 19:47 (GMT +2).