![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Vanhat autot nousikin nyt sitten taas arvoon arvaamattomaan, ja uudempien (maasto)autojen rakentaminen vaikeutui ihan reilusti. Ei hyvä ihan tällaisenaan.. vanhempien autojen omistajille toki hyvä asia, mutta menee moni muutos kalliiksi, vaikeaksi tai mahdottomaksi uudemmissa autoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nousujohteistahan tuo ollut jo pidemmän aikaa...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
muistin et ennen sai koria korottaa 75mm ja alustaa 75mm muuttuuko tuo ny sitten
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ennen/vielä nykyään saa nostaa 77 mm jousilla ja 77 mm koria/yhteensä kaikki 150 mm. Jatkossa 150 mm, josta puolet muulla kuin renkaista johtuvalla. Eli tässä mielessä ennen sai korottaa enemmän.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
joutuneekohan tuos vielä poistaan 3" korotuspalat korin ja rungon välistä jahka tuon joskus saa konttorille ku on aikanaan virost tuotu
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onhan sulla vielä melkein 3 vuotta aikaa tehdä vanhoilla säännöillä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Rungollisissa autoissa vähän tilanteesta riippuen toki saattaa hävitä jonkin verran, jos esim. rengaskoko kasvoi aikanaan 77mm, niin siinä jäi rungollisessa autossa vielä 150mm-(77/2) = 111,5mm alustan ja korin korotukseen. 100mm kasvatuksellakin olisi jäänyt vielä 100mm korotusvaraa alusta + kori. Uudessa laissa vastaavalla 77mm rengaskoon kasvatuksella auto nousee ~38mm, silti alustaa ja/ tai koria voi korottaa max. 75mm = max. 113mm. 100mm renkaiden kasvatus = 50mm + 75mm = 125mm kokonaisuudessaan. Tarttisi olla orkkiksena STRO:n/ ERTRO:n mittojen mukaan metrinen rengas, niin sitten pääsisi samaan kokonaiskorotukseen kuin ennen ![]() Itsekantavalla korilla olevassa autossa muutos ei sinällään ole kovin merkittävä, koska aiemmin max. korotus alustalle oli 77mm, ja renkaiden halkaisija 77mm/ 10% kokonaiskorotuksen ollessa max. 150mm - mikä ei käytännössä täyttynyt varmaan millään itsekantavalla korilla olevassa autossa ![]() Nyt uudessa max. 75mm alustalla ( = 2mm vähemmän kuin ennen), mutta toisaalta renkailla halkaisijaan max.15% -> kokonaiskorotusta saa useimmiten käytännössä enemmän kuin vanhojen pykälien aikana.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärsinkös nyt oikein, eli muilla härpäkkeillä 75mm ja renkailla 75mm.
Eli tuo rengaskorotus onnistuisi 150mm isommat renkaat hommaamalla, koska renkaathan korottaa vain puolet halkaisijan lisäyksestä. Ja koska rengasta saa suurentaa vain 15% verrokkirenkaasta, josta kai 150mm korotuskin lasketaan, pitäisi alkuperäisen/verrokki renkaan olla 100cm (39") halkaisijaltaan, jotta tuon koko 75mm rengas korotuksen saisi käytettyä ![]() edit. siellähän olikin tullut Timolta vastaavaa ihmettelyä. Viimeksi muokannut Mr_Peace : 27.01.2021 23:58 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Miten toteen näytetään että projekti on aloitettu jo ennen uusien sääntöjen voimaan astumista? Voiko samassa projektissa käyttää hyväkseen uusia ja vanhoja sääntöjä?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän noi puskurit menee? Vanhoissa kieseissä vissiin niin kuin ennenkin, eli jos otat puskurit veks niin sheivaa kaikki terävä samalla pois.
Mutta tuo -98 tai tuoreampi, eli jos haluisin WJ:n keulille pajoittaa itse puskurin niin mites siihen suhtaudutaan? Mä ymmärsin, että sitä nyt ei sitten saisi vaihtaa mutta sitä saa muokata tarvittavan määrän mikäli siihen asennetaan ei muutoskatsastusta vaativa lisälaite. Öh, olisko se nyt sitten niin että vinssin saa jotenkin puukottaa orkkis muovipuskuriin mutta koko puskuria ei saa vaihtaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |