|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kävin eilen kattomassa kaverin kahta 70lukulaista RRC ja niissä näytti olevan pulteilla se yläkarmi kiinni ja ei yhtään ruostessa, eli pittää joku purku rrc löytää ja ottaa siitä se karmi ilman niitä A-pilareita ja tietty mittoa vähän ennenku irroittaa. Mulla on kattoluukku omassa ja muutama eppäilly että sen takia ruostunu, kattoverhoiluki oli paikalla ku ostin mutta sisusta niin hiton homeessa ku sisäkiertoki oli jääny päälle ja sätkää poltettu ja oli aivan hiton kosteana kokoajan, korjaus; kattoverhoilua ei oo enään eikä mitään mattoa, penkit ainoat jossa kangasta ja nekki taas kosteana ku auto seisoo ulkona. Tosin autohan ollu vissiin suurimman osan elämästää etelässä että joo suola se varmaan on isoin tekijä. Mutta kyllähän sinne tuulilasin ja katon väliin jää rapavelli muhimaan ku se katto tulee yli vähän lasista. Sitten pitäisi palkkihelmat laittaa koska nykyiset vakio helmat täysin mävöt ja suunnitelmissa ois myös putket taivuttaa Rock slidereiksi. edittiä, Disco1 näytti ettei ollu pultattua kattoa.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#427
|
||||
|
||||
Yläkarmi ja oikea A-pilari yhdistelmä meni ruosteen vuoksi vaihtoon.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#428
|
||||
|
||||
Tuossa taannoin kyselin nuista korvakoista ja kuvia lupailin, noh nyt eilen pääsin konttailee halliin ja kartoittamaan tuota ruosteen määrää..
Elikkä joku joskus kuskin helman sisään laittanu palkin ja hitsaillu oem helman palkkiin alapäästä kiinni, kauhia rako ja vettä yms sonta teki tehtävän, molemmat korvakot ruostunu ja revenny, ihmekkö ku vähän kolisee ja on kallella. Hanttarin puolella oem helma ilman palkkia ja mätö sekin mutta korvakot ok. Tulipellissä olevat korin korvakot täysin irti kopasta. Keulan ja peräpään korvakot hyvät eikä tartte tehä mitään. 6/10 korvakoista pittää korjata. Sekä kuskin puolelta B pilari alapäästä mätö ja hanttarin puolelta A pilari alapäästä mätö, kuskin lattiassa myös pehmyyttä. Onkos kukaan tilaillu tämmöiseltä sivulta ku www.froggatts.co.uk? Löysin täältä korvalliset jotka vois tilata, itekki voisi tehdä mutta helpompi ku ois valmiit korvakot jotka hitsailla uusiin palkkeihin
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#429
|
|||
|
|||
https://yrmit.co.uk/
En itedä löytyykö tuolta juuri niitä mitä sinä etsit, mutta monenlaista peltiosaa on. Pari tilausta olen tehnyt ja hyvin homma toiminut ja osien laatu ollu hyvä.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, MB Vito 4x4 -08, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
#430
|
||||
|
||||
Lainaus:
nyt vaikutti hyvältä sivulta (y) olisipa löytyny tuulilasin yläkarmi niin ei tarttis itte hitsailla kasaan osista.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#431
|
||||
|
||||
Enpä muista olenko kyselly mutta kysynpä kuiten, RRC 5 ovisen vm88 3,5 efi fläpperin alkuperäinen ilmaputsari kotelo, oisko kellään kuvaa kun on autossa paikoillaa ja käytössä? Sekä oisko jollaki ylimääräisenä? Pitäisi tässä ennen ajokautta saaha snorkkeli ku nykyinen vaparisuodin imee veet sisälle ja auto sammuilee vesikossa.
Hanttarin helma rälläköity ja hitsattu palkki, vielä ois kuskin puolella korvakon teot ja palkki myös hitsailla, tuulilasin karmi ja tuulilasin vaihto.. kyllä se siittä ja varmaan nopeutuu ku ajokausi alkaa :S
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#432
|
||||
|
||||
jatkoa vähän hitsaushommista ja muutama kuva ja kysymyksiä parista asiasta.
Elikkä kuskin puolen sain nyt valmiiksi pajotettua ja toivottavasti kestää meikän eliniän korvalliset ja helma ja koitin jopa suojata koriliimalla ja ruiskumassalla. Tosin hanttarin puolelle pitää tehdä joskus samasta lootusta korvalliset niin tarttis senkään jälkeen sinne koskia. Viimeisessä kuvassa oleva palkki oli joku joskus aikoinaa laittanu ja jonka nyt revin pois. Ilmanputsareita ei vissiin kellään ole paikoilla taikka muut rangen omistajat ajelee vain eikä tarvitte remppailla Itellä on disco 1 tai 2 dieselin putsari mutta eihän se mahtunu pellin alle ja nyt seuraavaksi patentoin jonkun muun auton putki/pönttömallisen suotimen. Seuraavaksi olisi se tuulilasin yläkarmen vaihto/korjaus, mutta tässä miettiny että mitä tiivistenauhaa pittää laittaa kattopellin ja korin väliin koska sielähän on jo semmoista kangasmaista nauhaa joka on entinen ja se poistetaan että saa ruosteet hiottua kiinni. Sekä kyssäriä että kannataako hiottuihin ruostekohtiin laittaa semmoista maidon väristä ruosteenpysäyttäjää, nimestä,merkistä ja mallista ei ole mitään tietoa... mutta sen tiiän että siinä putelissa on korkissa pieni pensseli jolla levitellä sitä maitoa ruostekohtiin. Vaiko vain ihan normi rust stoppia paukkupullosta ja sitten ruiskumassaa lopuksi? Sekä Kattoluukun tiiviste, minkälainen tiiviste siinä pitäis olla alunperin kun nyt luukkua ei saa sisälle kun junttaa aukkoon kiinni, saa vain luukun auki siihen että peräpää on ylhäällä ja toinen että menee tasaisesti kattoa myöten kiinni melkein.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#433
|
||||
|
||||
Tuommoihin hassu pönttöhän siellä pitäis olla. Torvi sojottaa vasempaan etukulmaan. Ylimääräistä ei valitettavasti ole.
https://www.lrukforums.com/attachmen...-1-jpg.139598/ Ei kai tolla orkkis pöntöllä tee mitään jos aiot uittaa autoa, tai ainakin se pitää tiivistää hyvin kun alapuolella on semmoinen kumiluttana josta vedet menee ihan varmasti sisään vaikka kait se on ajateltu vain päästämään mahdolliset valumavedet ulos? Tuohon omaan ikuisuusprojektiin ostin Etrasta sopivan levyistä omalla liimataustalla olevaa kumitiivistesoiroa katon ja korikehikon väliin, semmoista sopivan pehmeää ja oli siinä joku pieni pituussuuntainen urituskin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 04.04.2021 16:35 |
#434
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joo oispa tommoinen vakio niin ois siitä helppo tehä, ja tiivistys onnistuu kyllä, pitää koittaa jostain ettiä (Y). TAI tehä alkajaiseksi että se discon pömpelin kattotelinelle ja sitten rauhassa koittaa taikoa parempi kotelo konehuoneeseen. Kaveri tätä mietti että toimisko tuohon katon ja korin väliin-----> https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Bu...gid/fi/FI/EUR/ Saa ja pitää antaa mietteitä ja palautetta.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#435
|
|||
|
|||
Mulla ois tommonen ylimääräsenä,
|
#436
|
||||
|
||||
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#437
|
||||
|
||||
Noniin auto leimattu ja parit ajokerrat ajettu.
On se kyllä kyllä lystiä hommaa taas 😋 Tosin takajousiin aloin tekemään ohjureita ku tipahti taas vaihteeksi jousi pois joustossa ja vääntyi iskarin ja kumen väliin, helpoin ois ostaa ohjuri sarja mutta itte pittää tehä eka versio ja sen jälkeen kattoa tilaanko oikiat ohjurit 🙈 Nyt pitäis takavinssiä suunnitella paikoille ja siihen tarttisin teiltä jeesiä että miten olette omiin tehny. Että laittakaa kuvia toteutuksista. Nyt ei ole mahollista laittaa takajalkatilaan vinssiä ku muksut ja muutenkin käytetään takapenkkejä eli sinne ei.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#438
|
||||
|
||||
Hyvännäköinen. Kenen tekele toi vinssipuskuri?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#439
|
||||
|
||||
Kiitoksia vain 👍 En tiiä kenen tekele on, oli jo paikallaan ku ostin rankun, ja rehellinen karjarauta johon piti jollaki metallipaloilla saaha kita kiinni. Vinssi ei ole ku kapialla putken päällä joka päistä räjitty runkkopalkkiin kiinni ja siinä kapiassa putkessa sitten lootun palanen jossa vinssi lepäilee. Yllättävän hyvin pysyny mutta olen aika varuilla että koska hitsimällit pettää.. Ps. Aika vähän löytyy googlettamalla nuita takavinssin sijoituksista rrc, discoista ja defeistä kyllä löytyy.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#440
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tossa topicissa vikassa kuvassa näkyy vähän ne vinssin kiinnityskohdat vararenkaan alla takaluukussa. http://roverfriends.fi/forum/viewtop...p=93356#p93356
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#441
|
|||
|
|||
Tommonen P38 4,6. Toistaseks harvinaisen hyväkuntoinen...
2” korotettu ilmajousilla ja 515/75R16 kumit. |
#442
|
|||
|
|||
Niin ja tässä vielä se kuva.
|
#443
|
|||
|
|||
P38 range tuli hommattua perjantaina pihoillle. diesel koneella ja automaatilla 98vuosimallia.Tarkoitus tehdä ihan siviiliauto trailerin vetoon.
Olisikohan täällä palstalaisilla pientä maksua vastaan lainata obd-lukijaa jolla saisi vikakoodit nollattua jos vaikka ilmajousitus rupeaisi toimimaan. (EAS-fault) päällä tällä hetkellä, tai olisiko jollain tietoa siitä obd-porttiin tulevasta mokkulasta joka itse hoitaa tuon ilmajousitusvian nollauksen jonka jälkeen se toimisi taas. Jos joku vaikka sattuu pieksämäen ohi kulkemaan niin voisin hakea sen lukijan jostain lähiympäristöstä. |
#444
|
||||
|
||||
Kannattaa hommata koodinlukija/nollaaja ihan omistukseen. Tulet tarvitsemaan sellaista jokatapauksessa.
Nimimerkillä: 17. vuosi tämmöisellä menossa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#445
|
|||
|
|||
onkohan heittää minkälainen koodinlukija olisi hyvä, kun ei ole aikaisemmin tarvinnut sellaista hankkia ja ei kehtaisi montaa erilaista kokeilla.
|
#446
|
||||
|
||||
P38 on vähän oma maailmansa, yleistestereillä ei pääse mihinkään kiinni.
Ite oon hankkinu Nanocomin Evolutionin, johon voi ostaa unlock koodeja muihinkin malleihin. https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/browse Ja toisena mulla on tohon toi RSW;n softa+kaapeli. Sillä tekee kans aika paljon juttuja läppärin kanssa muutakin testailuja kuin vain ilmajouset. https://www.rswsolutions.com/index.php/range-rover-p38a Pelkän jousituksen nollausdongleja löytyy varmaan kuukkelilla...edullisin jos ei muuta tartte.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#447
|
|||
|
|||
Täytyykö tohon rsw:n pakettiin hommata erikseen tuo kaapeli? vai tuleeko se postissa sitten kun on tilannut tuotteen?
tarviinko minä välttämättä tuota obd-lukijaa jos hommaan pelkän ton RSW:n ohjelman? vähän vielä opettelua nuo jutut kun on ensimmäinen auto johon tollaisia täytyisi hommailla. |
#448
|
|||
|
|||
Hyväksi havaittu ja edullinen on ainakin Thinkdiag, n.160€. EAS ynnä muut onnistuu.
|
#449
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#450
|
||||
|
||||
^Minkäs ikäisestä lähtien pääsee kuittaamaan turvatyynyn merkkivalon, vanhemmista ei onnistu melkein millään? Ja vanhemmissa sen valon saa tauluun helposti esim. akkujännitteen laskiessa käynnistäessä... Omaan hankin ensin sen RSW:n, ja sitten vasta luin ettei sillä saa SRS-valoa kuitattua, sille ostin Faultmaten pikkulukijan jolla ainakin bensakoneiseen -95 yksilöön pääsee kaikkialle käsiksi...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2302 | 21.05.2024 14:33 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. | hoojii | Chit-Chat | 7 | 28.05.2011 21:46 |