Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2020, 12:22
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Joulun iloksi suorittelin mittauksia. Nimittäin rengaskoon mittauksia.

Ruuvasin alle 10x15" -44 vanteet koska ne olivat edes vähän sopivat tähän testailuun ja aloitin tieteellisen pahvinpalan leikkaamisen.

Vanne 27cm ulkokanteille



Vanteen backspace n 10cm, tulee muuten melko julmasti tuo jarrupuristin pihalle vanteesta, mutta näin nyt vaan tulee käymään.



Mittatarkka pahvinpala jossa lukee 41,5cm (vanteen halkaisija) + 2 x 25,5cm (25,5cm pahvinpala) eli yhteensä 92,5cm joka on melko tarkkaan 37x12.5r16 Trepadorin korkeus.



Havainnoidaan että teoriassa se mahtuu ja sehän riittää mulle . Kääntökuulia siis ei tässä ole rajoitettu, ainakaan mun toimesta, ja todella yritteliäs saattaisi koittaa vääntää alle 9060 Mud Trepadorit 38,5x12.5 joiden korkeus Esson paarin mukaan on 95cm. Pienellä käännön rajoituksella sen luulisi onnistuvan, tai tuomalla vannetta vielä pikkuisen ulos. Vanteen leveyshän on tässä jotakuinkin sama kuin 12.5" leveän Trepan n 27cm.



Minkä levyisiä teidän autot ovat? Tästä olisi tämän tyyppisellä offset/vanne combolla tulossa 194cm. Mun XJ on about 190 ehkä, vaikea mitata tarkkaa kun on kumit päällä.



Lisäksi Youtube on perseestä, herättää ostohalua. Amerikan Joella on kaikissa vehkeissä ainakin 37/38/40" tuumaiset laparenkaat ja nyt mittailuiden jälkeen on etuaivoon migreenin lailla tarttunut tärkeä kysymys itselle ja lompakolle....

Soittaisko heti RCV:lle vai vasta sen jälkeen kun on ekat akselit/murrokset ja navat tuhottu?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2020, 12:42
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Mieti myös niitä voimansiirron välityksiä samalla kun rengaskokoa. Tai jos tulee automattilaatikolla niin antaahan se mukavasti anteeksi vaikka muuten välitys menisikin pitkäksi. Manuaalille ja normaalille välityksille en ehkä laittais 37" isompaa, mielummin vaikka leveyttä sit lisää, varsinkin jos pehmeissä maastoissa ajelee. Toki särkyy ne murrokset sittenkin kun on särkyäkseen
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2020, 13:42
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Mieti myös niitä voimansiirron välityksiä samalla kun rengaskokoa. Tai jos tulee automattilaatikolla niin antaahan se mukavasti anteeksi vaikka muuten välitys menisikin pitkäksi. Manuaalille ja normaalille välityksille en ehkä laittais 37" isompaa, mielummin vaikka leveyttä sit lisää, varsinkin jos pehmeissä maastoissa ajelee. Toki särkyy ne murrokset sittenkin kun on särkyäkseen
Automaatilla tulee ja juurikin tuosta syystä. En ajatellut rattaita vaihtaa ainakaan tähän väliin, vakiolla mennään eli 4.88 perät ja 722.6 boxissa pitäisi olla noin 4.73 tms ratastus vakiona, 5nen ylivaihde joku 0.8 ja 950mm kumeilla vaihtanee isointa pykällää pesään pikkuisen alle 200km/h vauhdissa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2020, 19:26
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Joo, tuo 200km/h kuulostaa sopivalle

PS. myös 5.3 perävälityksiä löytyy jos on tarvista...toki ei halpoja
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2021, 13:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kovin paljoa ei tarvi Geessä vannetta ET llä ulospäin levittää kun alkaa raidetanko banaanoitua ja ohjausvarsi myös.

Ne kun tekee kestäviks ni alkaa kalliimmat sulakkeet löytyä.

Pidä niin kapeana vanne kuin pystyt.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2021, 02:19
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Rajota vaan tarpeen mukaan vähän sitä kääntyvyyttä. Kestää murrokset nokko paremmin. Mulla -44 vanteilla 39,5 saa rajoittaa kääntyvyyttä jonkin verran, mutta 16x8 et +8 vanteilla 37/12.5 ei tainnu vielä edes rajotinruuviin tarvia koskea.

En ainakaan itse ole havainnut Minkäänlaista intohimoa ostaa kolmen tonnin RCVn settiä kun nuo 39.5/18 boggerit on pyörineet alla parisen vuotta ja on ajettu, saanut runtua ja sikaa kaikella mitä seiskatappisella pumpusta olevalla kuusnollaviitosella saa aikaan. Ennemmin vaikka laittasin vuoden välein uudet Löbröt sinne kuppeihin 150€/laaki ja ostasin lopulla rahalla kaljaa ja/tai tiuhemmat perävälitykset.

Laakereita sen sijaan tuntuu että keulille saa vaihtaa aika tiuhaan, liekö johtuu jonnin verran kosteahkoista ajoalueista.

Viimeksi muokannut kallo : 04.01.2021 02:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2021, 12:05
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Rajota vaan tarpeen mukaan vähän sitä kääntyvyyttä. Kestää murrokset nokko paremmin. Mulla -44 vanteilla 39,5 saa rajoittaa kääntyvyyttä jonkin verran, mutta 16x8 et +8 vanteilla 37/12.5 ei tainnu vielä edes rajotinruuviin tarvia koskea.

En ainakaan itse ole havainnut Minkäänlaista intohimoa ostaa kolmen tonnin RCVn settiä kun nuo 39.5/18 boggerit on pyörineet alla parisen vuotta ja on ajettu, saanut runtua ja sikaa kaikella mitä seiskatappisella pumpusta olevalla kuusnollaviitosella saa aikaan. Ennemmin vaikka laittasin vuoden välein uudet Löbröt sinne kuppeihin 150€/laaki ja ostasin lopulla rahalla kaljaa ja/tai tiuhemmat perävälitykset.

Laakereita sen sijaan tuntuu että keulille saa vaihtaa aika tiuhaan, liekö johtuu jonnin verran kosteahkoista ajoalueista.
Kuulostaa hyvältä ja valitaan tässä kohtaa tämä tapa edetä. 8x16 olisi aika sopiva koko jos sellaiset vaan löytyisi jostain ... kaikkea muuta näihin saa mutta vanteet on vähän hankalia.
Italiasta 7x16 et 0 valmiit Beadlockit saisi heti joten ehkäpä.. onneksi tämä ei ole ihan vielä jarruttamassa rakentelua, on tässä vähän tätä muutakin kesken
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, projekti, w460


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Mb W460 bensa -82 J-P H O/M/V Ajoneuvot 2 10.01.2018 22:38
Ostetaan W460 MuseoG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.10.2016 07:58
Myydään MB G, w460 vm-82 KFor O/M/V Ajoneuvot 3 22.02.2016 14:21
Myydään MB G W460 kirjallisuutta w460 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.08.2012 19:26
Myyty G Mersu W460 Tro O/M/V Ajoneuvot 2 16.03.2012 17:22


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).