![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joulun iloksi suorittelin mittauksia. Nimittäin rengaskoon mittauksia. Ruuvasin alle 10x15" -44 vanteet koska ne olivat edes vähän sopivat tähän testailuun ja aloitin tieteellisen pahvinpalan leikkaamisen. Vanne 27cm ulkokanteille Vanteen backspace n 10cm, tulee muuten melko julmasti tuo jarrupuristin pihalle vanteesta, mutta näin nyt vaan tulee käymään. Mittatarkka pahvinpala jossa lukee 41,5cm (vanteen halkaisija) + 2 x 25,5cm (25,5cm pahvinpala) eli yhteensä 92,5cm joka on melko tarkkaan 37x12.5r16 Trepadorin korkeus. Havainnoidaan että teoriassa se mahtuu ja sehän riittää mulle ![]() Minkä levyisiä teidän autot ovat? Tästä olisi tämän tyyppisellä offset/vanne combolla tulossa 194cm. Mun XJ on about 190 ehkä, vaikea mitata tarkkaa kun on kumit päällä. Lisäksi Youtube on perseestä, herättää ostohalua. Amerikan Joella on kaikissa vehkeissä ainakin 37/38/40" tuumaiset laparenkaat ja nyt mittailuiden jälkeen on etuaivoon migreenin lailla tarttunut tärkeä kysymys itselle ja lompakolle.... Soittaisko heti RCV:lle vai vasta sen jälkeen kun on ekat akselit/murrokset ja navat tuhottu? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mieti myös niitä voimansiirron välityksiä samalla kun rengaskokoa. Tai jos tulee automattilaatikolla niin antaahan se mukavasti anteeksi vaikka muuten välitys menisikin pitkäksi. Manuaalille ja normaalille välityksille en ehkä laittais 37" isompaa, mielummin vaikka leveyttä sit lisää, varsinkin jos pehmeissä maastoissa ajelee. Toki särkyy ne murrokset sittenkin kun on särkyäkseen
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tuo 200km/h kuulostaa sopivalle
![]() PS. myös 5.3 perävälityksiä löytyy jos on tarvista...toki ei halpoja ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kovin paljoa ei tarvi Geessä vannetta ET llä ulospäin levittää kun alkaa raidetanko banaanoitua ja ohjausvarsi myös.
Ne kun tekee kestäviks ni alkaa kalliimmat sulakkeet löytyä. Pidä niin kapeana vanne kuin pystyt.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Rajota vaan tarpeen mukaan vähän sitä kääntyvyyttä. Kestää murrokset nokko paremmin. Mulla -44 vanteilla 39,5 saa rajoittaa kääntyvyyttä jonkin verran, mutta 16x8 et +8 vanteilla 37/12.5 ei tainnu vielä edes rajotinruuviin tarvia koskea.
En ainakaan itse ole havainnut Minkäänlaista intohimoa ostaa kolmen tonnin RCVn settiä kun nuo 39.5/18 boggerit on pyörineet alla parisen vuotta ja on ajettu, saanut runtua ja sikaa kaikella mitä seiskatappisella pumpusta olevalla kuusnollaviitosella saa aikaan. Ennemmin vaikka laittasin vuoden välein uudet Löbröt sinne kuppeihin 150€/laaki ja ostasin lopulla rahalla kaljaa ja/tai tiuhemmat perävälitykset. Laakereita sen sijaan tuntuu että keulille saa vaihtaa aika tiuhaan, liekö johtuu jonnin verran kosteahkoista ajoalueista. Viimeksi muokannut kallo : 04.01.2021 02:22 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Italiasta 7x16 et 0 valmiit Beadlockit saisi heti joten ehkäpä.. onneksi tämä ei ole ihan vielä jarruttamassa rakentelua, on tässä vähän tätä muutakin kesken ![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, projekti, w460 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Mb W460 bensa -82 | J-P H | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.01.2018 22:38 |
Ostetaan W460 | MuseoG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.10.2016 07:58 |
Myydään MB G, w460 vm-82 | KFor | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 22.02.2016 14:21 |
Myydään MB G W460 kirjallisuutta | w460 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.08.2012 19:26 |
Myyty G Mersu W460 | Tro | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.03.2012 17:22 |