![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo tehny ton lukituksen poistamisen monta kertaa jo. Ja luulis ettei ole virran vähyydestäkään kiinni kun tekee ton saman vaikka kone käynnissäkin yrittää sitä päälle
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Okei, no se sininen johto vissiin laitetaan läppäriin ja siitä lukia koodit, jollaki tavoin viikkokellosta ittestään saa koodit näkyviin, en muista miten, normi kellolla jossa vain kolme aikaa ei saa näytöstä koodia näkyviin.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
---paloilma puhallin, tämähän ainakin toimii jotenkin (kierrosluku??) ---veden lämpöanturi, ---ylikuumenemis anturi, on siellä lämmönvaihtimen päässä ,on kai kuitattu?? ---polttoaine pumppu ---vesi pumppu , pyöriikö se ? on magneetti vetoinen ,mutta tuntuu tärisevän kun kädellä kokeilee. lisäksi käynnistyksen voi estää yli//ali jännite, tai ECU vika komponentteja voi mittailla, testerihän tuossa olisi helpoin tie onneen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nonnin. Pakkasia piettää ja webasto sano ihtesä irti.
Thermo top c 5kw diesel Laitoin illalla kellosta lämmittämään aamuksi. Töihin lähtiessä aamulla pelkkä sisätilanpuhallin pöhisi mutta webasto ei käyny. Illalla rassasin uuestaan ja liekkinapista kun painaa niin sisäpuhallin puhaltaa mutta webasto ei käy mutta semmosta hurinaa pittää josta tuli mieleen että oisko vesipumppu mikä pyörii? Nämä pyöriikiin siihen asti että kellosta aika pyörii nollille millon sammuu. Mitähän tuolle ossaisi tehä. Sulakkeet kahtonu ja niitä koitin irti pittää jos nollautusi. Sinä aamuna kun ei startannut niin oli poltinaine todella lopussa joten onko voinut vettää ilmat jostain? Tankattu toki sen jälkeen mutta ei taikaa. Toinen mikä oli niin tuo webasto on aina hävittäny jäähytin nestettä talven aikana ja nyt piti 3 litraa lisätä nestettä niin voiko se tehä jonnekkin ilmalukon mistä halvaantuu. Nesteen lisäyksen jälkeen ajelin sillä 2-300 kilometriä niin oisi toki luullu ilmaantunneen siinä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
"Mitähän tuolle ossaisi tehä. Sulakkeet kahtonu ja niitä koitin irti pittää jos nollautusi.
Sinä aamuna kun ei startannut niin oli poltinaine todella lopussa joten onko voinut vettää ilmat jostain? Tankattu toki sen jälkeen mutta ei taikaa." Mulla ei lähde käyntiin jos polttoaine on vähissä/valo palaa. Itsellä teki eberi vastaavanlaisen jumin, oli paloilmapuhallin jumissa. Jos pääsee imuilmareiästä pyörittämään jollain puhallinta, mulla lähti pyöriin kopauttamalla, oli jotain välissä, kun rapisi hetken, sain vuodeksi tekohengitettyä, kun otin puhaltimen irti, puhalsin puhtaaksi ja laitoin öljyä laakereihin. Täksi talveksi vaihdoin puhaltimen moottorin varaosalaitteesta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noni ei huoltoukkokaan saanu läppäriä yhistettyä siihe webastoon niin ostin uuden pro mallin webaston. Nyt motoki taas lämpeää
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
BensaEberin bensaputken kytkentää yritin selvitellä. Omalla liitännällään olisi simppeli, kaasarikoneiseen samaten, tai jos ruiskussa olisi pumppu tankin ulkopuolella. Asennusohjeen opastus oli sama mitä tuli pohdittua, eli paluulinjaan T-haara ja siitä Eberin pumpulle...
Mutta, pumppu tihkuu hitusen läpi kun auton bensapumppu pyörii. Tankki noin puolillaan, paluu menee ainakin tuolla määrällä pinnan alapuolelle. Kaipa tuonne pieni paine väistämättä tulee, mutta onko se kuitenkin liikaa Eberin pumpulle..? Oikein huvittaisi alkaa omaa liitäntääkään tankkiin tekemään. Eikä erillistä säiliötä lämmittimelle, se olisi kuitenkin aina tyhjä kun lämmitintä tarvitsisi... Tietääkö joku, onko oikotietä onneen, vai onko oma liitäntä vaan tekaistava..? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eberin maahantuojan asennusehdotus kyseiseen kone malliin, oli asentaa Eberille T-haara polttoaine jäähdytinkennolta pa-tankkiin lähtevään paluuletkuun. Letku oli sijoitettu helppoon paikkaan ja lyhyt veto Eberille, ja tankissa paluukin meni putki tankin pohjalle, että imua riittää vajaallakin tankilla. Mutta Eberin pa-pumppu ei kestänyt paluulinjan painetta ja näin tehdyissä muutettiin Eberin pa-pumpun sijainti, T-haara tankin imu letkuun, ennen moottorin siirtopumppua, paineettomalle puollelle. Kyseinen sijainti oli vain koneen toisella puolen, mutta helppo se Eberin pa-letku pujotella moottoritilan läpi hydrauliikka tilaan. Sama se koskee bensa Eberin pumppuakin. Se vaan ei kestä painetta imupuoleltaan, alkaa päästää läpi. Ensin vähän tihkuu ja myöhemmin saattaa kusta isomminkin. Ja ei se pienikään tihku tee hyvää, polttoaine valuu ajonaikana Eberin pakoputkesta ja palopää on polttoaineesta märkä ja syttyy huonosti, tai ei syty ollenkaan. Myös se läpi tihkuva pa-pumppu saattaa lopulta särkyä kokonaan. Jos pa-tankin sisällä on auton oma pa-siirtopumppu, niiin oikeastaan ainut vaihtoehto on tehdä kokonaan oma imuputki Eberille tankilta asti. Tai erillinen oma säiliö.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |