![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Leimalle 2020 ei oikeastaan tarvinnut muuta taistella kuin käsijarru toimimaan. Kengät oli aivan loppu ja kuskinpuolen napaan valunut öljyä reilusti. Myös toisen kengät jousikiinnike oli irti rummun pohjalla. Onneksi jo kertaalleen hyljätyistä osista löytyi muutaman millin kitkapinnalla olevat kengät ja sain jarrut niputettua. Kabiinin puolella ei vaan säätö meinannut riittää ja jouduin laittamaa pari M8 mutteria säätötankoon. Pikkasen on tämä käkkäri kinkkinen. Hyllyssä olisi jo T5 transporterin käsijarrulliset satulat odottamassa inspiraatioita. Niissä vain ongelman meneekö 15" vanteen kanssa ja miten vaijerit saa järkevästi rakennettua. Tilasin kuitenkin vielä uudet käsijarrukengätkin varalle. Peräöljyt oli huuhdelleet vaseliinit mäelle joten koko navan purku ja uudeelleen rasvaus oli edessä. Samalla puhastelin siihen jotain muutakin. Pylväsporaan kiinni ja reikää napaan. Sisään asti ja laakereiden väliin. toinen reikä toisesta suuntaa. Reikien tulppaus. Tässä idea. Voi kunnolla rasvata navan purkamatta koko paskaa. Samanlaiset viritelmät on bertassakin HJ:n navoissa. Hodarissa vaan offsetti erilainen, eikä pysty yhdellä reiällä pääsemään laakereiden väliin. Leimakin tuli ja samalla rekkasin auton 3-paikkaiseksi pakuksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joku kuukausi sitten tuli rakennettua jenkkikoukku. Pitkään arvoin rakennetta mutta vertailemalla tehdastekoisiin ratkaisuihin, päädyin lopulta tähän. Monet tehdastekoiset ovat suoraan sanoen melko heppoisen näköisiä mutta ehkä rakenteisiin kohdistuva voima ei olekaan niin suuri kun voisi kuvitella. Lähtökohtana tehdastekoinen järeä koukun putki johon muut rakenteet tehty itse. Rautapuskuriin kiinni 5 pultilla. Sokka jää puskurin taakse ja sitä joutuu vähän koukkimaan mutta pääsia oli ettei koukku heikennä maasto-ominaisuuksia.
Poikkituki auton alle. Runkoon hitsattu vahvikelätkä joihin tuki tulee pulteilla kiinni. Koukun "putki" on poikkiputkessa myös pulteilla kiinni. Koko rakennelma on irti purettavissa. Poikittaistuki mahdollisimman takana jos innostuu nakertelemaan rungon väliin lisätankin. 10" droppikoukku johon piti vielä etsiä 3500Kg kuula. Rasia upotettu puskuriin ettei hajoa offatessa. Pistoketta varten on hommattu spriraali jatkojohto jos kärryssä lyhyt piuha. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Esim. Teohydraulissa maksaa tuplat vaikka postikulutkin laskee mukaan. Vinkki: jos kitkavetopäistä kärryä vetelet niin kannattaa hepata jotkin tukilaput kuulan tyveen ettei pääse kiertymään löystymään. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.ikh.fi/fi/vetokuula-50mm...suora-pv300050 Hintakin ihan kilpailukykyinen tuon saksalaisen kanssa, ainakin jos on mahdollisuus hakea suoraan myymälästä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
⬆️👍 kerrankin järkihintainen
|
#6
|
||||
|
||||
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko tuossa sinulla jotain reikää mistä rasva tulee myös ulos?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Laittaa napaan toisenkin reiän ja nipan/tulpan. Rasvatessa toinen irti niin tuore rasva pääsee läpi asti eikä riko mitään.
Näin se toimii noissa lentolaitteiden potkureissakin joita rasvataan, vastakkainen nippa aina irti ja rasvaa läpi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |