![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() -Junnu-Oon siitä erikoinen offilainen etten ole koskaan ajanut tien ulkopuolella, mitä nyt pari kertaa vahingossa on livennyt lepikkoon ![]() Eka auto oli Patrolli, sitten mannelavetti, josta impalan kautta chevyn 4x4 ja sit taas mannelavetti ja nyt rintteri + GD300...joka on tällä hetkellä hieman vaiheessa. Tarkoituksena fiksailla tuo G pikku hiljaa siihen kuntoon mitä se oli vuonna -83. Täällä lähinnä vakoilemassa että mitä kaikkee voi projektissa tulla eteen ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Päätin sitten luovuttaa ja rekisteröityä tännekin. Reilu viisi vai jo kuusi vuotta lähes päivittäin palstaa seurannut, suunnilleen siitä lähtien kun alkoi nelivedon (Jeepin) hankinta enemmän polttelemaan. Ei vaan ole tullut rekisteröidyttyä kun ei muka ole ollut mitään sanottavaa. Liekö sitten vieläkään.
![]() Tällä hetkellä harraste-maasto-käyttö-autona kokolailla vakio Jeep WJ 4.7 -00. Järjestyksessään kolmas WJ eli kai tämä on jo jonkin sortin sairaus itsessään. Eka oli ensimmäisen vuosikerran diesel ja sen kanssa lähdin sitten tutustumaan kevyen sunnuntai-offauksen mukaansatempaavaan maailmaan. Ja pikkuhiljaa siinä sivussa ymmärsin, miksi kyseisellä moottorilla varustetut on niitä halvimpia korimallinsa edustajia, vaikka olisivat kuinka siistejä ja hyvin pidettyjä... Se jatkoikin sitten kolmen vuoden yhteiselon jälkeen kansivikaisena seuraavalle innokkaalle, joka ilmeisesti ihan soivan pelin siitä saikin takimmaisen kannen vaihtamalla (ihan ystävällisensävyisen joulutervehdyksenkin sain vielä kauppaa seuraavana jouluna). Seuraava oli sitten bensakasilla ja pikkuvikojen korjaamisen jälkeen mainio peli. Mutta sille sattui valitettava vahinko kun meni kääntymään katolleen eräänä sateisena aamuna töihin lähtiessä (piti laittaa työkavereille viestiä, etten ihan ehdi aamukahville..). Kesäloman verran kärvistelin ilman Jeeppiä, kunnes sitten viimeisenä lomapäivänä ostin paikallisesta WJ numero kolmosen. Tämä nykyinen on yllättävän ruosteeton, vaikka ihan alunperinkin Suomeen rekisteröity. Muuten valitettavasti ei niin hyvin pidetty tai ainakin parinkymmenen vuoden ikä näkyy huomattavasti enemmän kuin niissä parissa aikaisemmassa. Mutta harrastus jatkuu. Jeeppi-kerhoon tuli liityttyä kohta viisi vuotta sitten ja kerhon foorumille tullut jotain tarinaa toisinaan kirjoiteltuakin. Muina harrastuksina mm. järvipelastustoiminta, vanhan omakotitalon ylläpito ja jonkun kerran kesässä pyöritään perheen kanssa teiden tukkona vetäen 80-luvun alun Soliferia. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Päivää vaan! Iän puolesta 40 lähestyy ja Itä-Helsingistä huudellaan. Varsinaista maastoautoilua ei ole tullut kuin kerran kokeiltua, mutta hauskaahan sekin oli. Tavoitteena on enemmän päästä sinne minne haluan kuin varsinainen maastomöyriminen tai kisaaminen.
Pitkään on tullut ajettua etuvetoisella pakettiautolla ja mietittyä pitäisiköhän hankkia joku neliveto. Minulla on kuitenkin joku perversio pakettiautoihin ja mitään innostavaa nelivetopakettiautoa ei meinannut löytyä. Sitten tuli vastaan myynnissä oleva auto, joka herätti intohimoa. Ostin sen ja rekisteröidyin tänne. Saa huudella, jos tunnistaa vanhaksi autokseen. |
|
||||
|
||||
![]()
Tervetuloa.
Tuon koppaiset Delicat jo vahän harvinaisempia maassamme. Yksi hopean värinen pyöri Länsi-Vantaalla aikanaan toisinaan enemmänkin, ja toinen saman värinen kuin tuo sinun, Helsingin ytimessa diplomaatti (ei jaksa muistaa minkä maan) kilvissä. Harvoin noita näkee. Vanhempia "enemmän/useammin". Tai ainakaan itse nelisatasia hirveästi bongannut...
|
|||
|
|||
![]()
Olen hilkun yli nelikymppinen ohjelmistoinsinööri, Uudenmaan laitamilta. Offia olen harrastunut eri muodoissa: Läskipyöräily, umpihangessa hiihtäminen, retkeily ja melonta ovat asioita joiden parissa on aikaa kulunut. Autona meillä on pojan kanssa Land Rover Defender, portaaliakselein ja lukotkin löytyy. Tosin mittakaavassa 1:10
![]() Luonnossa liikkuessani olen pannut merkille kattavan, eri kuntoisten metsä(auto)teiden verkoston. Yleensä näitä on joutunut kävelemään / pyöräilemään / hiihtämään kun omasta farmarista on loppunut maasto-ominaisuudet kesken. Ensisijaisena intressinä on löytää jonkinalinen mobiili tukikohta, jonka avulla pääsen asteen syvemmälle korpeen. Mukaan tulee harrastus- ja majoitusvälineet. Tai voisipa autokin toimia majoitteena. Minua kiinnostaa myös ihan puhdas maastoautoretkeily. Pohjois-Karjala, lappi, Norja ja itänaapuri tarjonevat tähän eri tasoisia mahdollisuuksia. Pari automerkkiä on iskenyt: Jeep XJ ja UAZ buhanka. Lopullista hankintaa ei ole vielä tehty mutta muutamia yksilöitä on kokeiltu. Uskon, että lähiaikoina jompikumpi vielä tulee taloon. Autojen korjaamisessa ja huoltamisessa olen untuvikko. Olin lienee teininä jonkinlainen poikkeusyksilö kun menopelit eivät juuri kiinostaneet. Kortin suoritin myöhemmin ja ensimmäisen oman auton ostin vasta "pakosta" kun jälkikasvua tuli. PK-seudulla kun asui niin julkinen liikenne toimi. Sinänsä erilaiset tekniset härvelit ovat aina kiinostaneet ja työkalut pysyvät vaihtelevalla menestyksellä kädessä. Pieniä rakennus- ja remonttihommia on tullut tehtyä ja hitsata osaan auttavasti. Viimeksi muokannut PullakUazki : 30.03.2021 21:01 Perustelu: Ei se tietotekniikka nyt mikään sydämmen asia ole koskaan ollut... |
![]() |
Luokat |
esittäytyminen, esittäytymisviesti, newbie, uudet offipalstalaiset |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusien käyttäjätunnusten varmennus | offroadjouni | Uutiset | 0 | 15.03.2009 11:48 |
Tarkkana uusien rekisteriotteiden kanssa! | blomi | Tekniikka & Jutustelu | 106 | 09.12.2008 17:19 |
Uusien rekisteröityneiden määrä tänään | Käyttäjä | This And That | 9 | 02.03.2006 15:41 |
Uusien nahkapenkinpäällisten asentaminen vm. 1970 | Vuosimallit 1968-1982 | 4 | 31.12.2003 08:59 |