![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mihis suuntaan sulla pinjoni sojottaa? Minä kun vaihdoin hj:n akselit omaan niin muuttui kulma ettei tuplanivel toiminut enää. Tuosta sun kuvasta ei oikein varmaks uskalla sanoo.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli aikanaan ln65 tg:n jousisetti jossa korotusta liikaa, vähän niinkuin tämäkin näyttää aivan järjettömän korkealta. pinjonikulman kun sääti järkeväksi niin kääntöpäitä oli välttämätöntä kääntää akselista, muuten casterkulma olisi jäänyt aivan munilleen. kardaaneina käytin välillä työkoneliukua ja yhteen vaiheeseen oli tg:n 10" liuku. nuo jouset elää niin paljon että vakio liuku jää helposti lyhyeksi.
ln110 mistä tein ln105:sen kierrejousilla ja jakareilla jätin huomattavan paljon matalammaksi, siitäkin tosin ajo-omituisuuksien takia käänsin käätnöpäitä että sai casteria lisää. tässäkin muistaakseni kardaani ilman tuplanilviäistä. noita etujousia kannattaa sisäänjouston osalta rajoittaa ihan oikeasti, helppo vääntää pakat mutkille jos alkaa nautiskella että on muka paljon sisäänjoustoa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa on tollaset pohjaanlyöntikumin vastakappele mikä rajottaa sisään joustoa. Katotaan riittääkö toi vai tarviiko lisää. Joo se voi olla että tarvii jossain kohtaa kääntöpäitä kääntää. Uskoisin että noi lehdet on sen verran jäykät että tarvii ottaa muutama lati pois, mutta sen näkee hetken käytön jälkeen Ei toi vakio liuku oo tosiaankaan liian pitkä, 10cm
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pinioni on muutaman asteen ylöspäin
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sit varmaan ykkös ristikoilla.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tän projektin osalla on ollu vähän motivaatio pulaa, mutta nyt se aika ajoin antaa sellasia merkkejä että se alkais palautumaan. Josko tän sais kohtuu lähiaikoina siihen malliin että sais leiman haettua niin olis se hoidettu alta pois. Leiman jälkeen vois jatkaa rakentelua niin että autolla pääsis tarpeen tullen liikkumaan jos on tarvetta.
Omistajan mielestä tällanen offiauto tuskin on koskaan valmis, aina löytyy jotain laitettavaa, muutettavaa tai paranneltavaa. Tähänkin tulevat muutokset mitä nyt on mielessä ottaa oman aikansa että saa laitettua ja ostettua kun osa tarvittavista ei ole sieltä halvimmasta päästä. Todoo listassakin riittää hommaa siltä osin mitä näin alkuun oon miettiny, toki kaikkea ei heti tarvi laittaa ja tehä. Tässä mitä äkkiseltään tulee mieleen -takajousien takominen käyremmäks -iskarien kiinnityspaikat akselin päälle -väliputken hitsaus taakse runkoon että saa iskarit parempaan asentoon, / \ tollai -jakolaatikon välitys -kompuran hommaaminen ja asennus -paineilmalukko eteen ja taakse -kylkiputkien teko -takapuskurin muokkaus -vanhan vinssin asennus taakse ja sen johdotus -pohjapanssarin teko -vaihteiston palkin muokkaus -korin läpikäynti ruosteista -maalaus -syöttöpumpun vaihto (kun se vaan tulis) -tarction barien teko eteen ja taakse -käyttis renkaiden hommaminen -bedlock vanteiden hommaaminen -mettärenkaiden hommaaminen Jotain sentään on saatu aikaseks tässä alkuvuonna. Katon vanhat H4 valot vaihtu ledeiks. Alb venttiili alko vuotaa ja sen teline oli ihan mätä joten tarvii tehä uus teline, sitä hommaa on alotettu. Eteen tein tollasen puskurin ja iskin siihen uuden vinssin heti kiinni Etukardaaniakin muokattiin kahteen kertaa. 110 tuplanivelessä ei riittäny liikkumavara eikä liu-ussa pituus. Ei tehny mieli ostaa sitä TG:n pitkää liukua kun siihen on aika hinta keksitty. Hetken pähkäilin kardaania marssin ikh:lle ja ostin urakankea, jonkun HD liukuholkin siihen, 2 kpl haarukkaniveliä ja niihin sopivan ristikon. Menin osien kanssa kaveri tykö ja hetken mietittiin sitä hommaa että saako niistä jonkunlaisen kardaanin aikaseks. Tuumailujen ja mittailujen jälkeen kaveri otti osat töihinsä mukaan kun sielä on sorvit ja leikkurit että saa suoraa pintaa aikaseks ja teki tällasen. Tää on nyt kardaani vol2, katotaan toimiiko tämä vai tarviiko taas alkaa muokkaamaan.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! Viimeksi muokannut mau573 : 27.04.2021 11:21 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän on ollu osittaista motivaation ja ajan puutetta tän projekltin kanssa. Jotain pientä on aina välillä kyllä tehtykkin. Etenee tyylillä hitaasti mutta varmasti.
Takapää kun on nyt alempana kun keula niin siihen vaivaan taoin takalehdet käyremmäksi, mutta eipä tuntunu pysyvän edes siinä ryhdissään mitä oli enne takomista. Koska taotut lehdet jäi niin matalaks niin kokeilin josko pienillä koropaloilla akselin ja lehden väliin olis saanu auton vaateriin mutta eipä saanu. Keulan ruuppujakin lyhensin mutta sekään ei auttanut eli eipä siinä auta muu kun tilata uudet lehdet taakse. Asiasta soittelin offroadtarvikkeelle ja siellä kehuivat kovin terrain tamerin lehtiä että pysyis hyvin ryhdissään ja olis laadukkaat niin meinasin sesllasia kokeilla. Oli se takominen kyllä aika hommaa kun kylmänä taotaan. Äkkiä siinä kyllä oppii mihin kuuluu löydä kun jousi on muutaman kerran löyny käsille. Silti oli kädet kipeenä muutaman päivän. Sen totesin taonnan jälkeen että toista kertaa siihen hommaan en lähde. Riipukkeiden vanhat pultit ja lehtien vanhat puslat oli aika lopussa. Puslien reijätkin oli jo kulunu soikeaksi. Riippujen pulteista ruoste oli vieny osan mennessään ajan satossa. Riippujen uusiksi putteiksi tein tällaiset itse tehdyt rasvattavat riippujen pultit. M18 pultit mihin porasin 3mm reijän keskelle ja sitten 3mm reijän pystyreijän alapäähän puttin läpi, lopuksi kantaan rasvanippa mistä saa tuutattua vaseliinia puslille. Iskarit vaihdoin akselin päälle toiveissa että olis paremmin toimivat sillai, kun vertaa vakioon, toinen eteenpäin ja toinen taaksepäin. Samalla piti hitsata runkopalkkien väliin putki mihin tulee iskarin yläpäät kiinni. Tänään kävin vaihtelemassa moottoriin öljyt ja suodattimen, vaihdoin takakardaanin tukilaakerin, vaidoin käsijarruvaijerin takaosan ja katoin muutenkin että kaikki muitterit ja pultit on kiinni remonttien jäljiltä. Muuta kuvaa ei oo kun uudesta tukilaakerista Kohta puoliin jos ton kanssa pääsis leimalle ja sais etuakseni otteeseen niin sais ton kanssa ajella ja kattoa toimiiko kaikki vai tarviiko tehä vielä jotain muokkauksia/hienosäätöjä. Sitten sais loput muutokset mitä on suunnitteilla tehä rauhassa.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Osuuko u-pulttien päät jouston rajoittimiin, vai näyttääkö kuvasta vain siltä?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ne on lyhennetty jo mutta kuvan otto hetkellä ei vielä ollu. Teen vielä taakse pohjaanlyöntikumeihin sellaset palaset että ne tulee alemmas.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux ln110 "jenkki" kulmaparkit. Uudet. 60€. | mapa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.05.2014 09:42 |
Ostettu ln110 hilux -91 "ohjausvarsi" | chevy-77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2013 06:50 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myyty Hilux ln110 tehostettu"ifs" simpukka | jonas_k | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.02.2012 17:04 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |