Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2020, 16:06
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Kiitos omastakin puolestani järjestäjille ja osallistujille. Todella mukavaa oli ajella Suzuki-letkassa, reitit olivat erittäin hyvät tuollaiselle vähän rakennetulle suzukille, vakiommille tuntui haastetta riittävän yllin kyllin joskin esteitä ei kierrelty, vaikka siihenkin oli mahdollisuus.

Näitä on järjestettävä mahdollisimman paljon lisää ympäri Suomen

Tässä pari kuvaa ja videot, mitä tarttui puhelimeen. Ajaessa ei mahdottomia ehdi kuvailemaan.
Laittakaas muutkin kuvia ja videoita rohkeasti vaan näkyville

Vähän oli luntakin maassa, kun aamulla alkoi kalustoa kerääntymään lähtöpaikalle


Minun ex-pickup on saanut rakastavan kodin Johanneksen tallissa, vain vähän harmittaa, että tuli myytyä


Aasikatto saa Pippurin käsittelyssä kyytiä, vahvoja pelejä noi Suzukit


Pajareksen monsteri on kyllä aina yhtä vakuuttava


Joonaksen piiiitkä projekti alkaa olemaan valmis ja neitsyt matka sujuin hienosti takavetarin antautumiseen asti.


Toinen takavetarivauriosta kärsinyt oli make-lj:n ARB-lukollinen Samurai


Ennen kotiin lähtöä kävimme vielä puunaamassa autot lammenkierrolla


__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2020, 19:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Mulla kesti Huco ainakin kymmenen vuotta. Sitten avasin letkujen lähdön ruuvia, käänsin lähtöjä, ja kiristettäessä muovista lähti "kierre" mukana.

Tilalle tuli peltikuorinen Facet.

Huco oli paljon hiljaisempi, kuin mitä Facet on. Pumppu on henkilöauton tulipellissä, niin äänet tulevat sisälle.

Hucosta saisi vielä käyvän peli, jos siihen katselisi hieman paksumman ruuvin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.11.2020, 21:05
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lämppärin ilmanotolle tein scoopin. Tällä nyt lähinnä haen vielä muotoa. Lopulliseen sitten joki verkko vielä naamatauluun. Väri tulee sitten valitun maalin mukaan, tai ei



Kiinnittelin tuon kiinakompuran nyt kiskin penkin alle kunnolla. Pohjalevy veks, kiinnikekulmarautoja vähän modaten ja uudelleen kiinnittäen. Tuo väistää penkkiä just eikä melkein
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201129_132433.jpg‎
Views:	3252
Size:	249,1 Kt
ID:	97865   Click image for larger version

Name:	IMG_20201129_165812.jpg‎
Views:	3248
Size:	321,8 Kt
ID:	97866  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2020, 15:01
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Eilen sai taas rakkautta

Tulpanjohdot vaihtelin uusiin, kun tuli tuossa huomattua, että yhdestä oli jakajan päästä hattu halki.


Uusissa johdoissa vielä 45 asteen kulmat jakajan päässä, joten johdot saa vähän nätimmin reititettyä.


Tulpat vaihtui Iridiumeihin. Vanhat oli ihan siistit kaikissa.


Black Friday ostos, Febestin dampperihihnapyörä. Tän asentamisessa meinasi olla vähän tenkkapoo, kun ei vanhat ruuvit käyneetkään. Vanha mahtuu kuusuoruuveilla kun on periaarteessa kaks hihnapyörää päällekkäin ja ison pultin laippa väistää. Tuossa uudessa vähempi materiaalia ja siksipä ison pultin laippa estää pikkupulttien kiristämisen pohjaan. Ongelma siis, ettei 10mm hylsy mahdu. Tämä ratkesi sillä, että vaihdoin kuusiokoloruuveihin, joita löytyi sitten pienen etsimisen jälkeen omasta ruuvilaatikosta.


Uutta kosketuspintaa pedaaleihin. Vanhoista en tykännyt, kun uritettu alumiini puri kengänpohjaan väärällä tavalla omaan mieltymykseen nähden. Nyt pystyy paremmin käyttämään polkimia niin, ettei aina jalka irtoa lattiasta.



Pieni mainos. Tilasin halvan pihtivirtamittarin autojuttuja varten. Maksoi noin 30€. Eilen labrattiin Säätäjä_setä:n kanssa tätä ja todettiin varsin tarkaksi ja monipuoliseksi laitteeksi. Tuohan mittaa AC ja DC virtaa 600A asti, mutta on myös erittäin monipuolinen yleismittari. löytyy jännite-, vastus-, diodi- ja kapasitanssimittaus. Lisäksi mukana tulee termopari lämpötilanmittausta varten. Kirsikkana kakun päällä on taajuus ja pulssisuhdemittaus! Eli kaikenmaailman pwm ohjatut toimilaitteet saa mittailtua tällä myös!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_174157.jpg‎
Views:	2917
Size:	132,7 Kt
ID:	97944   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_175227.jpg‎
Views:	2954
Size:	109,6 Kt
ID:	97945   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_181645.jpg‎
Views:	2911
Size:	202,4 Kt
ID:	97946   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_200040.jpg‎
Views:	2970
Size:	185,6 Kt
ID:	97947   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_210755.jpg‎
Views:	2926
Size:	196,6 Kt
ID:	97948  

Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_175201.jpg‎
Views:	2996
Size:	171,6 Kt
ID:	97949  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2021, 23:22
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Viikonloppu menikin sitten perää raapiessa

Spartani vaihtuu kytkettävään lukkoon


Rojut ulos kopasta


Meinasi ARBin kyljestä poskilaakerin irroittaminen aiheuttaa päänvaivaa, kun on vain vähän rikkinäisiä työkaluja käytössä No tämän oli vielä yllärinä joku epeli mennyt laittamaan lukitteella kiinni


Onneksi apua saa kun kysyy ja sain lainattua Jykiltä kunnon välineen. Laakerit lupsahteli mukavasti irti, kun niille näytti Kukkoa


Toinen vittumainen, näin tiukassa ollutta pinjonin pulttia en ole vielä kohdannut


Kävin säätäjä_sedältä lainaamassa pultinhehkutinta, mutta siitäkään ei ollut apua, kun en koneessa kiinni olleella silmukalla päässyt koko mutteria kuumentamaan. Muut silmukat eri paikassa tallessa ja niistä ei nyt tällä haavaa ollut apua.


Tallilta löytyi jonkun pöydälle lojumaan jättämä järeä butaanitohotin, lämmittelin mutteria sillä ja suihkin irroitusöljyä. No sitten pukku jatko tuumaseen räukkään ja kovin pehmeästi se aukesi kun tuolta varren päästä väänsi


Uudet X-tiivisteet. Tähänkin oli joku tavallisen o-tenkaan laittanut. Tuo nyt kuitenkin toivottavasti pitää paremmin


Oli liukupintaa suudeltu, annoin vähän viilaa ja vesihiomapaperia. Käsittelyn jälkeen ei kynnellä kokeillen ollut enää paha.


Seuraavaksi pientä rengasjumppaa...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20210102_135510.jpg‎
Views:	2544
Size:	265,8 Kt
ID:	98145   Click image for larger version

Name:	IMG_20210103_124219.jpg‎
Views:	2557
Size:	259,9 Kt
ID:	98146   Click image for larger version

Name:	IMG-20210102-WA0015.jpg‎
Views:	2544
Size:	75,2 Kt
ID:	98147   Click image for larger version

Name:	IMG-20210103-WA0013.jpg‎
Views:	2544
Size:	120,2 Kt
ID:	98148   Click image for larger version

Name:	IMG_20210103_155544.jpg‎
Views:	2581
Size:	214,8 Kt
ID:	98149  

Click image for larger version

Name:	IMG_20210103_155547.jpg‎
Views:	2585
Size:	236,6 Kt
ID:	98150   Click image for larger version

Name:	IMG_20210103_162848.jpg‎
Views:	2556
Size:	298,1 Kt
ID:	98151   Click image for larger version

Name:	IMG_20210103_180749.jpg‎
Views:	2545
Size:	115,1 Kt
ID:	98152   Click image for larger version

Name:	IMG_20210102_155355.jpg‎
Views:	2617
Size:	161,1 Kt
ID:	98153  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2021, 22:36
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Black round Cooper?


Varovainen siirtyminen isompikenkäisten joukkoon aloitettu! Nämä 32x11.5 STT PROt löytyi torista ja pintaa näytti olevan varsin hyvin.


Oli tasapainotettu hiekalla. Jätin nuo renkaisiin, jos sillä saa tasaista kyytia


Itselle muistiin, että STT Pro jalkaosa on 18mm paksu
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20210104_211453.jpg‎
Views:	2316
Size:	328,3 Kt
ID:	98176   Click image for larger version

Name:	IMG_20210104_203646.jpg‎
Views:	2317
Size:	241,2 Kt
ID:	98177   Click image for larger version

Name:	IMG_20210104_205330.jpg‎
Views:	2321
Size:	138,4 Kt
ID:	98178  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2021, 22:49
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Piti vähän kattoa paikkailla, kun siinä oli alumiinilavan kanssa kiinnitetty putkikaari vähintään kyseenalaisesti kattoon ja reikiä oli.



Repsikan puolella ei riittänyt reikien räkiminen umpeen vaan piti ihan lappu tehdä. Teräsharjalaikkaa kun näytti, niin pitsi vain aukesi entisestään



Jos se vesi pysyisi nyt hytistä pois



Sikanautapäivä kun oli, niin laittelin lukoille venttiilit. Nyt ploksuu edessä ja takana



Takana ainakin toistaiseksi paineletku menee perän kuohotuksen kanssa samaa reittiä tankin taakse ja sieltä jatkaa bensalinjojen kanssa konehuoneeseen.


Nyt pitäisi olla sivuVILKKU, paikka ei kyllä taida vieläkään kelpaa leimalla tuon lokarin peittäessä näkyvyyttä. Siirretään kun visio kirkastuu miten tuo keula hahmottuu tulevaisuudessa...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20210106_161501.jpg‎
Views:	2333
Size:	199,6 Kt
ID:	98179   Click image for larger version

Name:	IMG_20210106_161510.jpg‎
Views:	2331
Size:	224,0 Kt
ID:	98180   Click image for larger version

Name:	IMG_20210106_193316.jpg‎
Views:	2303
Size:	198,4 Kt
ID:	98181   Click image for larger version

Name:	IMG_20210106_193253.jpg‎
Views:	2299
Size:	268,9 Kt
ID:	98182   Click image for larger version

Name:	IMG_20210106_193300.jpg‎
Views:	2321
Size:	249,7 Kt
ID:	98183  

Click image for larger version

Name:	IMG_20210106_193327.jpg‎
Views:	2308
Size:	190,0 Kt
ID:	98184  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2023, 08:25
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tuli tässä jokusen aikaa sitten otettua nämä levikkeet työn alle. Bushwackerit on jotain ABS laatua, jossa on seostettuna mysteeriainesosia lujuutta / sitkeyttä parantamaan, joten asetonilla liimamista en nyt lähtenyt kokeilemaan.

Sen sijaan muovihitsaus korjausmenetelmänä tällä kertaa. Trimmasin molemmat levikkeet tasamittaan ja käytin trimmauksesta jäänyttä muovia täyteaineena. Railoja auki ja kurat välistä pois, kuumailmapuhaltimella ympäristöä lämpimäksi ja pinsettien avulla täyteaineen pehmennys ja railoon. Lämmittelin materiaalia sen verran, että täyteaineen pala alkoi tarttumaan ja sen jälkeen viimeiselin kolvin kärjellä tasaiseksi.


Molemmin puolin sauma, niin todennäköisyys pitävälle saumalle vähän parempi


Kiinnityspisteistä oli aika moni riekaleina, joten peltilappua vahvikkeeksi. Tähän vielä kuumaliimaa muovin ja pellin väliin siten, että ensin muovin pintaa liekitin pikaisesti (oletettu pintaenergian kasvaminen) ja kuumensin peltilappua samalla kun tursotin liimaa (liimaliitoksen lujuus / tartunta parempi mitä hitaammin liima jäähtyy)
Liimaklönteistä ei tarttunut kuvaa, mutta noihin vielä maalia suihkaukset päälle.


Päältäpäin tuli kohtuullisen siisti, vain noi popparit ja viimeistelemättömät saumat paljastaa korjaukset. No nekin peittyy kuraan nopeasti
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230118195118.jpg‎
Views:	2940
Size:	204,8 Kt
ID:	104350   Click image for larger version

Name:	IMG20230118203015.jpg‎
Views:	2901
Size:	263,8 Kt
ID:	104351   Click image for larger version

Name:	IMG20230124204415.jpg‎
Views:	2930
Size:	234,1 Kt
ID:	104352   Click image for larger version

Name:	IMG20230124204422.jpg‎
Views:	2952
Size:	255,9 Kt
ID:	104353  

Viimeksi muokannut J0hannes : 08.03.2023 14:43
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2023, 09:02
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Smile

Pitkä lista pikkujuttuja


Viimeaikoina on työn alla ollut ns pitkä lista pikkujuttuja...

Homma alkoi sillä, että tempaisin kone- ja laatikkopaketin vex.

Johtosarjan kääriminen oli jäänyt syystä X viimeistelemättä. Kieputtelin teipit näkyvien irtojohtojen ympäri ja lisäsin muutaman nippusideankkurin, joilla johtosarjan liikkumattomuutta voi varmistaa.

Pitkään ollut ilman hytistä toimivaa lämmönsäätöä, kun lämppärin hanalle tuleva kaapeli on saanut vuosien varrella kipiää, eikä liikkunut takeltelematta. Olin sitten ottanut koko kaapelin pois. kaivoin jossain vaiheessa purkuautosta talteen ottamani varaosan ja asentelin takeltelemattoman lämmönsäätökaapelin. Luksusta
Samalla säädin hytin puolella ilmaluukkujen asentoja, että ikkunalle puhaltaisi oikeasti. Eli jalkoihin tulevan ilman luukun säädin olevan niin kiinni kuin se suostuu olemaan.


Se tuli aika nopeasti todettua, että syylari tuli aikanaan laitettua naftisti liian alas, joten sen kiinnitysten revisiointi oli vuorossa myös.


Nooh, ohjausvarren nivel oli väljä ja se oli mulla vaihtolistalla. Sain varren irti ja totesin, että väärällä kartiolla oleva nivel laitettu
Tässä autossa kirjaimellisesti kaikki mihin en ole koskenut itse on jollain tavalla rikki, tai perseellään...
Autoon oli jonkun edellisen toimesta laitettu Opelin simpukka Juukan miesten adapterilla. En aikaisemmin olekaan tätä lähemmin käpistellyt, mutta ei tuu ten points tästä laipasta.
Simpukka on sen verran killissä, että Suzukin ohjausvarressa oleva rättinivel tekee aika jyrkkää liikettä, omaan silmään liiankin jyrkkää.
Vielä hurjempi on täytynyt olla tuo kulmavirhe silloin, kun tässä oli kopan ja rungon välissä ne tosi paksut värinänvaimennuskumit korinkorotussarjana, hengenvaarallisia virityksiä

Ei muuta kuin oma laippa tilalle, jolloin simpukan asento korjautuu niin, että ohjausakseli on jotenkuten linjassa simpukan kanssa


Öljycooleri on ollut listalla, sille intouduin tekemään kiinnikkeet.
Dimplet tein Bilteman dimpletyökalulla, jotka ostin pari vuotta sitten kun oli vielä valikoimassa.


Tiggeröintiä pitää vielä harjoitella Tässä nyt oli melkein kaikki persiillään, liikaa virtaa, liikaa lisäainetta, paikoin epäpuhtauksia huonosta puhdistuksesta johtuen (sinkkipeltiä), työasento jne...


Tuli kyllä topakka kiinnitys, ei heilu


Mahtuu maski hyvin vielä paikalleen. Kilvelle pitää kehittää uusi paikka, kun se oli aiemmin just tuossa öljycoolerin korkeudella maskissa. Kiinnikkeisiin jossain vaiheessa maalia pintaan vielä tietty.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230208224249.jpg‎
Views:	2948
Size:	348,9 Kt
ID:	104354   Click image for larger version

Name:	IMG20230215224624.jpg‎
Views:	2878
Size:	261,1 Kt
ID:	104355   Click image for larger version

Name:	IMG20230222222819.jpg‎
Views:	2895
Size:	277,2 Kt
ID:	104356   Click image for larger version

Name:	IMG20230304172420.jpg‎
Views:	2938
Size:	169,7 Kt
ID:	104357   Click image for larger version

Name:	IMG20230304174613.jpg‎
Views:	2899
Size:	344,9 Kt
ID:	104358  

Click image for larger version

Name:	IMG20230304164740.jpg‎
Views:	2874
Size:	200,1 Kt
ID:	104359   Click image for larger version

Name:	IMG20230304160008.jpg‎
Views:	2872
Size:	144,4 Kt
ID:	104360  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2023, 09:41
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Exclamation

GTi öljypumppu ja mitähän vielä


Öljypohjassa oli pieni tuhkuvuoto, sen korjaaminen listalla seuraavaksi, joskin tästä nyt siirryin tangentin suuntaan melkein heti.

Öljypohjan kun olin ottanut irti, niin katse lukittui öljypumppuun, sen sisälle pitää kurkistaa. Tässä on ollut semmosta ominaisuutta, että kuuman öljyn (niinku peruskaasuttelun jälkeen +100C) tyhjäkäynnillä öljynpaine on lähes olematon. Vähänkään kun antaa kierroksia tai öljy on viileämpää, niin paineiden kanssa ei ongelmaa.


Näiden kanssa olisi tullut itku ilman JIS -ruuvaria. Näitäkin oli lentskarimies joskus availlut ja ruuvin kannat oli sen näköiset


Hattu auki ja öljynpaine -asia selvisi heti


Tänne onkin mennyt jotain kikkaretta enempikin


Lihalaatikko -GTi koneen pumpun avasin vertailun vuoksi, siinä aika paljon erinäköinen.


En nyt vielä korkannut yläkertaa auki, mutta se on nyt seuraavana listalla. Jos nokka-akselien pukit on ok, niin sit ehjää öljypumppua tilalle ja kovaa ajoa. Ehkä mä samoilla höyryillä katson kampuran ja veivien laakerigapit samalla. Muutenhan tästä tulee konepoka...

Kikkareet paljastui olevan lähinnä hitsausroiskeita, joten varmaan käynyt niin, että jostain jäänyt puhdistelusta huolimatta spatteria joka on mennyt öljyn imusihdin läpi
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230305150041.jpg‎
Views:	2851
Size:	293,9 Kt
ID:	104361   Click image for larger version

Name:	IMG20230305174129.jpg‎
Views:	2822
Size:	259,9 Kt
ID:	104362   Click image for larger version

Name:	IMG20230305174139.jpg‎
Views:	2860
Size:	291,4 Kt
ID:	104363   Click image for larger version

Name:	IMG20230305174331.jpg‎
Views:	2835
Size:	170,4 Kt
ID:	104364   Click image for larger version

Name:	IMG20230305175228.jpg‎
Views:	2877
Size:	167,7 Kt
ID:	104365  

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.03.2023, 10:40
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Exclamation

Nyt kun tutkitaan, niin tutkitaan kunnolla


Lähinnä Amerikan foorumeilla pumppuihin liittyen mitään tietoa, mutta sekin vähän vaihtelevaa.
Tyyliin Zuwharrie
tai TeamSwift

Molemmat näistä mun GTi koneiden pumpuista identtiset Aisin, valussa 865

No kun kaksi pumppua avasin, niin ei kauaa mennyt kun oli pari lisää auki.

SJ413 koneesta talteen ottamani pumppu muuten ulkoisesti identtinen mutta valussa numerot 825. Tässä myös 10 kulmainen roottori


Ulkokehät päällekkäin ja silmämäärin ihan sama osa.


Koska pyörivät näyttää samoilta, niin olisiko eroa paineensäätimessä? No ei ole, Jousi ja mäntä toiminnallisilta mitoiltaan samat.


Jos olisin heti vertaillut varaosakirjoista, niin samalla numerollahan nuo säätimet on.


No sitten se pohdinta, että olisko GTI pumpussa tiukemmat toleranssit...


Service limit sama SJ413 ja GTi Swiftin kirjoissa, eli ei ainakaan voi mikään mahdottoman merkittävä ero olla näissäkään.


Sain vielä Riihimäen suunnalta GTi Suzuki kanssaharrastajalta uskonvahvistusta, että mulla on GTi pumput, hänellä samalla valunumerolla ja osien mitoilla omat varaosat. Eli otanta tarkastelussa yhteensä noin 4 GTi öljypumppua

Kysyin vielä Suzukin maahantuojalta, olisiko heillä tietoa pumppujen eroista. Vastaus tuli nopeasti, ei ole varmaa tietoa (tehtaan mukaan eivät ole keskenään vaihtokelpoisia koka eri numerolla, mutta tosiasiassa tämä saattaa olla mahdollista)

EDIT:
Joo-o, eli niputtaessa konetta katsoin nämä vielä kertaalleen ja oli siellä se ero GTi pumppu 10mm, G13A /G13BA pumppu 8mm. Teoreettinen ero tuotossa ~20%


Loppuun sitten vielä vertailu 16v 1 nokka-akselisen koneen öljypumppuun (nyt en ihan saletti ole oliko G13BB vai G16B)
Ilmeisiä eroja valuissa triggerianturin paikka, pumpun kuoren muoto ja jotain pikkujuttuja. Toiminnan kannalta olennaisin ero 9 kulmainen roottori.

Tämäkin on kyllä vähän semmoinen juttu, että jos kiinnostaisi riittävästi, niin tuokin olisi laskettavissa auki, mikä teoreettinen ero näiden Suzukin pumppujen tuoton välillä on. Jostain tämmöisestä paperista vaan vauhtia



Pyörivien osien pinnanlaatu vähän toiselta planeetalta. Valmistustekniikka muuttunut ehkäpä matkan varrella.


Paineenrajoitusventtiili myös mitoiltaan eri niin jousen kuin männän osalta. Näppäräähän olisi ollut, jos olisin mittailut kirjoitellut ylös. Tuolla alussa laittamani TeamSwift -linkin takana jotain mittoja, mutta AP ei ole esim paineenrajoitusventtiilin männän halkaisijaa kirjannut ylös...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230305175822.jpg‎
Views:	2879
Size:	297,2 Kt
ID:	104366   Click image for larger version

Name:	IMG20230305181215.jpg‎
Views:	2816
Size:	294,3 Kt
ID:	104367   Click image for larger version

Name:	IMG20230305181812.jpg‎
Views:	2906
Size:	305,0 Kt
ID:	104368   Click image for larger version

Name:	IMG20230305183050.jpg‎
Views:	2882
Size:	460,0 Kt
ID:	104369   Click image for larger version

Name:	IMG20230305193811.jpg‎
Views:	2874
Size:	200,2 Kt
ID:	104370  

Click image for larger version

Name:	IMG20230307132723.jpg‎
Views:	2834
Size:	246,6 Kt
ID:	104371   Click image for larger version

Name:	IMG20230307132730.jpg‎
Views:	2846
Size:	143,2 Kt
ID:	104372   Click image for larger version

Name:	IMG20230305175732.jpg‎
Views:	2833
Size:	309,9 Kt
ID:	104373   Click image for larger version

Name:	IMG20230305183605.jpg‎
Views:	2876
Size:	446,1 Kt
ID:	104374   Click image for larger version

Name:	IMG20230412142247.jpg‎
Views:	2327
Size:	201,3 Kt
ID:	104934  


Viimeksi muokannut J0hannes : 16.06.2023 06:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (1 jäsentä and 1 vierasta)
_GARFIELD_

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ Repe71 O/M/V Ajoneuvot 7 07.09.2016 21:02
Myyty Suzuki SJ pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 1 23.03.2012 10:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Suzuki Pick up. Peto O/M/V Ajoneuvot 7 24.01.2008 17:56
m suzuki 82 pick-up x 2 O/M/V Muut 0 07.08.2003 10:28


Sivu luotu: 10:26 (GMT +2).