Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 12.11.2020, 18:10
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.042
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen Näytä viesti
Hyvät kitkat on oman kokemuksen mukaan ihan yhtä pätevät kuin nastatkin.
Jaah. Viime talvena tässä PK-seudulla taisi olla kolme aamua kun oikeasti nastoja tahi muita oikeita talvirenkaita tarvitsi, niin kyllä pikkasen vitutti että edessä paalulla oleva uudenkarhea nelikko kitkoilla ä-ä-änkyttää tai sirtyy korkeintaan sivusuunnassa muutamien senttien verran siinä missä itse olisi muutaman muunkin kanssa risteyksen ylittänyt vaikka takavedollakin jos nastat alla.

Silloin kun niitä nastoja kaipaa keli on päällä, niin melkeinpä eniten saa pelätä että joku ajaa perseeseen (miksiköhän ihmeessä ryssillä on muuten ihan tarralla tapana, siis varoituskolmiolla jossa E selällään takalasissa varoittaa että ajokissa on nastarenkaat?) tahi että joku "mullaonuudetkitkat" yrittää suditella kahden kaistan yli eteen.

Jarrutusmatkat kitka uskovaisilta usein unohtuu siinä missä kaartesiin tulokin. Monesti käy vain niin että kun jarruun koskeekin niin vauhti tuntuu kiihtyvän. Eikä fyysiikanlaikeihin auta mitkään aakkoset ajokin perseessä jos kitkaa kitkarenkaista huolimati vain ei yksinkertaisesti ole!

Mutakumeista "tilanteen mukaan ajelu" illuusiota voi pitää yllä jos siihen oikeasti uskoo. Monilla jumallaan/jumaliin uskovillakin on saattanut usko pettää kun sattuu ja tapahttuu eikä rukoukset toimikkaan.

Nuo BFG mutiaset legendaarisia paskasta pidosta muualla kun sulalla/pehmeällä. Ekat tunnetusti kulumattomat saippuapalat, KM2 parempi pito (oikesti jo huomattavasti) märälläkin asvaltilla, KM3 samaa tasoa. Mutta kumpainenkin sangen liukas jo sillä vain märällä asvaltillakin vaikka ei oikeasta "liukkauddesta" edes kyse.

Nyt alla N. 3000-3500km ajetut KM kolmoset käyttiksessä alla, ja ei tulisi mieleenkään lisutella niillä menemään kun oikeasti liukkat alkavat, saati enemmän ajetuilla joissa jo nappuloiden olat mukavan hurisemattomiksi kuluneet...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 33x10,5-15 nastarenkaat tai kitkat Woody O/M/V Renkaat ja vanteet 8 20.10.2013 07:14
Ostetaan 195 65-60 15 hyvät kesärenkaat-kitkat econoline4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 14.06.2011 21:17
Myydään 235 85 16 nastarenkaat 200 km ajettu 245 75 16 talvirenkaat hyvät 255 75 15 kitkat Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 3 13.11.2009 20:23
Myydään 235 85 16 nastarenkaat 200 km ajettu 245 75 16 talvirenkaat hyvät 255 75 15 kitkat Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.11.2009 17:01
Kitkat, nastat vai vanhat M+S-renkaat talveksi? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 2 11.10.2004 15:26


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).