![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkö kuorma-autossa olla valojen korkeudensäätö? Auto on -09 lava-alusta Transit ja rekisteriotteessa on korjauskehoitus "lähivalojen korkeudensäätölaite, ei toimi".
Rupesin laittamaan ongelmaa kuntoon huomatakseni, ettei autossa ole mitään säätöä. Eli umpioissa ei ole säätömoottoreita, vaikka paku/henkilömallin kanssa sama lamppu onkin ja säätömoottoreille on paikat (ei piuhoja). |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No sulla on sentään noin uus auto kyseessä, meidän -96 mallisessa corolla on samainen maininta otteella... sieltä puuttuu sentään paikat umpioista moottorit piuhat ja sisältä kytkimet. Ei vaan inssi antanut periksi kun tuon ikäisessä pitää olla ja.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Miten svidussa tää voi olla mahollista?
Urheiljat juoksee maailmalla testaamattomana....harjoottelemas.
Onks nääkin työnperäs.....????? Venäläiset ja kaikki niiden komplikaatiot..... Kannattaa vierailla Vuokatissa.......Jos haluu tautii.... https://www.iltalehti.fi/talviurheil...4-e3a6cd3b7d38 Ja Italian rypäskin ryöpsähti ampumahiihdon MM-kisoista.... Ja sen turisteista ja osallisutujista..... Eiks rajojen pitänyt olla kiinni? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus linkinotsikko: "Vuokatissa harjoittelevasta ukrainalaisurheilijoiden ryhmästä löytyi koronarypäs – asiantuntija kyseenalaistaa testauksen ulkomailla".
Nyt siis kyse "huippu-urheilijoista", mutta mitenkäs sitten tavan raksatappi ym. siirtotyöläinen? Tuskin ainakaan tiukempaa tuo korona syyni saati luotettavampaa heillä lähtömaiden testitulokset. Ja he tuskin jäävät majapaikkaansa jos oireita ilmenee, koska jokainen päivä pois töistä on liksaton. Oli se sitten korona, tavan lentsu, kimppa majoituksessa korttia läiskiessä sangen paljon palaneen mahorkan aiheuttama aamuinen kurkkukipu, tahi vaikkapa vähän huonossa hapessa oleva pariviikkoa sitten tuotu huonosti säilytetty eväs joka pisti kakan rikki...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Rajat tosiaan kiinni...!Lainaus:
![]() -Nälkäpalkalla kuulemma... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Siinä on joku sellainen pykälä, että "jos jousitus on riittävän jäykkä" akseliväliin nähden niin säätöä ei tarvita koska auto ei voi kulkea nokka pystyssä. Tuossa pitkässä transussa voisi periaatteessa olla kyse tästä, koska kerran tehdas ei ole säätöä laittanut, mutta jotenkin pitäisi asia todistaa ettei tule sakkoja.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nykyinen ovenavaaja vaikuttaa jokatapauksessa turhan heiveröiseltä tuohon hommaan, eikä tilanne varmasti parane pakkasilla. Siksikin sylinteri on hyvä, kun ei tarvi kummempaa ohjausta kun se saa liikkua ääripäästä toiseen. Sylinterin voiman voi paineilmalla käyttäessä pitää suhteellisen pienenä kun se paine vaikuttaa jatkuvasti. Vaikka hepat sinänsä jaksaisikin vastustaa sitä voimaa, ei ne pitkään luulisi viitsivän kun luukku yrittää kokoajan sulkeutua. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sama kaveri voi tehdä varoventtiilin johon askartelee vaikka sellaisen kumitossu torven, eli kun paine ylittyy karjuu torvi Se on helppo Palikka johon putkelle lähtö läpi poraten, siihen sylinterin paine. Paine liittymää vastapäätä jättää olakkeen sisälle johon vastaa vaikka laakerin kuula jota painamaan jousi ja pultti jousen toiseen päähän josta säädetään avautumispaine joka ohjataan sivulle, siihen sivulle olevaan lähtöön voi sit halutessaan laittaa putkilähdön johon joku pilli tai torvi Jos oikeen haluu pihistellä ja löytää parin millin erolla sisäkkäin sopivat putket joista ulomman sisäpinta on sileä voi ite askarrella o-renkaille urat sisempään putkeen josta tulpataan toinen pää. Jos haluaa hidastaa liikkeelle lähtöä tulppaa ulomman pään jolloin sylinterin tilavuus on suurempi Alashan se luukku menee omalla painolla Ilman ohjaukseen varmaan helpoin 12v solenoidi-hana joka ohjaa 1-2/3 ja laittaa sylinterille sen 1 jolloin sulkee paineet ja päästää sylinterin tyhjilleen Jos 12v solenoidihana on kovin kallis kannattanee kattoa sellaista ilmatorvisarjaa, niissä taitaa olla 12v hana Ellei askartele solenoidista ja manuaali hanasta. vesihana toimii mainiosti ja kierre on vedessä ja ilmassa sama ainakin mitä itelle tullut vastaan 12v ohjaamiseen taitaa tarttea kontaktorin, periaatteessa sillä ollee mahdollista ohjata samalla jopa kompura Se kannattaa sit huomioida, että vikaantuessaan kompura ei karju 24/7 Eli se kanssa sen viikkoajastimen taakse, mut laitteistohan taidetaan tarkistaa päivittäin tai säännöllisesti
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuollainen 1-2/3 venttiili olikin mielessä. Tai ehkä ostan suoraan kahdella lähdöllä jos tarvii ilmaa molempiin suuntiin. Joihinkin niihin saa myös 230V keloja mankulle, jolloin ei tarvi 12V virtalähdettä. Viikkokellolla voisi kyllä 12 volttiakin ohjata, ainoastaan kello itse tarvii sen 230V. Varoitus ääntäkin voisi ohjata viikkokellon toisella kanavalla. Sen voisi laittaa kytkemään jonkin äänimerkin minuuttia ennen luukun sulkeutumista. Se äänihän nimenomaan pitäisi tulla ennenkuin sylinterin hana aukeaa. Pieni ongelma on ohjelmoinnin vaiva kun muuttaa ruokinta-aikoja. Sikäli viikkokello ei ollut hyvä valinta, kun pitää kaikki ajat aina kopioida jokapäivälle. Ei heppoja tosiaan oman onnensa nojaan jätetä vaikka ruokinta toimisikin automaattisesti, en siksi meinannut kompuraa laittaa kellon taakse. Koronan takia nyt itseasiassa on hyvinkin aikaa hoitaa niitä enkä siksi ole hätäillyt tämän projektin kanssa. Mulla on yksi joutilas hydraulisylinteri 63mm männällä. Se on hieman lyhyt tuohon hommaan, mutta ajattelin sillä kokeilla alkuun. Sitten näkee liikkuuko se alas omalla painolla ja miten äkäiset liikkeet sillä ylipäätään on. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Onko jääny nurkkiin ladan renkaan pumppua? Siinä ois kaikki valmiina, pitää vaan pitää huoli ettei pääse liikkumaan sivuttain, tai taittaa männänvarren Ei se varmasti sitä ymmärrä kummasta suunnasta se ilma tulee sinne männän alle yläpuolelta vai alapuolelta, letkun tyvessä vaan on venttiili tai joissain se on sylinterin pohjalla Sillä ja kompuralla sais testattua ennen investointia et onko ees mahdollista ilmalla ohjata Sen sylinterin voi laittaa työntämään väkipyörää jolloin iskun pituus 2 kertaistuu ja samalla voima lisääntyy
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
En nyt muista itsekään varmasti, mutta minusta asennuspituudeltaan metri, eli 80cm isku piti riittää. Kailatekiltä saa hintaan 164 Pitää varmistaa mitta ennen tilausta. https://kauppa.kailatec.fi/tuote/hyd...-50-30-800-ge/
Ei ole ladan pumppua, mutta tuohon sylinteriin mikä löytyyhyllystä, on sopivat liittimet että saan sen kytkettyä kompuraan. Hyvä huomio tuo väkipyörä, en ajatellutkaan että sitä voi noinkin päin käyttää. Itseasiassa se vähentää nostovoiman puoleen samalla, mutta sen ei pitäisi olla ongelma. En kuitenkaan käytä sitä jos ei ole pakko, yritän pitää homman mahdollisimman yksinkertaisena. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Onko suositella kunnollista 16A pistotulppaa mihin mahtuu hyvin myös 2,5mm2 kumikaapeli ja maajohtoa ei tarvi jollain pinsteteillä yrittää räpeltää ruuvin alle että sen saa kiristettyä?
Tällä kertaa tuli tämmönen https://www.gelia.fi/34_gel/gelia-sa...et/08.0000669/ ostettua mutta ei mitään toivoa saada vedonpoistinta kiinni. Tuossa on myös sellainen suunnitteluvamma että suojamaata ei saa kiinni jos ei ensin poista koko ruuvia irti, ja ruuviin ei mahdu meisseli suoraan ![]() Viimeksi muokannut Catrik : 11.12.2020 08:27 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Taisi olla Opal jonka vasta laitoin johonkin. Vaikutti kaikinpuolin hyvältä. Ks. brändillä tosin myydään montaa mallia, enkä nyt osaa sanoa mikä niistä oli kyseessä.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Elektroniikka-asiantuntijoille kysymys. Kuumailmapuhallin kyrvähti täysin mykäksi, eikä sisältä mitään tuon kummoisempaa teknologiaa löytynyt, joten mikähän komponentti noista vois olla syyllinen? Lähes käyttämätön parin kympin paskahan tuo vehje on, että ihan sama vaikka nakkais roskiinkin, mutta jos tuo nyt jonkun muutaman sentin komponentin vaihdolla alkais taas rokkaamaan...
__________________
-Pauli- |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän se ole lie itse vastuselementti pimenny, mittaa onko siinä kuumakierukassa mitään vastusarvoa vai onko mykkä.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Isompi musta pötkylä voisi olla isomman virran kestävä diodi, jolla on tehty "hinnat alkaen" tehon puolitus, eli ykkösteholla laite käyttää vain vaihtovirran toisen puoliaallon ja kakkosasento ohittaa sen diodin (täysi teho). Sen isomman diodin alla oleva merkintä voisi kertoa jotakin; onko siinä Dnumero vai Znumero? Jos koko laitos on mykkä, eli moottori ei pyöri, eikä vastuskaan kuumene, niin olisiko kytkin rikki? Vastus kyllä palaa äkkiä, jos puhallin ei toimi, joten vikaa voi olla siis sekä vastuksessa että moottorissa, tai siinä moottorin tasasuuntaussillassa. Mittaamallahan se selviäisi. Jos mittaat, niin varovainen pitää olla, kun on paksun sähkön elektroniikka kyseessä. Diodien jälkeen mitataan yleismittarin tasajännitepuolella, mielellään 400 V kestävällä alueella. Kytkimen ympärillä on vaihtovirtasta, eli mittarin AC-jännitepuolella mittaus. Kytkintä voi mitata myös johtavuusmittauksena (jos mittarissa on "piippari") tai pienellä vastusalueella, kunhan verkkojohto on varmasti irti pistorasiasta. Jos se kaksi kymppiä maksaa, niin ihan harrastushommaahan sellaisen tutkiminen, saati korjaaminen kyllä on. Itse laittaisin sen luokkaan "kun ei ole muuta tekemistä" ![]()
__________________
Jukka |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Car roof rack. Onko kellään tietoa tekeekö Suomessa kukaan sellaisia kattotelinepohjia missä on tukeva matalliverkko ja putkireunat? Koko vaikka noin 160 x140 cm. Voisi ne reunakehykset olla myös vaikka v-kiskoakin n. 3x3 cm. Taakkatelineeseen kiinnitettävä.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Siis v-kiskon kohdalle tarkoitin tietenkin kulmarautakiskoa.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Sisäkaton koolaus. Kestääkö villat ja gyprokitkatossa jos laudoituksen tekee 40 cm jaolla ja napsii naulaimella kiinni? Vai pitääkö ruuvata?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo firma ainakin markkinoi tekevänsä safaritelineitä. Perimätiedon mukaan Dodgeni pystypakoputket on tuon firman käsialaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |