![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oisko visco jakolaatikossa ja se jumii.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli se vika voisi ehkä olla siellä perämurikassa? Ei hajuakaan missä tuon laitteen visco sijaitsee? Mutta keula ei omasta mielestä aiheuta tätä jumitusta vaan nimenomaan perä. Huomenna sen saa nosturille niin nostetaan akselit ilmaan ja kokeillaan mitä tapahtuu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tälle ääni. Väärät öljyt kenties.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Huoltokirjan mukaan vaihteistoon ja perään on vaihdettu uudet öljyt. Mitä siellä on sitten käytetty niin ei mitään tietoa.
Ohjekirjan mukaan vaihdelaatikossa ja takaperässä pitäisi käyttää hypoid vaihdeöljyä api gl-5, sae 75w-90. Suositellaan shellin spiraxia tai vastaavaa. Ongelma on vaan siinä kun tuo shellin spirax ei ole api gl-5 öljyä vaan api gl-4. Lisäksi lukee erikseen manuaali vaihteistolle pitäisi käyttää mtf 75w/85 api gl-4 öljyä. Noh. Takaperään menee 0.9l ja ilmeisesti tuohon jakolaatikko/visco hässäkkään 0.8l. Joten haen sinne Mobilube 1 SHC 75W-90 öljyä pari purkkia. Saa kummatkin vaihdettua, eikä tule edes kalliiksi. Sen pitäisi täyttää api gl-5 luokitus. Mut tuosta hypoidista ei ole mitään mainintaa. Pitääkö siitä olla maininta? Lisäksi löysin vanhan huoltolapun vuodelta 2018. Siellä on silloinen auton omistaja valittanut täsmälleen samasta ongelmasta. Jota on ratkaistu vaihtamalla uusi kardaani, uudet jarrulevyt + palat. Tosin nuo takalevyt kyllä näyttää siltä, ettei niitä ole kyllä hetkeen vaihdettu. Melkoiset urat niissä ja reuna. Mutta tuon huollon jälkeen on ajettu n. 5000km mittariin. Pikkusen outoa jos jarrut menee noilla kilsoilla tuohon kuntoon. Ei hajuakaan miten tuon neliveto toimii, mutta vahva veikkaus on, että se on jotenkin nyt mukana heti tyhjäkäynniltä. Ja se tippuu jotenkin pois heti kun on vähän enemmän vauhtia? Minkä myötä tuo ongelma poistuu. Ja kun se on mukana heti tyhjäkäynniltä niin siellähän on silloin 50/50 neliveto lukittuna todennäköisesti. Ja eihän sellainen oikein kehuttavasti toimi pitävällä alustalla. Toisaalta ei mulla ole kyllä yksikään peli jumittanut tuolla tavalla hiekalla ajettaessa. Se hiekka on kyllä antanut ensin periksi. Lisäksi toi jotenkin tuntuu tulevan taka-akselin suunnalta. Eli se takaperä olisi jollain tavalla ongelma? Huomenna kun tuon auton saa ilmaan niin meinasin testaa seuraavaa: 1. Mistä auto vetää kun laittaa ykkösen silmään. 2. Mistä auto vetää kun laittaa pakin silmään. 3. Mitä tapahtuu takapäässä kun ykkönen on silmässä ja kääntää rattia. 4. Mitä tapahtuu takapäässä kun pakki on silmässä ja kääntää rattia. 5. Mitä tapahtuu jos vetäsenkin kolmosen silmään ja kaasua. Onko neliveto silloin mukana vai tippuuko kardaani pois pelistä? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Gl-5 on hypoidi öljy.
Eikös visco juurikin hajoa niin että se jää jumiin, eli ei mene vapaalle?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]() Mulla hajos GTO Pontiakin lukkoperä.....
Joskus vuonna miekka ja kivi .....
Nordesköldinkadun ladon burnis suoralle...... Pienten tasauspyörästön rattaiden tappi katkes ja ja löi kaikki juttaan, token puolisko valui ulos tasauspyöröstön kuoresta ja rikkoi melkein kaiken kun sillä ei ollut tilaa pyöriä. Liikku ainoastaan nahkoineen. Meni kaikki taka-aksulan sisältä rikki ja jumiin. Hinausautolla tallille... ja kaverin kyydillä kotio. Ja aamusta purkamaan ja kartoittaan vahingot. Ja tän seurauksena isompaa taka-axula remonttia...... Täs sun tapaukses varmaan kysymys väärist öljyist...... Samoin kun raskanpatonki leijonist ohjaustehostin lopettaa toimitansa vääril öljyil.....Tää käyny yhdelle mun kollegalle. Uudemmat tosi nirsoi oikeesta oljyst. Kokeile ensin oikeilla öjjyillä, vaikka kahteen kertaan. Jos vaikka toimis. Tulee luultavasti halvemmaks kun pilkkoo kaikki mutteriks. Ja mekaanista vikaa ei löydy. Mun tapauksessa oli helppo todeta mekaaninen vika. Silti noit tolt mantereelt tulleit en osaa ollenkaan. Sen noist tiedän et varaosat gigantist tai mustastapörssistä....Esim daewoo......tai mitkä tahansa.... Tää jo vuodelt 1988 Soul olympialaisten ajalt kun monel oli sielt paluu matkatavarana Daewoo merkkinen henkilöauto. Viimeksi muokannut uteiN_H : 04.11.2020 23:48 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kävin sitten aamulla leimaamassa tuota peliä. Meni hienosti läpi. Ne jopa testasi jarrut siitä. Kuulemma uudet jarrutesterit osaa ottaa huomioon jatkuvan nelivedon. Siinä kun se sitten nosti keulan ja perän ilmaan ja pyöräytti eturengasta niin takarengas pyörähti samalla. Takana taas kun takarengasta pyöräytti niin edessä pyöri rengas.
Eli vahva veikkaus nyt, että se joku visco tai mikä ikinä onkaan on jotenkin jumissa ja se aiheuttaa tuon ongelman. Tietääkö kukaan onko olemassa jotain litkua mitä laittaa ja se puhdistaa tuon jakolaatikon? Ja sit oikeat öljyt sisään? Jos se korjaisi ongelman. Toinen mikä tuli mieleen niin tuolla on myös nappi mistä voi painaa 4wd lock tilan. Jolloin nelivedon pitäisi mennä 50/50 ja jakolaatikossa pitäs olla lukko päällä. Mitä jos tämä jumittaa siellä nyt jotenkin? Ei hajuakaan miten tuollainen systeemi on toteutettu. Onko se joku solenoidi tms? Se voi olla hyvinkin jumissa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
https://www.awdwiki.com/en/hyundai/
Onko noista kuvista/jutuista apua..? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Levyt takana? | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.02.2011 09:34 |
DIESEL tuo kummallinen voimaöljy... | Mikki | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2009 12:24 |
100% lukko takana? | kädetön simola | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.09.2009 11:20 |
Isuzu Trooperin kummallinen neliveto-ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 20.03.2008 09:54 | |
lock right edessä ja takana | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.11.2007 21:21 |