Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.10.2020, 16:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

https://www.ess.fi/uutissuomalainen/3140485

Tasoristeysonnettomuudest kerrotaan, että varusmies olisi saanut negatiivista palautetta jos olisi pyytänyt liikenteenohjausapua.

Ihmetyttää miksi kaikkien yhteisessä armeijassa, joka pitäisi olla sydämen asia, on mukana niin paljon negatiivisuutta ja asemilla pätemistä? Se on vähän kuin menisi kerrostalon talkoisiin vittuilemaan.

  #2  
Vanha 21.10.2020, 17:02
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

"– Oli lähdetty ajamaan päätietä ihan hassun matkaa, kun molemmat etupyörät olivat pettäneet alta ja auto suistunut ojaan.

Palomestari arvelee, että renkaanvaihdossa on jokin mennyt pieleen."



Jospa oli hihitelty jo pyöriä asentaessakin, eikä vain sillä sangen lyhyellä "hassulla matkalla" jolla nämä sattumalta kumpainenkin yht´aikaa sitten vain pettivät?



Onhan noita firmoissakin ollut sesonkiaikoina että toinen vaihtaa, ja toinen sitten kiristää. Viestiketju vain katkennut, ja asikas saanut kiesinsä alle vaikka rillojen pultit tahi mutskut vain huukilla/Ns. valeessa, eikä asiallisesti momentissa. Jälkimmäistä nyt (juurikin oikea momentti) harvoin varmaan pääsee ainakaan firmoissa tapahtumaan, mutta kuvittelisi että asiakaskin olisi jo jotain huomannut ennen kuin etunakit yhtä aikaa karkaa alta! Tai no, jos vaan naamattanut tahi päivitellyt jotain muuta shittiä, niin ei hän sitä vähän kummallista ohjaustuntumaa voi huomata...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #3  
Vanha 21.10.2020, 17:14
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Toi kyllä tapahtuu....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
"– Oli lähdetty ajamaan päätietä ihan hassun matkaa, kun molemmat etupyörät olivat pettäneet alta ja auto suistunut ojaan.

Palomestari arvelee, että renkaanvaihdossa on jokin mennyt pieleen."



Jospa oli hihitelty jo pyöriä asentaessakin, eikä vain sillä sangen lyhyellä "hassulla matkalla" jolla nämä sattumalta kumpainenkin yht´aikaa sitten vain pettivät?



Onhan noita firmoissakin ollut sesonkiaikoina että toinen vaihtaa, ja toinen sitten kiristää. Viestiketju vain katkennut, ja asikas saanut kiesinsä alle vaikka rillojen pultit tahi mutskut vain huukilla/Ns. valeessa, eikä asiallisesti momentissa. Jälkimmäistä nyt (juurikin oikea momentti) harvoin varmaan pääsee ainakaan firmoissa tapahtumaan, mutta kuvittelisi että asiakaskin olisi jo jotain huomannut ennen kuin etunakit yhtä aikaa karkaa alta! Tai no, jos vaan naamattanut tahi päivitellyt jotain muuta shittiä, niin ei hän sitä vähän kummallista ohjaustuntumaa voi huomata...
Oikeissa olosuhteissa kohtuu helposti.
Alumiin vanteet.....Rautapultit....Vaihtolämpötila, alhainen.....Ehkä alkuun jo liian alhainen kiristysmonetti...Jälkikiristys tekemättä..... Ja tän jälkeen navassa riittävä lämpoötilan nousu. Esim. jarru laahaa... Tai jopa ympäristön lämpötilan riittävä nousu. Vanne jäähtyy,,,,,Napa kylmenee alkkareist ja pultit pysyy kuumina....
Eli rauta pultti venyy ja löystyy.....
Noita on nähty jo vuos kymmeniä ison kirkon kehäteil......
Ja jos ulkona vaihdatte yllä olevii miinuksel tai nollan tietämis....
Nii ehdottomosti jälkikiristys momentilla...... Jos että haluu olla ilman pyörii.
Eli iha normi huttuu.
Ps.
Älkää koskaan kiristäkö kilpa-autoista kuumista navoista momentilla max. arvoon pyörän pultteja. Tän jälkeen ne lähtee auki hyvällä tuurilla tai paloina ja lastuina.
Tästä mulla kokemuksia epäpätevien huoltomiesten toimesta. Kun kirivät pultit joka pätkän jälkeen maximmin momentilla levyt punasena ja navat kuumina kovas pakkases.
Vanne kylmänä, napa kuumana....Että näin.
ps.ps.
Esim suurimpien työstökoneiden pultit venytetään hydrauliikalla kun ne kiritetään oikeeseen momenttiin joka on riskisti iso, oikeassa lämpötilassa.

https://peda.net/joensuu/yl%C3%A4kou...kka-8/taulukot

Eli kun lämpötilaero menee navassa X2 niin rautapultti alkaa löystymään alkkari vanteessa....Jos vanne samois lämmöis tai kylmänä.....
Ja esim. + tai - 2 vaihdetut alkkari vanteet rauta pulteilla ei kovin suurta lämpötilamuutosta napaan kaipaa....
Jos napa jostain syystä lämpee.....Ja vanne pysyy kylmästä ympäristön lämpötilasta kylmänä.... Myös...Hokx.... Alkkarin ja raudan lämmönjohtavuudet....
Ja kaikk tää on vaan vysiikkaa, materiaalien ominaisuuksii, ja ehkä kokemattomuutta sekä huonoo tuurii.....

Sviddu, levyt punasina, navat kuumina ja kiristettyinä ne menee liian tiukkaan....
ja 2x on riittiset speksit.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.10.2020 18:02
  #4  
Vanha 22.10.2020, 17:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
"– Oli lähdetty ajamaan päätietä ihan hassun matkaa, kun molemmat etupyörät olivat pettäneet alta ja auto suistunut ojaan.

Palomestari arvelee, että renkaanvaihdossa on jokin mennyt pieleen."



Jospa oli hihitelty jo pyöriä asentaessakin, eikä vain sillä sangen lyhyellä "hassulla matkalla" jolla nämä sattumalta kumpainenkin yht´aikaa sitten vain pettivät?



Onhan noita firmoissakin ollut sesonkiaikoina että toinen vaihtaa, ja toinen sitten kiristää. Viestiketju vain katkennut, ja asikas saanut kiesinsä alle vaikka rillojen pultit tahi mutskut vain huukilla/Ns. valeessa, eikä asiallisesti momentissa. Jälkimmäistä nyt (juurikin oikea momentti) harvoin varmaan pääsee ainakaan firmoissa tapahtumaan, mutta kuvittelisi että asiakaskin olisi jo jotain huomannut ennen kuin etunakit yhtä aikaa karkaa alta! Tai no, jos vaan naamattanut tahi päivitellyt jotain muuta shittiä, niin ei hän sitä vähän kummallista ohjaustuntumaa voi huomata...
Toinen vaihtoehto että on vedetty ylikireään jo vuosia, sitten paukastaan sopivaan heittoon ja naps, pultit poikki. Tätä on tapahtunut ihan ns. ammattilaisillekin, mm. aikanaan Savossa palolaitoksen johtoautolle jonka renkaanvaihdot hoiti paikallinen korjaamo.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
  #5  
Vanha 11.11.2020, 18:43
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Ei saatana nyt taas:

"Veden roiskiminen uimahallissa pillastutti valtuutetun – vaatii kaupungilta 500 euron korvausta mielipahasta
Salolainen kaupunginvaltuutettu aikoo viedä asian hallinto-oikeuteen."

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000007612670.html

Hän meni uimahalliin uimaan, ja hänen päällensä roiskahti vettä!!!

"Turun Sanomien mukaan viereisellä radalla harjoitellut kilpauimari oli roiskaissut vettä Jaana Haapasalon päälle." & "Haapasalo vaatii kaupungilta uimahallin käyntimaksun, 6,50 euron, palauttamista ja 500 euron korvausta ”mielipahasta ja liikunnan ilon katoamisesta”."

Haapasalo on ammatiltaan psykologi, psykoterapeutti ja oikeus- ja kriminaalipsykologian dosentti.


Vittu oikeasti.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #6  
Vanha 11.11.2020, 21:05
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Noin käy jos on ensin käynyt hiekkalaatikolla ja siellä mennyt hiekkaa pyllyvakoon ja sitten kamelin selkä katkeaa kun uimahallissa roiskahtaa vielä vedetkin naamalle?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
  #7  
Vanha 11.11.2020, 22:57
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Noin käy jos on ensin käynyt hiekkalaatikolla ja siellä mennyt hiekkaa pyllyvakoon ja sitten kamelin selkä katkeaa kun uimahallissa roiskahtaa vielä vedetkin naamalle?
No. Myös tämä on mitä oivallisin osoitus että elämme hyvässä maailmassa.
Jos henkiset kalsarit imeytyy vakoon tilanteessa että uimahallissa naamalle pärskähtää vettä, niin yleensä ottaen asiat ovat melkolailla hyvin...

Miksihän vaatimukset oli osoitettu kaupungille eikä sille uimarille joka sitä vettä roiskautti?

Ihan sama jos joku ottaa tieltä kiven ja nakkaa sen ikkunasta tupaan. Onko se silloin tienhoitokunnan vika?

Wanha postilaki oli siinä mielessä hauska että jos lumiauralla rikoit tienlaidassa olevan postilootan...oli korvaus vastuussa tietenkin...posti...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 11.11.2020 23:04
  #8  
Vanha 13.11.2020, 21:11
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

"Vaarallinen ”giljotiiniparkkeeraus” on yleistynyt Helsingissä – Autoilijat eivät usein edes tajua virhettään
Uusi tieliikennelaki on lisännyt autoilijoiden pysäköintimahdollisuuksia mutta myös pysäköintimaksuja ja suojatievirheitä."
Vaarallinen ”giljotiiniparkkeeraus” on yleistynyt Helsingissä – Autoilijat eivät usein edes tajua virhettään.


Uusi tieliikennelaki on lisännyt autoilijoiden pysäköintimahdollisuuksia mutta myös pysäköintimaksuja ja suojatievirheitä".

https://www.hs.fi/kaupunki/art-20000...b234c6e4d2a7af

Jotenkin tuo uudistuksen myötä tuntui että jengi olettaa että nyt voi kulkineensa hyljätä just´siihen mihin tuntuu, vaikka se olisikin päin V:tä...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #9  
Vanha 19.11.2020, 07:42
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ei saatana nyt taas:

"Veden roiskiminen uimahallissa pillastutti valtuutetun – vaatii kaupungilta 500 euron korvausta mielipahasta
Salolainen kaupunginvaltuutettu aikoo viedä asian hallinto-oikeuteen."

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000007612670.html

Hän meni uimahalliin uimaan, ja hänen päällensä roiskahti vettä!!!

"Turun Sanomien mukaan viereisellä radalla harjoitellut kilpauimari oli roiskaissut vettä Jaana Haapasalon päälle." & "Haapasalo vaatii kaupungilta uimahallin käyntimaksun, 6,50 euron, palauttamista ja 500 euron korvausta ”mielipahasta ja liikunnan ilon katoamisesta”."

Haapasalo on ammatiltaan psykologi, psykoterapeutti ja oikeus- ja kriminaalipsykologian dosentti.


Vittu oikeasti.

Tarina jatkuu:

Tunnettu miljonääri tarjosi 500 euroa uimahallissa mielensä pahoittaneelle valtuutetulle - yllätyskäänne: otti rahat.

Videolla tarkennuksia:

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivar...4-662330792a48

__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.11.2020 07:48
  #10  
Vanha 19.11.2020, 07:51
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Olenkin aina ihmetellyt, miksei uimahalleissa ole varoituskyltteä "Vesi on märkää ja voi kastella sinut", ja sitten sama teksti ruotsiksi.
  #11  
Vanha 19.11.2020, 10:22
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Olisko jollain miljunäärillä heittää mullekin iso seteli, kun kastuin vesisateessa?
  #12  
Vanha 21.10.2020, 17:33
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/3140485

Tasoristeysonnettomuudest kerrotaan, että varusmies olisi saanut negatiivista palautetta jos olisi pyytänyt liikenteenohjausapua.

Ihmetyttää miksi kaikkien yhteisessä armeijassa, joka pitäisi olla sydämen asia, on mukana niin paljon negatiivisuutta ja asemilla pätemistä? Se on vähän kuin menisi kerrostalon talkoisiin vittuilemaan.
Yksi juttu on että tasoristeyksiä on onneksi enää niin harvassa, että kun semmoseen jostain metsän keskeltä osuu, ensimmäinen ajatus on ”eihän täällä enää junat kulje” ja sitten se juna joko tulee tai ei.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
  #13  
Vanha 21.10.2020, 17:54
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Josko Nietu lukisi vaihteeksi ajatuksella?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #14  
Vanha 21.10.2020, 18:05
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Toivottavasti....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Josko Nietu lukisi vaihteeksi ajatuksella?
Oli riittävän epäselvästi..... Sullekin.....
Ja normisti noi alkkaritkin on erkautuskarkastuu..... niin kun kovat raudatkin.....
Jo tolla ominaisuudet muuttu paljon....
Ja noi irtoilevat alkkarit on vaan liian meltoi kiina jaskaa.....
Jois on myös joka pultissa kutistusliitos.....kartiolle....lämpösovitteella.. ...
Ja jos on vaan kartiolle niin irtoamisen mahdollisuus on paljon suurempi.....
Verrattuna siihen että on melkein vanteen läpi melkein napaan ettei jää kantamaan....

ps.
Ootko koskaan nähny putoilevia pellivanteita.....????
Ne pysyy lämpötilasta riippumatta samas momentis.
Mä en.
Ne on aina kaikki ollu alkkarii.....
Paitsi peräkärryis kun ne lähtee napoineen ja laakereineen.....
johtuen liian huonsta huollosta ja ylläpidosta....
Ja kokemuksella voin sanoo että hyvää erkautskarkastuu alumiini tankoo rossi tai enska pyörällä et saa kieroon kun kuoleman vauhdeil ja kaadolla.
Mellot metallit on meltoi..... Ja niiden ominaisuudet muuttuu järkysti lämpökäsittelun seurauksena.....

ps.
Ootta varmaan kesä kuumilla nähneet miten korkea.- keski- tai matalajännite johtimet roikkuu tolpissa, tuskin rekoille maximi korkeuksia täyttäen......
Narut alkkarii.....Harukset ja tolpat rautaa..... Kaikki hakee paikkaansa....
Muutos kymästä lämpimään on järkyttävä, mitä suuremmaks jänneväli menee....
Tai toisin päin..... Eli pakkasil kireellä ku viulun kielet.... Ja alta mahtuu melkein mitä vaan....

Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.10.2020 19:01
  #15  
Vanha 21.10.2020, 19:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Oli riittävän epäselvästi..... Sullekin.....
Ja normisti noi alkkaritkin on erkautuskarkastuu..... niin kun kovat raudatkin.....
Jo tolla ominaisuudet muuttu paljon....
Ja noi irtoilevat alkkarit on vaan liian meltoi kiina jaskaa.....
Jois on myös joka pultissa kutistusliitos.....kartiolle....lämpösovitteella.. ...
Ja jos on vaan kartiolle niin irtoamisen mahdollisuus on paljon suurempi.....
Verrattuna siihen että on melkein vanteen läpi melkein napaan ettei jää kantamaan....

ps.
Ootko koskaan nähny putoilevia pellivanteita.....????
Ne pysyy lämpötilasta riippumatta samas momentis.
Mä en.
Ne on aina kaikki ollu alkkarii.....
Paitsi peräkärryis kun ne lähtee napoineen ja laakereineen.....
johtuen liian huonsta huollosta ja ylläpidosta....
Ja kokemuksella voin sanoo että hyvää erkautskarkastuu alumiini tankoo rossi tai enska pyörällä et saa kieroon kun kuoleman vauhdeil ja kaadolla.
Mellot metallit on meltoi..... Ja niiden ominaisuudet muuttuu järkysti lämpökäsittelun seurauksena.....

ps.
Ootta varmaan kesä kuumilla nähneet miten korkea.- keski- tai matalajännite johtimet roikkuu tolpissa, tuskin rekoille maximi korkeuksia täyttäen......
Narut alkkarii.....Harukset ja tolpat rautaa..... Kaikki hakee paikkaansa....
Muutos kymästä lämpimään on järkyttävä, mitä suuremmaks jänneväli menee....
Tai toisin päin..... Eli pakkasil kireellä ku viulun kielet.... Ja alta mahtuu melkein mitä vaan....
Johan on taas kerran epämääräistä ja vaikeaselkoista ajatusten virtaa. Aika aikaisin on korkki tänään auennut 😕
__________________
Tumpula Racing Team
  #16  
Vanha 21.10.2020, 19:38
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Hyvä et on sullekkin....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Johan on taas kerran epämääräistä ja vaikeaselkoista ajatusten virtaa. Aika aikaisin on korkki tänään auennut ��
Riittävän epäselvää......
Ei se kannettu vesi kaivossakaan kauaa pysy, niin ku hölömöläisten valotkaan....
Jos ei tajuu niin säkin voit olla tajuumatta.....
Nyt sunkin kannatta hieroo niit kahta hernettä korvien välissä..... jos niit löytyy.....Tai ne ei oo kuivuneit ja nahistuneit....

Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.10.2020 19:42
  #17  
Vanha 21.10.2020, 19:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/3140485

Tasoristeysonnettomuudest kerrotaan, että varusmies olisi saanut negatiivista palautetta jos olisi pyytänyt liikenteenohjausapua.

Ihmetyttää miksi kaikkien yhteisessä armeijassa, joka pitäisi olla sydämen asia, on mukana niin paljon negatiivisuutta ja asemilla pätemistä? Se on vähän kuin menisi kerrostalon talkoisiin vittuilemaan.
Meillä oli käytännössä pelkkiä aliupseereita ja kokelaita Riihimäellä Elektronisen sodankäynnin kurrsilla Viestikoulussa, itse upseerikokelaana. Sotaharjoituksessa moottorimarssilla useita kertoja ympäriinsä pyörittyämme ja monta kertaa jossain kapealla hiekkatiellä kuorma- autoilla uukkareita tehtyämme minulla vähän niinkuin paloi käpy siihen hölmöilyyn. Joukkueen kouluttajana toimi vänrikki johtoautossa, joka ei ilmiselvästi osannut suunnistaa.
Totesin omalle apukuskille taas yhtä uukkaria tehdessä että meidän auto jää nyt hetkeksi poikittain tielle ja käyn vähän juttelemassa luutnantille.
Ladoin melko suorasanaiset kommentit johtoautoon siitä miten helvetin typerää tämä homma on, ja jos ei kerran löydetä perille niin ehdotin että ajetaan maastokuorma- autot tien sivuun ilmasuojaan ja näiden autojen miehistö (kaikki siis käytännössä alik./ ups.kok.) pitää vartiota autojen vierellä taisteluvarustuksessa. Johtoauto käy tiedustelemassa oikean reitin ja tämän jälkeen hakee mska:t mukaan. Luutnantti murisi jotain, näytti kiukkuiselta ja käski minut autoon ja kääntämään auton ympäri tien suuntaiseksi.
Jatkettiin matkaa muutama sata metriä, autot tien sivuun ja vartio pystyyn. Johtoauto hävisi puoleksi tuntia jonnekkin, palasi ja otti meidät mukaan. Ajettiin perille ja asemat pystyyn.
Tämän jälkeen luutnantti määräsi minut yöksi kipinävartioon + kiertovartioon, ja totesi että huomiseen siirtymään vaihdetaan kuski. Sitä taisi jotenkin ottaa luonnolle että kävin ehdottamassa erilaista toimintamallia moottorimarssilla.


En yhtään ihmettele, jos perus miehistön juuri koulutettu varusmieskuski joka sattuu vaikka olemaan vielä hieman arempi kaveri ei uskalla tehdä omia päätöksiä paikassa, missä oikeasti pitäisi olla joku valvomassa esim. tasoristeyksen ylityksen turvallisuutta.
Se että intin autokoulussa todetaan koulutuksessa että auto ei liiku ilman näyttäjää jos ei itse näe, niin ei se aina käytännössä toteudu vaan huutoa voi saada jos auto jää seisomaan. Omasta inttiajasta on 20 vuotta, mutta tuntuu että ei ne asiat ainakaan ennen Raaseporin turmaa ollut mennyt kauheasti eteenpäin tuolta osin.

Varsinaisesti tässä Raaseporin keississä vituttaa tuo kyseisen jutun täysääliö syyttäjä. Tuntuu että ei sillä ole kaikki muumit laaksossa.
Varusmieskuski on saanut aivan riittävästi paskaa niskaan ja syyllisyyttä siitä että hänen kuljettamansa auto joutui onnettomuuteen missä kuoli monta palvelustoveria. Se jannu tarvitsee ennemmin voimia/ tukea kuin tällaista oikeuskäsittelyä.
Oleellisempaa käsittelyssä olisi puuttua noihin tiettyihin intin toimitatapohin, joukko-osaston/ yksikön turvallisuusupseeri(e)n toimintatapohin, joukkueen kouluttajan ja moottorimarssin vastuu- upseerin toimintaan, yms.. Sieltä se pääasiallinen vika löytyy, ei varusmieskuljettajasta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.10.2020 19:11
  #18  
Vanha 21.10.2020, 19:43
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Meillä oli käytännössä pelkkiä aliupseereita ja kokelaita Riihimäellä Elektronisen sodankäynnin kurrsilla Viestikoulussa, itse upseerikokelaana. Sotaharjoituksessa moottorimarssilla useita kertoja ympäriinsä pyörittyämme ja monta kertaa jossain kapealla hiekkatiellä kuorma- autoilla uukkareita tehtyämme minulla vähän niinkuin paloi käpy siihen hölmöilyyn. Joukkueen kouluttajana toimi vänrikki johtoautossa, joka ei ilmiselvästi osannut suunnistaa.
Totesin omalle apukuskille taas yhtä uukkaria tehdessä että meidän auto jää nyt hetkeksi poikittain tielle ja käyn vähän juttelemassa luutnantille.
Ladoin melko suorasanaiset kommentit johtoautoon siitä miten helvetin typerää tämä homma on, ja jos ei kerran löydetä perille niin ehdotin että ajetaan maastokuorma- autot tien sivuun ilmasuojaan ja näiden autojen miehistö (kaikki siis käytännössä alik./ ups.kok.) pitää vartiota autojen vierellä taisteluvarustuksessa. Johtoauto käy tiedustelemassa oikean reitin ja tämän jälkeen hakee mska:t mukaan. Luutnantti murisi jotain, näytti kiukkuiselta ja käski minut autoon ja kääntämään auton ympäri tien suuntaiseksi.
Jatkettiin matkaa muutama sata metriä, autot tien sivuun ja vartio pystyyn. Johtoauto hävisi puoleksi tuntia jonnekkin, palasi ja otti meidät mukaan. Ajettiin perille ja asemat pystyyn.
Tämän jälkeen luutnantti määräsi minut yöksi kipinävartioon + kiertovartioon, ja totesi että huomiseen siirtymään vaihdetaan kuski. Sitä taisi jotenkin ottaa luonnolle että kävin ehdottamassa erilaista toimintamallia moottorimarssilla.


En yhtään ihmettele, jos perus miehistön juuri koulutettu varusmieskuski joka sattuu vaikka olemaan vielä hieman arempi kaveri ei uskalla tehdä omia päätöksiä paikassa, missä oikeasti pitäisi olla joku valvomassa esim. tasoristeyksen ylityksen turvallisuutta.
Se että intin autokoulussa todetaan koulutuksessa että auto ei liiku ilman näyttäjää jos ei itse näe, niin ei se aina käytännössä toteudu vaan huutoa voi saada jos auto jää seisomaan. Omasta inttiajasta on 20 vuotta, mutta tuntuu että ei ne asiat ainakaan ennen Raaseporin turmaa ollut mennyt kauheasti eteenpäin tuolta osin.

Varsinaisesti tässä Raaseporin keississä vituttaa tuo kyseisen jutun täysääliö syyttäjä. Tuntuu että ei sillä ole kaikki muumit laaksossa.
Varusmieskuski on saanut aivan riittävästi paskaa niskaan ja syyllisyyttä siitä että hänen kuljettamansa auto joutui onnettomuuteen missä kuoli monta palvelustoveria. Se jannu tarvitsee ennemmin voimia/ tukea kuin tällaista oikeuskäsittelyä.
Oleellisempaa käsittelyssä olisi puuttua noihin tiettyihin intin toimitatapohin, joukko-osaston/ yksikön turvallisuusupseeri(e)n toimintatapohin, joukkueen kouluttajan ja moottorimarssin vastuu- upseerin toimintaan, yms.. Sieltä se pääasiallinen vika löytyy, ei varusmieskuljettajasta.
Hyviä huomioita. Itseä ärsytti koska törmäsin tyyppeihin, jotka esiintyy johtajana, mutta pelkää, että nyt joku enempi natsoja omaava tulee moittimaan.

Sotaharjoituksessa oli tilanne, että teltan pystyttäminen meinaa viivästyä kun joku hassu ei uskalla päättää, että nyt telttaa pystyttämää tähän. Siis ei uskalla tehdä hommia kunnolla ja ajoissa kun pelkää, että joku tulee moittimaan.

Tämähän mistä nyt nämä muistui mieleen, on tosi ikävä tilanne.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
Ostettu HALPA, eli lähes ilmainen auto kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 6 07.12.2012 12:46
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28
pajeron kardaani ihmetyttää... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 26.08.2009 17:55


Sivu luotu: 12:03 (GMT +2).