![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ai perhana, tämähän on erityisen mielenkiintoista nyt kun M57 tulee pellin alle! Hyvä motti, ei oikeestaan muita perusjumppaa tiedossa kuin hehkujen ja termarien vaihtoa. No niin no, imusarjan läpät kannattaa kiskoa mäkeen ellei ne ole jo poistettu kun näissä "ei update versioissa" M57 koneista ne saattaa ihan oikeasti kulkeutua nieluun asti. EGR tukkoon kanssa töhrimästä mestoija samalla ku puuhailet, ja korvausputki sinne EGR venan tilalle koska sieltä saattaa alipainekellon kalvo kypsyä ja sitten se puhaltaa mämmit konetilaan sitä kautta. Mistäs tollaseen adapterilevy löytyy suoriltaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos tuo adapteri on niin hyvä kun ne väittää niin niitä saa multa kotvasen kuluttua
![]() Nyt olis Jeepin pään sähköt aikalailla valmiina odottamassa alttarille astumista Bemarin sähköjen kanssa. Pari pikku kämmiä tuli kun nypin räikän johdon vissiin irti ja vilkut katos kokonaan ![]() On noi johtohommat nyt yritetty tehä alusta alkaen silleen että kaikki ylimääräiset piuhat mitä on purettu on otettu ihan liittimellä asti irti liitin purkamalla että saadaan siisti ja helposti (tarvittaessa) huollettava nippu mikä ei satu sieluun kun sen näkee ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
taas jotain pikku juttua saatu eteenpäin..
laatikko laitettiin lihoiksi että saa input shaftin sorvarille ja samlla näki että sehän on pirulainen ihan hyvässä kunnossa. Nyt kun se on paloina niin kokeillaan sopisko toyotan r151f välilaippa tohon laatikkoon suoraa niin sais rautaisen alumiinisen tilalle ja sitä kautta teoreettista kestoa laatikolle kun muutenhan nuo on identtiset sisältä ja päältä poislukien peräpään koppa ja tuo välilaippa joka on ax15 laatikossa alumiinia ja toyotan laatikossa rautaa. Ilokseni sain huomata että ykkönen oli jo lyhyempää mallia joka oli myös tarkotus vaihtaa. Mittariston tekeminenkin on aloitettu tulee siis tabletti mittaristoksi koska huomattavasti edullisempi, helpompi ja nopeempi tehä ku sovitella jeepin mittaristo toimimaan uuden koneen kanssa tai ostella uudet mittarit kaikelle tarvittavalle. tosta adapterista tuli jonkun verran kyselyä niin tosiaan pmc motorsportilta löytyy puolasta sopivaa. Muuten tuntuu olevan soiva peli mutta eivät ole kauheesti panostaneet valmiiseen tuotteeseen kun kysyin että mikä vauhtipyörä kytkin setuppi niin vastaus oli että koita ite selvittää ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No joo adapteri saapui tontille ja päästiin sovitteleen koneeseen. Täytyy sanoa että oli ihan loistavaa ku sai kerrankin vaan ruuvata kiinni
![]() Kytkinkoppa istu ihan hyvin mutta pikkasen piti höylätä startille tilaa. Tuli adapteria odotellessa vähän kerättyä muita osia pitkin Suomea ja Toyotan r151f laatikon teräksinen keskilaippa löyty padasjoelta siihen hintaan että uskalsi kokeilla sopiiko se tohon Jeepin laatikkoon. Ecu kävi ajoneston poistossa ja ilmeni että oli saanut jo aikasemmin viriviri ohjelman sisäänsä. Nyt odotellaan sit mielenkiinnolla et pääsee dynoon kattoon että paljoko tota myllyä on muokattu. Toive oli että olis ollut orggis kuntonen niin ei tarvis jännittää laatikon puolesta niin kauheesti mutta toivottavasti toi teräksinen keskilaippa auttaa edes vähän kestoon ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
noniin jotain taas tapahtunut.
moottori olis vihdoinkin omien tassujensa päällä konetilassa ahdin tuli käännettyä pakosarjan yläpuolelle niin sai moottorin korvalle tilaa ja muutama muu pikku muuttuja korjattua syyläri meinas olla pikku ongelma mut selvinnee maanantaina et saako tosta bemarin syyläristä värkättyä jeeppiin sopivan laatikko on purettuna ja odottaa inspiraatiota uusien laakereiden kanssa jotain rst tankkia tuli aloteltua mutta katotaan nyt mitä siitä tulee ![]() siitä kuvia jos se sattuu onnistua edes jotenkin ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mikset käytä XJ:n omaa syylaria, kun se menisi kuitenkin lukkopeltiin ja muutenkin ihan suoraan paikalleen? Letkutkin saanee hienosäädettyä kohdalleen jos ei käy suoraan?
XJ:n oma syylari kuitenkin riittää esim. LS- sarjan kasikoneillekin ilman pahempia lämpöongelmia niin että ilmastointi toimii ja ulkolämmöt jotain ihan muuta kuin meillä Suomessa.. Hienoa tekemistä, ja tuossa koneessa pitäisi olla potkuakin ihan kelvollisesti ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bensa XJ:n lähdöt väärinpäin mutta 2.5 TD olis ollu oikein päin saman kokosella kennolla mut sit taas ahtoputkien reitittäminen olis menny niin hämäräksi kikkailuksi että saanu viikon duunilla korkeintaan keskinkertaisen ratkaisun🤣
Kyllä siinä pitäis menohalut riittää ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Moniko palstalaisista lähtee aamulla jahtiin | Teppo2 | Chit-Chat | 37 | 21.08.2009 07:24 |
tekemistä saikulle | tjl | Chit-Chat | 10 | 13.02.2007 11:58 |
Jos ei muuta tekemistä. | -juhani- | Linkit | 2 | 25.01.2006 21:37 |
Hauska tapahtuma aamulla | jappe | Chit-Chat | 19 | 07.11.2005 08:01 |
VARASTETTU HJ-60 AAMULLA LOHJALTA! | KooPee | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 16.10.2005 01:33 |