Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2020, 09:38
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Onko tuossa joku jäykkä akseli? Siis kärryssä. Sehän taas syö siitä maavaraa. Pitäs olla joko erillisjousitettu tai vääntösauvajousitus vai mikä onkaan nimeltään. Silloin keskellä olisi mahdollisimman paljon maavaraa niin ei töki mihinkään. Katolle varmaan tulossa aurinkopaneeli? Itse ehkä katsoisin jostain purkuvaunusta jonkun kaasujääkaapin. Ihan vaan siksi kun se vie todella vähän kaasua ja sillä pystyy pitkään olemaan korvessa. Sähkökäyttöisellä on ongelmana akkukapasiteetti ja virran saanti. Ellei sitten jotain agrea kanna mukana ja sillä syötä sähköä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2020, 10:09
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuossa joku jäykkä akseli? Siis kärryssä. Sehän taas syö siitä maavaraa. Pitäs olla joko erillisjousitettu tai vääntösauvajousitus vai mikä onkaan nimeltään. Silloin keskellä olisi mahdollisimman paljon maavaraa niin ei töki mihinkään.
No eikö tuo akseli näy tuossa ensimmäisessä kuvassa sangen hyvin?

Paljonko on painoa? Itse leikitellyt mielessä pidempäänkin aiheella, mutta otteessa 350kg jarrutonta vähän askarruttaa ja pitäisi mieluusti viritelmän muutoinkin niin simppelinä vain kuin voi ikinä olla. Kevyessä taasen tuuliherkkyys huolettaa.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2020, 17:48
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
No eikö tuo akseli näy tuossa ensimmäisessä kuvassa sangen hyvin?

Paljonko on painoa? Itse leikitellyt mielessä pidempäänkin aiheella, mutta otteessa 350kg jarrutonta vähän askarruttaa ja pitäisi mieluusti viritelmän muutoinkin niin simppelinä vain kuin voi ikinä olla. Kevyessä taasen tuuliherkkyys huolettaa.
Painoa tuli 520kg sisältäen 95ah akku, diesel ilma lämmitin, 10l dieseliä ja 10l vettä. Suzukiin merkattu 680kg jarrutonta niin saa vielä kuormaakin. melkein simppeli laitos tämäkin mutta tarkenee varmaan niin kylmällä kuin diesel ei jäädy. Sen minkä vedellyt niin ok perässä tulee
__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.10.2020, 17:58
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Siitähän se rojekti käynnisty, piirroksesta tämä oli siis -99 omavalmiste kärri ja ajatus sellainen että vedellä vaikka henkilöautolla (100km/h karavaanari)
purkuun ja perään että onko siitä mihinkään
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200604_161734.jpg‎
Views:	903
Size:	504,8 Kt
ID:	97227   Click image for larger version

Name:	IMG_20200801_100212.jpg‎
Views:	855
Size:	583,5 Kt
ID:	97228   Click image for larger version

Name:	IMG_20200801_123009.jpg‎
Views:	880
Size:	491,3 Kt
ID:	97229   Click image for larger version

Name:	IMG_20200801_144318.jpg‎
Views:	868
Size:	578,9 Kt
ID:	97230   Click image for larger version

Name:	IMG_20200801_144745.jpg‎
Views:	777
Size:	554,3 Kt
ID:	97231  

__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.10.2020, 10:12
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuossa joku jäykkä akseli? Siis kärryssä. Sehän taas syö siitä maavaraa. Pitäs olla joko erillisjousitettu tai vääntösauvajousitus vai mikä onkaan nimeltään. Silloin keskellä olisi mahdollisimman paljon maavaraa niin ei töki mihinkään. Katolle varmaan tulossa aurinkopaneeli? Itse ehkä katsoisin jostain purkuvaunusta jonkun kaasujääkaapin. Ihan vaan siksi kun se vie todella vähän kaasua ja sillä pystyy pitkään olemaan korvessa. Sähkökäyttöisellä on ongelmana akkukapasiteetti ja virran saanti. Ellei sitten jotain agrea kanna mukana ja sillä syötä sähköä.
Tuossakin lienee kaksi puolta. Kumijousilla saa vähän lisää maavaraa, ja mahkut vaikka täysin tasaiseen pohjaan. Jollain liukkaalla muovilla päällystettynä voisi olla kiva. Jäykän akselin jouset puolestaan on helpompi sovittaa kuormalle sopiviksi. Oman kokemuksen mukaal kumijouset on helvetillisiä pomputtajia pienemmillä painoilla. Helisi joskus Helsinki-Inari välillä takavaloista lampunkiinnikkeet kotelon pohjalle.

Kärryn jäykkä akselitanko on kuitenkin nätisti napojen tasalla ja maavaraa luultavasti enemmän, kuin vetoautossa.

Hieno kärri kaikin puolin, kyllähän tuo toitsunkin perään kelpaisi. Sopivan simppeli.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2020, 15:24
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

On kyllä hieno kärri, kerro vaan lisää sanoin ja kuvin rakennusvaiheesta.
Onko joku lämmitys tulossa?

Itseä himottaisi jotain tuon tyylistä kanssa rakentaa, vaikka ei suomessa taitais tuollaiselle olla tarvetta.
Tai tietysti tuollasen kanssa kun omaan metsään jumittaa, niin voipi vasta seuraavana aamuna soitella naapurin Penan traktorilla vetään pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2020, 16:58
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Itseä himottaisi jotain tuon tyylistä kanssa rakentaa, vaikka ei suomessa taitais tuollaiselle olla tarvetta.
Tyst nu! Aika monella lie vinssi keulalla vaikka sitä ei ikinä ole käytetty muutoin kuin testaamiseen, tahi satunnaiseen hyödyntämiseen mikä ei välttämättä liittynyt mitenkään ajokin etenemiseen. Aika moni ajelee maastokumeilla arkiajot vaikka pärjäisi slikseilläkin ja tarve oikeasti se 0,001 ajosta jos sitäkään. Moni kantaa Leatherman tool:ia vyöllään vaikka ei sitä käytä kuin satunnaisesti, ja tällöinkin vain koska se on. Aika moni sinkku kantaa kondomia mukanansa vaikka ei nussimaan olisi menossakaan. Ihan vain varoiksi.

Minkä tähden tällöin perässä vedettävä nukkumapaikka ei voisi olla TARVITTAESSA maastoonkin sopiva, varsinkaan kun jos sitä revitään oikeasti etenemiskyvyn omaavan laitteen koukussa. Näissä sen verta pienistä, ja vaatimattomista mukavuuksista kyse, että maavaran ja vaikkapa jättökulman syömä tila ei toivoton.

Ymmärrän toki kyllä mitä haet. Ei se ole niin vakavaa, harrastaminen tärkeämpää.



Projekti kuvia/kertomusta toki peliin!
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.10.2020, 17:18
Latvia Latvia ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.20
Sijainti: Pori
Viestit: 27
Perusasetus

Komment


Hiano project
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2020, 18:11
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
On kyllä hieno kärri, kerro vaan lisää sanoin ja kuvin rakennusvaiheesta.
Onko joku lämmitys tulossa?

Itseä himottaisi jotain tuon tyylistä kanssa rakentaa, vaikka ei suomessa taitais tuollaiselle olla tarvetta.
Tai tietysti tuollasen kanssa kun omaan metsään jumittaa, niin voipi vasta seuraavana aamuna soitella naapurin Penan traktorilla vetään pois.
Lämmityksen hoitaa kiinan diesel air heater 5kw, ehkä vähän yli ammuttu mutta samalla lämpiää teltta tai auto!

minä rakensin tämän tarpeeseen kun telttailu.. mukavuutta/helppoutta yöpymiseen.

Penaa tai teroa tuskin tarvitaan eteen ja taakse 9500lbs vinssit
__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.10.2020, 17:34
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuossa joku jäykkä akseli? Siis kärryssä. Sehän taas syö siitä maavaraa. Pitäs olla joko erillisjousitettu tai vääntösauvajousitus vai mikä onkaan nimeltään. Silloin keskellä olisi mahdollisimman paljon maavaraa niin ei töki mihinkään. Katolle varmaan tulossa aurinkopaneeli? Itse ehkä katsoisin jostain purkuvaunusta jonkun kaasujääkaapin. Ihan vaan siksi kun se vie todella vähän kaasua ja sillä pystyy pitkään olemaan korvessa. Sähkökäyttöisellä on ongelmana akkukapasiteetti ja virran saanti. Ellei sitten jotain agrea kanna mukana ja sillä syötä sähköä.
kärrissä jäykkä akseli ja enemmän maanvaraa kuin autossa perämurikan alla ja jos se ei riitä niin laittaa vaikka 39,5" ja leimaa uusiksi
Katolle tulossa paneeli sitten myöhemmin kun markiisit ja taakkateline suunniteltu, nyt mennään 50W pikkupaneelilla joka tossa etuviisteessä(kuva myöhemmin)
päädyin jo 12v sähkö viileäkaapiin 33l pystyyn/vaaka asennus. Latauksen otan myös autosta
__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.10.2020, 17:59
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Hieno laite tulee!!!

Jos tulee tosiaan höykkytiellä siirtymänopeuksilla pomppimatta perässä niin hyvässä balanssissa on "alusta"... Uskoisin sen olevan tällaisessa jopa tärkeämpää kuin sentit akselin alla...
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.10.2020, 18:17
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja andy Näytä viesti
Hieno laite tulee!!!

Jos tulee tosiaan höykkytiellä siirtymänopeuksilla pomppimatta perässä niin hyvässä balanssissa on "alusta"... Uskoisin sen olevan tällaisessa jopa tärkeämpää kuin sentit akselin alla...
Suzukin siirtymä nopeus ei onneksi päätä huimaa

Joo onhan se hyvinkin tärkeää että tulisi huomaamatta perässä, testiä ja viisaita ajatuksia kaivataan
__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.10.2020, 20:24
Jussi Heinonen Jussi Heinonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Salo
Viestit: 434
Perusasetus

Perkele että on hyvin suunniteltu! Kyllä noin tarkoilla piirroksilla on pakko tulla hyvä On kyllä hieno ja mielenkiintoinen projekti, vähän itseäkin himottais vastaavan henkinen vankkuri HJ:n perään...
__________________
Salon Seudun Offroad Ry
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.10.2020, 08:53
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen Näytä viesti
Perkele että on hyvin suunniteltu! Kyllä noin tarkoilla piirroksilla on pakko tulla hyvä On kyllä hieno ja mielenkiintoinen projekti, vähän itseäkin himottais vastaavan henkinen vankkuri HJ:n perään...
Ei se onneksi ainut piirros ollut, mitta kuvakin tuli piirrrettyä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200814_192556.jpg‎
Views:	779
Size:	109,9 Kt
ID:	97232  
__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.10.2020, 09:17
Jokuko:n Avatar
Jokuko Jokuko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.14
Sijainti: ylämylly
Viestit: 89
Perusasetus

Ja sitte tekemään. 30mm eristettä lattiaan ja tottakai pitkästä tehty 30x50 puurunko(liimattu ja ruuvattu) joka muotoutui siinä tehdessä ja suunnitellessa.

Runko kiinni pohjaan ja testi kierros. Etupää oli ensin tasakulmainen tila syistä mutta kallistelut veivät etukulman liian lähelle ottavaksi joten viistehän siihen tuli. Sisätilan korkeus tuli vanerin mitoilla ja juuri sopivaksi retkituolilla istuessa sisällä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200805_175347.jpg‎
Views:	750
Size:	234,2 Kt
ID:	97233   Click image for larger version

Name:	IMG_20200805_181838.jpg‎
Views:	758
Size:	286,9 Kt
ID:	97234   Click image for larger version

Name:	IMG_20200805_191857.jpg‎
Views:	794
Size:	314,8 Kt
ID:	97235   Click image for larger version

Name:	IMG_20200805_202144.jpg‎
Views:	734
Size:	206,0 Kt
ID:	97236   Click image for larger version

Name:	IMG_20200806_161844.jpg‎
Views:	782
Size:	194,8 Kt
ID:	97237  

Click image for larger version

Name:	IMG_20200806_202101.jpg‎
Views:	777
Size:	309,8 Kt
ID:	97238   Click image for larger version

Name:	IMG_20200808_125851.jpg‎
Views:	839
Size:	562,6 Kt
ID:	97239   Click image for larger version

Name:	IMG_20200808_130033.jpg‎
Views:	752
Size:	524,8 Kt
ID:	97240   Click image for larger version

Name:	IMG_20200809_144158.jpg‎
Views:	810
Size:	197,3 Kt
ID:	97241   Click image for larger version

Name:	IMG_20200809_144220.jpg‎
Views:	845
Size:	217,3 Kt
ID:	97242  

__________________
IHE
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.10.2020, 09:22
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Ei edes sen vertaa työpiirrustuksia seuratta että ei ikkunan puuttumista loppu tulemassa huomannut!

Mikäli jaksat niin lisää kuvia, ja vähän speksejä materiaaleista. Kitos!
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
peräkärry, retkeily, suzuki


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki safari #4, Venäjä, 2-6.10.2019 LaaLaa Tapahtumat 30 02.11.2019 20:17
Suzuki safari Juupajoella 17.11. PööTööt Tapahtumat 4 18.11.2018 12:53
SUZUKI SAFARI 2, Venäjällä 20-23.9.2018 LaaLaa Tapahtumat 12 03.10.2018 14:09
Ostetaan Suzuki SJ 410 safari kattoteline PasMa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.03.2017 15:25
Myyty Safari suzuki 410 artsi777 O/M/V Ajoneuvot 21 31.05.2012 16:33


Sivu luotu: 13:37 (GMT +2).