Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2020, 21:52
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Rosvon ikkunakelmutusten kuvaaminen...


...oli piirun verran hankalampaa kuin kuvittelinkaan lasipintojen heijastusvaikutuksen vuoksi... kunnes koitti se kostea aamu joka huursi ikkunoita kuin kummelin vitsissä konsanaan...










__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2020, 17:33
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

milloin rosvo nähdään livenä kylillä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2020, 06:47
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
milloin rosvo nähdään livenä kylillä?
siinävaiheessa kun laiskajasaamaton topicinpitäjä saisi houkuteltua samaisen pahanpojan pois pölkkyjen päältä...

...joidenka nokkaan kyseinen potilas taas (monennenko kerran...) tuli nostetuksi...

kävinimittäinniin että Radis:ksen kesälomaaikaisesta kahvipöydässäkäynnistä valaistuneena tajusin aivopieruilleeni pahemman kerran 60sarjalaisten vetoakselilaippojen lukitusmekanismien suhteen...



(tuosta aiemmin tekemästäni päivityksestä eisitten kerrota kellekkään)

...ja niinhänsiinäsitten kävi ettäkun Radis oli myöhemmin syksyllä palaamassa menestyksekkäältä Inarin reissultaan puhuimme BJ45:n terriblebacknoisea uhmaten 'bout tunnin puhelimessa... jonkajohdosta sain kasattua itselleni rohkeutta vasaroida vetoakselinlaippaa ulkokehältäpäin kuin vierastasikaa... jonkajohdosta ikuisesti kiinnijuuttuneeksi luulleeni kartioprikat yllättäen irtosivatkin... jonkajohdosta itse vetoakselikin alkoi osoittamaan vetäytymisen merkkejä...


...jonkajohdosta koko perämurikkakin halusilähteä jaloittelemaan...


...jonkajohdosta pinionin laakereiden parastaennen päiväyskin alkoi paljastumaan...


...jonkajohdosta lähdin kyläilemään asioista paremminperillä olevan metsäkoneurakoitsijatuttavani tykönä...




__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2020, 12:28
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

. jonkajohdosta sain kasattua itselleni rohkeutta vasaroida vetoakselinlaippaa ulkokehältäpäin kuin vierastasikaa...

Jonkajohdohdosta sulla on nyt soikeat pesät kartioprikoille, jonkajohdosta pultit sitte löystyy ja jonkajohdosta laipan pultit katkeaa.
Ota ensi kerrralla irti sillai. Pyöritä pulttien päihin jatkomutteri, lyö sen päähän kuin sikaa. Jonkajohdosta prikat pomppaa irti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.10.2020, 16:20
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 727
Perusasetus

Ei tarvitse ruuvata jatkomutteria kun lyö kuparivasaralla suoraan pultin päähän. Kartio pomppaa pois kohtuudelle. Tuo ulkoreunan piekseminen on viimeinen virhe...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2020, 09:44
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Olen ajellu ongelmitta reunapiestyillä vetareilla viimeisen 10 vuotta. Toki ajelu on sisältänyt lähinnä hiekkateitä irstaiden keski-iän loppusuoralla ja jo sen ylittäneiden suomenruotsalaisten hirviukkojen täyttämän matkustamon tuoman kuorman kanssa.

Itse koitin ensin noihin putinpäihin lyödä messinkituurnan kanssa. Eivät lähteneet irtoamaan ennen kun rupesin pelkäämään kierrevauriota. Hyvä tietää että tuo konsti toimii...

Viimeksi muokannut Radis : 04.10.2020 10:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.10.2020, 14:04
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
...ulkoreunan piekseminen on viimeinen virhe...
takaanjaalleviivaan että eituleolemaan viimeinen virhe jonka laiskajasaamaton topicinpitäjä tekee puutteellisella tietotaidolla touhutessaan... taisihan Radis tosiaankin kertoa jotta toyotan virallisen mikä/missä/milloin-korjaamoopuksen mukaan kiinnijumittuneet lieriöt olisipitänyt loihtia irti jollakin epämetallilla lyömällä muttakun siinä tilanteessa meikäläisen maltti ei kantanut fiskarssin kirvesmiesvasaraa kauemmaksi... nooh katsellaan mitä tulemanpitää... onneksi niitä vetolaippoja voi kiristellä joka kusitauon ratoksi ja onhan viimeisenä vaihtoehtona mahdollista kuumaliimata laippaa napaan muutamin pistetartunnoin

seuraavaa viimeistävirhettä lienee tarjolla kun pinionin laakereita pitäisi kopeutua kiristelemään... Tamgearsilta tilatuissa korvaavissa versioissa sisempi laakeri oli Koyolainen ja ulompi kartiolaakeri AB Svenska Kullagerfabrikenin tuotantoa... baitövei... mahtaako kukaan tietää missäpäin ruåtsinmaata tuo India mahtaa sijaita?
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2020, 19:51
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Jossain siellä etelässä Malmön suunnilla varmaankin?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.10.2020, 20:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hienoja projekteja, ja etenevät


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti

seuraavaa viimeistävirhettä lienee tarjolla kun pinionin laakereita pitäisi kopeutua kiristelemään... Tamgearsilta tilatuissa korvaavissa versioissa sisempi laakeri oli Koyolainen ja ulompi kartiolaakeri AB Svenska Kullagerfabrikenin tuotantoa... baitövei... mahtaako kukaan tietää missäpäin ruåtsinmaata tuo India mahtaa sijaita?
Noissa tarvikelaakereissa on monesti muutakin ongelmia kuin valmistus maa/-maakunta...

Siis vaikka nuo "merkitsevät" numerot (tässä 30306) on oikein, niin kartiorullien kulmat on lähes aina väärät;
Siis rullat on melkein lieriöitä, vaikka pitäisi olla melkein puolta pienempiä toisesta päästä. (sama ongelma näyttäs olevan myös pinjonin sisemmässä laakerissa?)

Tästä seuraa se, että laakerin aksiaalinen kuormituksen kesto on huomattavasti pienempi.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun hypoidiperässä pinjoniakseli on alempana kuin vetoakselit, ja hampaat on viistot, niin pinjoniakselissa esiintyy suuria aksiaalisia voimia (siis pinjoni pyrkii perämurikassa sisään/ulos) ja tämä tuhoaa väärät laakerit nopeaa, erityisesti raskaassa käytössä.
Ja monesti nuo tarvikelaakerit on tehty paljon huonommista materiaaleista/hutiloiden...

Jos sinulla on tuo vanha laakeri tallessa, niin vertaa noita laakerien pintojen kulmia. (kuvista saa sen käsityksen, että tuo tuhoutunut laakeri olisi alkuperäinen?, ja tuo uusi "inkkari-" laakeri olisi tyypillinen tarvike?)

p.s Jos meinaat entisöidä tuon FJ-40, niin minulta löytyy FJ-55 etuakseli, joka on noilla vanhemmilla "harukka-" vetoakseleilla. (3,7 välityksellä, ei napalukkoja)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 01:28 (GMT +2).