![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Rosvon ikkunakelmutusten kuvaaminen... ...oli piirun verran hankalampaa kuin kuvittelinkaan lasipintojen heijastusvaikutuksen vuoksi... kunnes koitti se kostea aamu joka huursi ikkunoita kuin kummelin vitsissä konsanaan...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
milloin rosvo nähdään livenä kylillä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
siinävaiheessa kun laiskajasaamaton topicinpitäjä saisi houkuteltua samaisen pahanpojan pois pölkkyjen päältä...
...joidenka nokkaan kyseinen potilas taas (monennenko kerran ![]() kävinimittäinniin että Radis:ksen kesälomaaikaisesta kahvipöydässäkäynnistä valaistuneena tajusin aivopieruilleeni pahemman kerran 60sarjalaisten vetoakselilaippojen lukitusmekanismien suhteen... (tuosta aiemmin tekemästäni päivityksestä eisitten kerrota kellekkään ![]() ...ja niinhänsiinäsitten kävi ettäkun Radis oli myöhemmin syksyllä palaamassa menestyksekkäältä Inarin reissultaan puhuimme BJ45:n terriblebacknoisea uhmaten 'bout tunnin puhelimessa... jonkajohdosta sain kasattua itselleni rohkeutta vasaroida vetoakselinlaippaa ulkokehältäpäin kuin vierastasikaa... jonkajohdosta ikuisesti kiinnijuuttuneeksi luulleeni kartioprikat yllättäen irtosivatkin... jonkajohdosta itse vetoakselikin alkoi osoittamaan vetäytymisen merkkejä... ...jonkajohdosta koko perämurikkakin halusilähteä jaloittelemaan... ...jonkajohdosta pinionin laakereiden parastaennen päiväyskin alkoi paljastumaan... ...jonkajohdosta lähdin kyläilemään asioista paremminperillä olevan metsäkoneurakoitsijatuttavani tykönä...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
. jonkajohdosta sain kasattua itselleni rohkeutta vasaroida vetoakselinlaippaa ulkokehältäpäin kuin vierastasikaa...
Jonkajohdohdosta sulla on nyt soikeat pesät kartioprikoille, jonkajohdosta pultit sitte löystyy ja jonkajohdosta laipan pultit katkeaa. Ota ensi kerrralla irti sillai. Pyöritä pulttien päihin jatkomutteri, lyö sen päähän kuin sikaa. Jonkajohdosta prikat pomppaa irti. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei tarvitse ruuvata jatkomutteria kun lyö kuparivasaralla suoraan pultin päähän. Kartio pomppaa pois kohtuudelle. Tuo ulkoreunan piekseminen on viimeinen virhe...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Olen ajellu ongelmitta reunapiestyillä vetareilla viimeisen 10 vuotta. Toki ajelu on sisältänyt lähinnä hiekkateitä irstaiden keski-iän loppusuoralla ja jo sen ylittäneiden suomenruotsalaisten hirviukkojen täyttämän matkustamon tuoman kuorman kanssa.
Itse koitin ensin noihin putinpäihin lyödä messinkituurnan kanssa. Eivät lähteneet irtoamaan ennen kun rupesin pelkäämään kierrevauriota. Hyvä tietää että tuo konsti toimii... Viimeksi muokannut Radis : 04.10.2020 10:03 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
takaanjaalleviivaan että eituleolemaan viimeinen virhe jonka laiskajasaamaton topicinpitäjä tekee puutteellisella tietotaidolla touhutessaan
![]() ![]() seuraavaa viimeistävirhettä lienee tarjolla kun pinionin laakereita pitäisi kopeutua kiristelemään... Tamgearsilta tilatuissa korvaavissa versioissa sisempi laakeri oli Koyolainen ja ulompi kartiolaakeri AB Svenska Kullagerfabrikenin tuotantoa... baitövei... mahtaako kukaan tietää missäpäin ruåtsinmaata tuo India mahtaa sijaita?
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jossain siellä etelässä Malmön suunnilla varmaankin?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Hienoja projekteja, ja etenevätLainaus:
Siis vaikka nuo "merkitsevät" numerot (tässä 30306) on oikein, niin kartiorullien kulmat on lähes aina väärät; Siis rullat on melkein lieriöitä, vaikka pitäisi olla melkein puolta pienempiä toisesta päästä. (sama ongelma näyttäs olevan myös pinjonin sisemmässä laakerissa?) Tästä seuraa se, että laakerin aksiaalinen kuormituksen kesto on huomattavasti pienempi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun hypoidiperässä pinjoniakseli on alempana kuin vetoakselit, ja hampaat on viistot, niin pinjoniakselissa esiintyy suuria aksiaalisia voimia (siis pinjoni pyrkii perämurikassa sisään/ulos) ja tämä tuhoaa väärät laakerit nopeaa, erityisesti raskaassa käytössä. Ja monesti nuo tarvikelaakerit on tehty paljon huonommista materiaaleista/hutiloiden... Jos sinulla on tuo vanha laakeri tallessa, niin vertaa noita laakerien pintojen kulmia. (kuvista saa sen käsityksen, että tuo tuhoutunut laakeri olisi alkuperäinen?, ja tuo uusi "inkkari-" laakeri olisi tyypillinen tarvike?) p.s Jos meinaat entisöidä tuon FJ-40, niin minulta löytyy FJ-55 etuakseli, joka on noilla vanhemmilla "harukka-" vetoakseleilla. (3,7 välityksellä, ei napalukkoja) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |