![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No pärkkele. Tuota tukkimisainetta pitää kokeilla itekki. Ja tuosta korin korotuksesta sen verran että tuuman kuulemma voi nostaa ilman mitään modauksia mutta mutta. Sittenpä puskurit on tosiaan tuuman enemmän irti korista ja se varmaan pistää jo silmään. Paituvei, käytin ruisserin automaattilootan öljyn vaihdossa juhan autossa ja sano ku menin hakeen että 5litraa meni öljyä. Kysyin notta että taineet huuhdella? Eivät tee sillä menetelmällä ollenkaan. No eipä tuo maksanutkaan ku 120€ vaan onko tuollaisella öljyn vaihdolla mitään merkitysta?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Haynes korjaus opas kertoo että HDJ-100 autolootan kuivatäyttö 15L ja huoltotäyttö 6L. Vaihdettiinko Öljynsuodatin? Nuo automaattilaatikon Öljyhuuhtelut on Bemari huollon juttuja.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja tuosta korin korotuksesta:
Ihan turhaa hommaa. Korota autoa jousilla ja isommilla renkailla. Ei tuosta ryhävalaasta saa oikeaa maasturia tekemälläkään. Itsellä on BJ-40 38" renkailla ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se huuhtelu on järkevä tehdä kun saa kaikki öljyt kerralla vaihdettua. Onnistuu helposti vaikka bilteman porakonepumpulla kun täyttää sillä saman määrän menoletkusta mitä tulee jäähdyttimelle menevästä letkusta käytettäessä hetken. Tietysti kabs öljypohjasta savet pois ja uus suodatin jos siel semmonen on.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Bemarihuollot on siis järkevämpiä, mitä Toyotan vastaavat. Volvollakin on viralliset ohjeet öljynvaihtoon huuhtelemalla.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vai että ryhävalaasta? No ei vaineskaan. Tarkoitus ei tietenkään ole mitään offikampetta tuosta yrittääkkään mutta kaikki hoojiit mitä mulla ollu olivat paremman näköisiä vähä koroteltuina kuin myös se yks satakakskymppinen. Öljyn vaihdon yhteydessä ei vaihdettu tai putsattu suodatinta. Pitänee perehtyä tuohon huuhtelemalla vaihdettavaan hommaan ja tehdä se sitte jos se vaikuttaa siltä että itekki osais sen tehdä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
No niin. Alustasarja tilattu ja sitä ootellessa ilmaantu sitte jotain oikeasti korjattavaakin. Eli aika rauhallisesti ja kevyttä ajoa olen tuolla ajellu mutta nyt ku laittanu autoa vähä töihin niin moottorin vikavalo syttyy ja enimmät tehot katoaa. Eli motaria ku päästelee sataakahtakymppiä niin vähän ajan kuluttua vikavalo syttyy. Auton ku käyttää sammuksissa niin vikavalo katoaa ja auto pelaa normaalisti. Olisko kellään ideaa mistä alottais tutkimisen? Suorilta en aio korjaamolle viedä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vikakoodit kannattaa lukasta.
Mulla oli sähkönen kaasupoljin vikana ja teki just tuota. Ihanan kallis osa ja ei sit käy rhd:stä se mötikkä kun niitä löytyy käytettynä helpommin... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoitatko tuota koko himmeliä missä ite kaasupoljinkin mukana? Paljonko suunnilleen euroissa tuo ihanan kallis? Siis jos vika olis siinä niin tietää varautua. Henkisesti.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Kannattaa varmaan käyttää testerissä?Lainaus:
Aja vika "päälle", ja sitten testeriin. (pitäs olla kannettava testeri, noihin korjaamoiden testereihin ei taida päästä moottori käynnissä?) Tuo tasaisella 120 km/h nopeudella "vikatilaan meneminen" vaikuttaa siltä, että joku mittaus arvo "viruu" yli asetusarvojen? Onko tuossa hdj100:ssa vakionopeuden säädintä? Jos on (kun on) niin motarille, ja vakionopeussäätimellä se ongelmanopeus vakkariin, ja jos menee vikatilaan, niin vika ei liene kaasupolkimessa.... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo pitääpä selvitellä mistä löytyy hommaan sopiva testeri vai pitäskö se varata aika juhan auton pikahuoltoon ja ajaa auto ennen sitä vikatilaan. Se jäi vissiin sanomatta että nopeus ei niinkään ratkaiseva taida olla tuossa kun auto menee vikatilaan vaan se kuinka autoa kuormitetaan. Meni vikatilaan satasen vauhdissakin ku oli n.1000kg kuormaa peräkoukussa. Vakkari päällä menee ihan yhtälailla vikatilaan. Ei mikään kauhean hienostunut ole kyllä tuo vakionopeudensäädin tässä ruiserissa. Tai mistä lie johtuu mutta kun tulee ihan pientäkin vastamäkeä niin aika reilusti nostaa kierroksia ja sisätilameteli kasvaa myös ihan pirusti. Tottakai vakkari pyrkii pitämään vaudin tasaisena ja onhan kyse melko raskaasta kulkineesta mutta silti.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KDJ 120 korin korotus | GKC | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.01.2020 14:46 |
Ostetaan Gr Patrol korotus jouset tai korin korotus sarja. | makke_mies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.10.2019 21:45 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.04.2005 11:14 |
Korin korotus yms. | 4x4_76 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.05.2003 09:05 |