![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo täytyy olla tarkkana ettei heti särje. Etuakselissa tossa oliki 30 pooriset superior vetarit ja välitys sarjat edes ja takana vahvistettua mallia. Sanon ihan suoraan etten näihin ole perehtynyt, onko ne hammasrattaat vain tehty paremmista aineista vai mitä se käytännössä tarkoittaa. Taka-akselissa on ihan vakio vetoakselit ja kitkalukko, edessä olikin paineilmalukko. Offroudia en ole ajanut muutakuin armeejassa maastoajokursseilla mutta kai sitä nyt pitää mennä jonnekkin koittamaan kun tuossa on siihe ok kalu siihen. Nuo renkaat kyllä omiin metsästelyajoihin taitaa olla turhankin rouheet ja leveet, saa nähdä tuleeko laitettua alle jotkut toiset kaposemmat all terrain kuvioiset nakit. Mutta pitää nyt alkajaisiksi alottaa tämän ketjun luku alusta asti uutena jeepistinä niin saa uutta tietoa
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja jos on 30- spooriset cromot edessä, niin se vain lisää todennäköisyyttä paljon vaikeammalle ja kalliimmalle rempalle. Noin niinkuin vihjeenä, vaihdatko mielimmin vetarit etunapoineen (~15-20min./ puoli) vai välityksen ![]() Lainaus:
Turhaa niitä renkaita välttämättä vaihtaa jos metsässä meinaat ajaa, kadulla toki vähän sileämmät ja kapeammat on mukavammat mutta menee se karkeillakin ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Timo_L;1436372]Ei näihin mitään vahvistettuja välityksiä saa, suurin osa vielä tulee tuotemerkistä riippumatta samoilta tuotantolinjoilta
![]() Ja jos on 30- spooriset cromot edessä, niin se vain lisää todennäköisyyttä paljon vaikeammalle ja kalliimmalle rempalle. Noin niinkuin vihjeenä, vaihdatko mielimmin vetarit etunapoineen (~15-20min./ puoli) vai välityksen ![]() Totta kun sen ääneen sanot. Eipä itellä oo käsitystä ollu mikä sen etuakselin heikoin pakkka on mutta tottakai sitä vetoakselia on parempi pitää sulakkeena saatikka välityssarjaa. Taidanpa jättää ne vakio vetarit vara-akseliin kun teen vaihdon. Itsehän ajan sitä kuuluisaa "kevyttä ajoa" mutta jos ne vakioaksilat särkyy pitää sinne katella isompaa danaa. Laitetaan vakiota nyt kun käsissä kerran on Kysymys vaihdelaatikosta/valitsin vivusta. Onko oireileva vika kun valitsin seilaa N ja D:n väliä ilman että sitä lukkonappia vivunpäässä painaa. Siis iha jos käsikin vahingossa koskee vipuun sen ollessa Nnällä hyppää vaihde silmään |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Homma on niin selkärangassa että ei pysty muistamaan, mutta fiilispohjalta sanoisin että vapaalta D:lle ja päinvastoin menee ilman nappia. Jarrun painamista ei tarvitse missään kun ei näissä ole brake interlockia, sen sijaan virtalukon pitää olla käyntiasennossa että saa kepin P:ltä pois tai P- asentoon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Lisää vaihteistoaiheista kysyttävää. Vaihteisto-jakolaatikko paketin irroittamisen jälkeen alkoi vaihteisto temppuilemaan. Vaihtaa normaalisti 2:lle, mutta käyttää sitten hetkellisesti vapaalla n.1sek ajan. Irroittamisen yhteydessä laatikko pääsi pyörähtämään ylösalaisin ja kolahtamaan. En tiedä onko sillä joku asiayhteys, vai kenties siirtotangoissa? Öljyt ja suodattimen uusin samalla ja käytin atf+4 öljyä ja suodatin on Jamantilta.
Auto on -95 5.2 Grand Cherokee Limited ja vaihteisto muistaakseni 46RH? Vialliset vesiproput tuli sentään onnistuneesti vaihdettua, mutta muuten homma meni kuten se kuuluisa pääsiäinen. ![]() Edit. Vian aiheuttaja löytyi. Yksi tanko oli jäänyt jotenkin huonosti ja oli pompsahtanut pois paikoiltaan. Nyt toimii kuten kuuluukin. Viimeksi muokannut Rullaviba : 22.09.2020 19:38 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kauankos ammattilainen arvioi että jepen etuakselin irroittamiseen ja uuden paikalle iskemiseen menee aikaa? Tuumailin vain että ehtiikö sen reilussa illassa tekemään että viittinkö tuoda halliin ja alottaa purun kun melkee pitäs aamulla halli taas olla tyhjä. Eipä se nyt luulis iso homma olla, muutamat tukivarret ja raidetangot irti ja kardaanit ja iskarit ja jarrusatulat poies, irti ja uus tilalle, vai onko siinä jotai sudenkuappia missä aikaa tuhraantuu? Toki pitää nyt paikallaan olevasta välitys sarja irrotella ja vaihtaa siihe uutee mutta eiköhä seki nopeesti hoidu ko saa pöydällä irtonaisena tehdä molempii akselei ne hommat
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Etenkin alatukivarsien pultit saattaa olla umpijumissa puslien sisällä, eikä välttämättä irtoa kuin rälläkällä/ puukkosahalla molemmin puolin puslaa korvakkeen välistä katkaisemalla. Jos pultit ei ole jumissa ja osat lähtee nätisti irti, niin tekee muutamassa tunnissa.
Koiranluiden pultit akselin korvakkeisss on joisssin paikalleen prässättyä mallia, joskus ei. Eli älä ihmettele jos pultti ei irtoa tai pyöri akselin korvakkeessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 15 (0 jäsentä and 15 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |