Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 05.09.2020, 22:19
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 513
Perusasetus

Niin, noissa kaivosvehkeissä on puolensa.

Kilometrejä ei ole välttämättä paljonkaan, mutta käyttötunteja on uskomaton määrä. 5000 tuntia/vuosi vastaa noin 200 tkm ajoa. Eikä ole mikään ihme, autot käyvät 24/7 yleensä.

Pientä ja isompaa lommoa riittää, ruostetta on ajopinnan vuoksi ja alusta on kovilla pohjaan kertyvän "kaivospaskan" vuoksi.

"Soijaa" saattaa olla auton pohjassa satoja kiloja.

Kivipölyä on sitten joka paikassa, johtaa sähköä ja aiheuttaa korroosiota ja näin esim. hihnankiristimien, laturien ja starttien kulumisen. Johtosarjoista löytyy katkeamista ja hapettumista jne.

Ottakaapa joku ja kilvittäkää tuommoinen suomalaisella kaivoksella ollut auto.

Sitten tietoa tänne, kiitos.

Itse olen käsityksessä, että ei todellakaan kannata.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Lava-auton, tms. kori kivinen O/M/V Muut 7 30.03.2021 07:04
Ostetaan Lava-auton yöpymiskoppero Ara O/M/V Muut 1 22.08.2016 07:46
Lava-auton lava t0ny Tekniikka & Jutustelu 53 25.01.2015 10:46
Kysymys lava-auton työvaloista MakeG Tekniikka & Jutustelu 5 23.10.2010 20:25
Lava-auton korinkorotus KC Erion Tekniikka & Jutustelu 16 10.09.2007 09:11


Sivu luotu: 12:49 (GMT +2).