Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 04.04.2005, 15:02
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lue se vanteesta, jos on vaikka meistetty näkyviin. Se on vanteen keskilinjan etäisyys napaa vasten tulevasta kiinnityspinnasta.

Jonkinlaisen arvion saat mittaamalla ja laskemalla, mutta et tarkaa arvoa. Mittaa milleinä etäisyys napaa vasten tulevan kiinnityspinnan ja vanteen auton puolelle tulevan sisäreunan (mitä vasten kumi tulee, ei siitä huulen reunasta) väliltä ja vähennä siitä puolet vanteen nimellisleveydestä milleinä. Tämä luku on positiivinen, jos vanne on enempi sisään päin ja negatiivinen, jos ns. ulkoneva. Jos se on nolla, on kiinnityspinta vanteen leveyden puolivälissä ja siten ET0.

Laskemasi arvo on kuitenkin vain karkea arvio, koska pitäisi huomioida materiaalipaksuudet. Siksi se voi heittää useamman millin todellisesta. Jos vannepelti on vaikka 3mm paksua, saat sen 3mm liian suuren mitan kun mittaat sitä etäisyyttä - pitäisi mitata sinne sisäreunaan, minne kumikin tulee, mutta menee hankalaksi vaikka olisi rengas pois päältä.

Jotenkin noin...


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko väärästä ET:stä haittaa tekniikalle? Tekniikka & Jutustelu 1 09.01.2007 00:29
vanteista... Russel Tekniikka & Jutustelu 11 06.06.2006 18:14
lj:n vanteista Tekniikka & Jutustelu 2 16.04.2005 22:55
Kysymys vanteista pecosbill Tekniikka & Jutustelu 2 25.02.2004 11:18
kysymys vanteista Tekniikka & Jutustelu 2 26.10.2003 18:48


Sivu luotu: 18:30 (GMT +2).