Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2020, 17:41
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Kattelin huviksen Odb kautta 2.5L -06 hiluxin sielun elämää.. Onko tavallista että polttoaineen lämpötila anturi näyttää -40?
Suuttimien korjaus arvot
sylinteri
1. 0.3mmg
2. -3.0mmg
3. 0.1mmg
4. 2.0mmg
Pitääkö huolestua.. Käynnissä ei huomaa mitää eikä savuta.
Jos toi -40 on celcius asteita, niin väärinhän se on. Jos jostain löytyy anturi mikä sitä lämpötilaa mittaa, niin liittimen putsaaminen olisi varmaan paikallaan. Liekö noissa D4D koneissa jotain polttoainesuodattimen lämmitintä? Jos on niin sehän saattaa laulattaa sitä, kun kuvittelee olevansa Siperiassa. Itse en huolestuisi noista korjausarvoista jos ei kerran tule vikakoodeja tai moottorin vikavaloa. Tai enhän mä noista arvoista mitään sinällään ymmärrä, tietokone säätää jollain nakutusantureilla sun muilla yksittäisiä suuttimia ja jos arvot pysyy tehtaan määrittämien raja-arvojen sisällä ei tule vikakoodeja tai vikavaloa. Ja kun kerran käy hyvin ilman savuja ja voimat tallessa...

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 18.08.2020 17:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.08.2020, 08:53
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Jos toi -40 on celcius asteita, niin väärinhän se on. Jos jostain löytyy anturi mikä sitä lämpötilaa mittaa, niin liittimen putsaaminen olisi varmaan paikallaan. Liekö noissa D4D koneissa jotain polttoainesuodattimen lämmitintä? Jos on niin sehän saattaa laulattaa sitä, kun kuvittelee olevansa Siperiassa. Itse en huolestuisi noista korjausarvoista jos ei kerran tule vikakoodeja tai moottorin vikavaloa. Tai enhän mä noista arvoista mitään sinällään ymmärrä, tietokone säätää jollain nakutusantureilla sun muilla yksittäisiä suuttimia ja jos arvot pysyy tehtaan määrittämien raja-arvojen sisällä ei tule vikakoodeja tai vikavaloa. Ja kun kerran käy hyvin ilman savuja ja voimat tallessa...

Joo, ostin uuden anturin vaan sama -40 näyttää vieläki.. kahessa muussa autossa näyttää oikein.. joku johto varmaa poikki tms.. vaa antaapa olla ku toiminu tähänki asti..
Ja joo suuttimie korjaus arvot meni lähelle nollaa ku katoin uudestaa nyt lämpimällä koneella ja Stp Injection cleaneria tankissa ajettu tankillinen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2020, 16:06
Huoleton Huoleton ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.09.20
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

Moro kaikille.

Ostin tuollaisen 98vm ln170 hiluxin käyttö/metsästysautoksi.
Autossa on alkuperäiset vanteet alla ja tekisi mieli hieman isompia renkaita tuohon ostaa.
Talvirenkaaksi ostinkin jo nokian nordmanni seiskat 235/75r16, kun halvalla sain ja nuo ilmeisesti käy ilman muutoskatsastuksia autoon ja vielä alkuperäiselle vanteelle?

Kesärenkaat lähinnä olisi hakusessa hieman isompana kokona ja karkeampana, että pääsisi metsällä pehmeämmätkin paikat ajamaan, ilman pelkoa renkaiden tukkeutumisesta.

Kysymys siis kuuluu, minkä kokoiset kumit saa katsastamalla vakio 16 tuumaiselle vanteelle? Meneekö vielä 245/75r16? Tuossa koossa alkaa jo mutarengastakin löytymään, vai onko liian kapea vanne?

Toinen mahdollisuus olisi ostaa vanteet jotka on leveämmät ja niille sitten rengasta, vaan kun en noista vanteen et:stä yms ymmärrä yhtään mitään, niin jos vaikka linkkaisitte vanteen joka on leveämpi ja laillinen tuohon hiluxiin jos isompaa rengasta haluaa. Mikä on nykyään maksimikoko tuohon autoon renkaalle ylipäätään millikoossa?
Sinällään en välttämättä aivan suurinta rengasta tarvitsisi, että pysyisi vielä välitykset suhteellisen järkevinä, vaan ainahan se muutaman sentin korotus maastossa auttaisi.

Tosiaan ensimmäinen kerta kun muutoskatsastus saattaisi olla tarpeellinen ja tietoa minulla ei asiasta ole, niin tarvitsisin apuja

Toimiikos muutoskatsastus niin että renkaat ja uudet vanteet alle ja konttorille vaan autoa näyttämään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2020, 10:16
4runneri 4runneri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 152
Perusasetus

Mitä pitää ottaa huomioon kun irroittaa 2000 vuosimallin hiluxista molemmat vaihdekepit vaihdelaatikosta? Onko sisällä jotain osia jotka voi tippua kun kepin irroittaa ja missä asennossa keppien tulee olla kun ne irroittaa?Pitääkö olla joku tietty vaide päällä vai vapaalla? Auttakaa jotka tietää!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2020, 15:41
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Aina olen päävaihteistojen osalta manuaalilaatikoista laittanut vaihteen vapaalle keppiä irroittaessa. Ei kai sillä periaatteessa ole väliä, mutta aika tappelu voi tulla jos satut jättämään jonkun nurkassa sijaitsevan vaihteen päälle, kun se kepin pää pitäisi saada osumaan siihen omaan koloonsa. Minähän en tietty tiedä miltä näyttää 2000 lukulaisen Hiluxin keppi tai laatikko, mutta noissa yleensä ei ole vaaraa pudottaa mitään laatikkoon, kun vaan on huolellinen. Jonkun lainen jousi saattaa monesti olla kepin tyvessä kun irroittaa kiinnityksen laatikon päältä, mutta senkin pitäisi olla sen mallinen, ettei se pääse sinne putoamaan. Toki EHKÄ joissain vehkeissä on se kepin nivel tai mikä lie palikka minkä mukaan se nivelöityy, sellainen siellä kepin juuressa että siitä voi joku tappi luiskahtaa irti ja tippua laatikkoon? Useammassakin autossa olen päälaatikon öljyt vaihtanut siten, että tyhjennyspropusta vanhat öljyt ulos ja vaihdekepin reiästä uudet sisään. Ei tarvitse miettiä mitään pumppuvirityksiä, kun täyttöproppu on siellä vaihteistotunnelin välissä.

Jakolaatikon osalta ei yleensä ole paljoakaan väliä, normaali takaveto päällä, tai jos siellä jostain syystä on joku asento missä saa enemmän työskentelytilaa auton alla, niin siinä sitten.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 25.09.2020 15:53
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2020, 18:12
4runneri 4runneri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 152
Perusasetus

Ok. Kiitoksia!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2020, 09:08
Miikkaili Miikkaili ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.01.14
Sijainti: Kuopio
Viestit: 10
Perusasetus

01 hilux moottorihäiriä valo ei syty


Tuli ostettua tuommonen vm2001 hiluxi 2.4td ja enpä ostaessa huomannu että moottorihäiriövalo ja abs valo ei syty kun kääntää virrat päälle. Purin mittaristoa sen verta irti, että tarkastan polttimon mutta eihän siellä ollu koko poltinta moottorihäiriövalossa. 2 päivää ennen ostoa on katsastettu kyllä. Eikö katsastuksessa läpäisemiseksi pitäisi moottorihäiriövalon syttyä kun kääntää virrat päälle? sulakkeetkin tsekkasin jos joku olisi ollu yhteydessä valoon mutta kaikki näytti olevan ehjät. mistähän moinen voisi johtua? kokeilin siis vielä sumuvalolta pottimon moottorihäiriövalolle, mutta ei syttyny.

Viimeksi muokannut Miikkaili : 02.10.2020 09:18
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2020, 08:19
jphyvarinen:n Avatar
jphyvarinen jphyvarinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.09
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 419
Perusasetus

Hilux 2,5td d4d kdn 170 etuperä stefa


lähteekö etuperän sisempi vetoakseli vetämällä pois vai onko siellä lukko sokka sekä onko sisemmässä nivelessä kiinteät pultit vai lähtevätkö irti?

etuperän stefa ruvennut vuotamaan ja pitäisi uusi stefa vaihtaa tilalle.

onnistuuko stefan vaihto ottamalla pelkästään vetonivelet toisistaan irti siirtämällä ulompi sivuun ja käyttää sisempää poikessa stefan vaihdon ajan...
__________________
Suoritan tukkivannesahausta/sorvausta

Toyota Hilux Kun 25 Double Cap
Bmw X5
Mf 3080
Valmet H480
Lynx 650S
Honda TRX350
Pappatunturi
Erkkola
Buster L HT
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2020, 19:13
jphyvarinen:n Avatar
jphyvarinen jphyvarinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.09
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitsu L-200 Näytä viesti
lähteekö etuperän sisempi vetoakseli vetämällä pois vai onko siellä lukko sokka sekä onko sisemmässä nivelessä kiinteät pultit vai lähtevätkö irti?

etuperän stefa ruvennut vuotamaan ja pitäisi uusi stefa vaihtaa tilalle.

onnistuuko stefan vaihto ottamalla pelkästään vetonivelet toisistaan irti siirtämällä ulompi sivuun ja käyttää sisempää poikessa stefan vaihdon ajan...

Homma hoidettu...
__________________
Suoritan tukkivannesahausta/sorvausta

Toyota Hilux Kun 25 Double Cap
Bmw X5
Mf 3080
Valmet H480
Lynx 650S
Honda TRX350
Pappatunturi
Erkkola
Buster L HT
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.11.2020, 10:48
jphyvarinen:n Avatar
jphyvarinen jphyvarinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.09
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 419
Perusasetus

Hilux 2,5td d4d koneen rallatus


onko muilla samanlaisia oireita ollut ja millä ääni lähtenyt.

koneesta kuuluu selvästi esikierros alueella selvä rallatus (rrrrr) ja kun kaasua lisää tahi löysää niin ääni häviää...

yksi suutin vaihdettu mitä epäiltiin mutta ääni ei silti hävinnyt.(suuttimet kävi diesel pajalla)

venttiilit tarkastettu.
__________________
Suoritan tukkivannesahausta/sorvausta

Toyota Hilux Kun 25 Double Cap
Bmw X5
Mf 3080
Valmet H480
Lynx 650S
Honda TRX350
Pappatunturi
Erkkola
Buster L HT
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.11.2020, 19:11
Riku_h:n Avatar
Riku_h Riku_h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.06
Sijainti: juupajoki, Finland.
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitsu L-200 Näytä viesti
onko muilla samanlaisia oireita ollut ja millä ääni lähtenyt.

koneesta kuuluu selvästi esikierros alueella selvä rallatus (rrrrr) ja kun kaasua lisää tahi löysää niin ääni häviää...

yksi suutin vaihdettu mitä epäiltiin mutta ääni ei silti hävinnyt.(suuttimet kävi diesel pajalla)

venttiilit tarkastettu.
Mun mielestäni kaikki d4d koneet "särisee" mainitsemallasi tavalla,kokemukset kylläkin hiaceista, 102hp versioista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.11.2020, 06:37
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Riku_h Näytä viesti
Mun mielestäni kaikki d4d koneet "särisee" mainitsemallasi tavalla,kokemukset kylläkin hiaceista, 102hp versioista.

Vaikee sanoo kun ei kuule ääntä, mutta hiacessa outo ääni tulee syöttöpumpusta ja voimistuu kun rattiakselin läpivienti kumi hajoaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:58 (GMT +2).