Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.07.2020, 20:27
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Ja varsinkin rakennuksien alla.
Puut jopa rakennuksen kannalta tuhoisia niiden välittömas läheisyydessä näkymättömistä vahingoista puhumattakaan.
Juuret löytävät tiensä minne ne haluu.... Jos ei oo riittävän laajaa kivimurska patjaa ja hyvii salaojii sekä erillistä sadevesi putkistoa perustuksien ympärillä.
Ne menee sinne mis on vettä. Ajan saatos rikkovat kaapeleit, vesi- ja viemäriputkia. Jopa perustuksia.
Uusi kasvusto tulee vaikka assun läpi. Mitä enemmän saa valoo niin sitä voimakkaammin.
Eikä ehkä aina tarvii valookaan. Juuri hakeutuu aina sinne mis on vettä. Eli juuri on kaiken sylttytehdas, menee läpi melkein mistä haluu, jos sillä on kasvuhalui.
Kaatumavammat erikseen.....

BTW.
Kaupunkialuilla tai taajamissa mis pienet tontit ja isoimmat puut ulottuu kaatuun naapurin rakennuksen päälle......
Oot vastuussa vahingoista......Oli myrsky- tai lahovahinko. Vastuuta et pääse pakoon.....
Mulla ei omakohtaisia kokemuksia, mut vakuutusyhtiöihin en ihan ekakas enkä vikaks lähtis luottaan..... .
Vaan raakkaisin mahdolliset vahingon aiheuttajat puuliiteriin pinoon.

Mä kun tykkään puista, olen uuteen kotiin siirtyessä ensimmäisenä kesänä sahannut nostimen avulla puista lyhyempiä versioita jo kuusiaitaa, se oli mielestäni hyvä idea. Voisi suositella muuallekin.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbo topicci Mappe Tekniikka & Jutustelu 165 26.09.2016 18:31
Mystinen vika samuraissa JoniS Tekniikka & Jutustelu 1 08.09.2011 11:26
Rangen mystinen käyntihäiriö rangemies Tekniikka & Jutustelu 29 24.09.2010 12:44
Mystinen ABS-vika rhm Tekniikka & Jutustelu 5 13.08.2009 19:41
Banaani - mystinen herkku mikk0 Cooking & Food 0 16.05.2002 12:54

Sivu luotu: 17:26 (GMT +2).