![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Syöttöpumppu irrotettu, kasattu uusiks, ajettu penkissä ja asennettu takas Diesel Asennuksen toimesta pari kk. sitten, joten en usko että vuotaa. Ja, tuntuu ihan öljyllä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos sieltä tiiviste vuotaa,niin ei se enää rasvalla umpeudu...
Mersun lootaan mennee muistaakseni se ATF Mielenkiintoinen yhdistelmä. Laita kuvia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Meinasin lähinnä sitä että kun joissain Jenkeissä ollu sellasta että liian löysää kun laittaa niin valuttaa ulos ja kun vähän paksumpaa niin pelittää niinkun pitää.
Niin, eikös esim. 75W-90 oo paksumpaa kun ATF? JOS tiiviste menny niin sehän on toki aikamoisen isompi operaatio, sitähän yritän tässä välttää.... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus temppuiltiin vuotavien stefojen kanssa. Isälläni oli betonialan pienyritys, jota veljeni jatkoi. Betonimyllyt, tasosekoittimet, olivat itse valmistettuja. Vaihteistona niissä oli Valmetin teollisuusvaihteistoja. Ne käännettiin 90 astetta kyljelleen, jolloin saatiin veto suoraan ylös myllyn siiville. Silloin tuli ongelmaksi, etteivät vaihteiston akselien stefat pitäneet vaakatasossa. Tämä ratkaistiin vaseliinin avulla. Stefan päälle tuli rasvanippa, johon painettiin 100-200g vaseliinia. Kun vaihteistoon laitettiin öljy, se painoi paksun vaseliinin stefaa päin, jolloin öljyä ei vuotanut. Pikkuhiljaa se vaseliinikin vuoti stefasta, mutta vain jotain grammoja vuodessa. Tämä ei varsinaisesti suoraan liittynyt sinun settiisi, mutta stefan vuotamiseen kyllä. Minkälainen se vaihteiston ja jakolaatikon välinen käikäle on? Mitä sillä rasvanipalla voidellaan? Mitä laatikoiden välissä on? Kardaani, vai pelkkä levystä tehty välilaippa??
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jaa...en yhtään tiiä mikä se kappale on mikä laatikkoon välissä, muuta kuin että ilmeisesti yhdistää laatikot ja rasvanippa välissä...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
No tuonne voisi kipata jotain leak stoppia tms.taikajuomaa.
Joko toimii tai ei, mutta pieni vaiva kokeilla pieneen vuotoon. Jos sille vassulle ei ole reikää myös ulos. On innokkaalla rasvauksella mahikset saada jotain yllättävää aikaan. Eli stefat pullahtamaan sinne laatikkoon tai jopa jotain halkeamia. Ainakin teoriassa. Vielä tuohon ATF manuskalootassa. Toyotamiestähän ei haittaa jos vehkeillä pitää ajaa kuin niittikoppisisulla, mutta Sakemanneilla on joku outo fetissi saada kaikki pelaamaan eleettömästi, vaikkei vastavuoroisesti neljääkytä vuotta ilman huoltoa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 19.07.2020 14:18 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
taisi olla mazdat yms.japsilaatikot joskus 90.luvulla jotka ei toiminut kunnolla jos ei ollut atf.no joku tietää tarkemmin.mesen 123. lootaan piti olla atf.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Selvyyden vuoksi: Mersun päälaatikko, ja BJ:n jakolaatikkoLainaus:
Elikkä pahimmillaan joku on autotallissa kasannut umpikännissä hitsauskoneella kaikki mahdolliset osat yhteen, niin että liike välittyy kytkinakselilta jakolaaatikkoon ![]() Tuo rasvanippa, siis se mihin rasvaa menee, olisi hyvä arvaus: BJ-40 jakolaatikossa ei ole pääakselilla kuin yksi laakeri, ja sekin on suunniteltu ottamaan enimmäkseen säteittäistä kuormitusta. -> sinne adabteriin on rakennettu toinen laakeri jakolaatikon päähän, ja kun tuo laakeri ei ole jakolaatikon öljytilassa, niin sille on oma rasvanippa? Ja helpointa tuo on toteuttaa vastaavalla laakerilla, mikä on jakolaatikon toisessa päässä? Mutta silloin aksiaaliset voimat voi kasvaa liian suureksi, varsinkin jos rasvaus unohtuu, ja välitetään suuria voimia/kierroslukuja tms. Pistä edes valokuvia, että miltä tuo adabteri näyttää? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se oli jakari joka tiputellut, aattelin täyttää sitä(KIN) ja olikin liki tyhjä....
![]() Laitoin nyt 75W-90stä vanhan 75W-80sen sijaan jos pysyisi paremmin sisällä, tarkemmin katsottuna niin taitaa olla tuo kohta mistä jakari on kiinnitetty niin vuotaa, tosin, onhan tuolla öljyä vähän joka puolella... ![]() Mites tommonen esim. Motonetin "Motul Engine Oil Stop Leak" aine pikkuvuotoon? ![]() Viimeksi muokannut jay75 : 25.07.2020 12:09 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Öljyä traktoriin? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 12.05.2017 04:27 |
Myydään Atf öljyä | waffen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.08.2016 10:35 |
öljyä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.07.2010 21:41 |
öljyä kytkimellä | iikkoo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.04.2010 20:03 |
Myydään Castrol R40 öljyä 8 ltr | mikebelker | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.06.2009 12:57 |