Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888
Timolle vinkkinä, että Puuilosta saa kahella kympillä koko puhalluskahvasetin missä on eri kokosia suuttimia mukana (piikarbidia varmaankin). Sillä voi koittaa pienimmästä suuttimesta lähtien miten sujuu pähkinällä. Pähkinä ei kuluta varmastikaan suuttimia yhtä nopeesti kuin hiekka jolla tunnin jälkeen suutinkoko on kasvanut ainakin tuplaksi. Ite oon noita käyttänyt kun ovat halpoja ja hiekalla se stopparilevykin kuluu puhki aika nopeesti, mut pähkinällä voi olla sekin pitkäkestoinen.
Ite oon käyttänyt jotain 0,1-0,7mm saumaushiekkaa ja se menee siitä pienimmästä suuttimesta hyvin läpi. Paineita ja pähkinän syöttöä voi koittaa säätää silleen, että sitä pähkinää tulee vaan sen verran millä osat putsaantuu järkevästi eikä tuutin täydeltä. Muuten menee eurot hukkaan eikä osat puhdistu yhtään nopeemmin. Paineet säätää sen verran pieneks jos ei tarvii 6 baria että riittää putsaukseen, niin ei huuda kompura hoosiannnaa heti.
Se kupariputkijuttu kannattaa kuotenkin tehdä, niin ei mee vehkeet tukkoon. Samoin heti kun lopetat puhaltamisen edes minuutiksi, niin sulje se pähkinäventtiili pohjasta. Muuten lähtee puol kiloo seuraavalla kerralla suoraan letkusta matkaan...
|
Mua kiinnostas tää kupariputki juttu? Mihis se tulee ja miten? Mulla on tuommonen itse tehty pallo joka vetää aika herkästi tukkoseen, pohjassa vaan rosterinen pallohana joten modaanko siihen jotenki putken kiinni? Putken halkasialla ja pituudella väliä?