Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.07.2020, 10:43
ArtoR:n Avatar
ArtoR ArtoR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.20
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Hyvä että teit polttoainepumpulle huoltoluuku, noi tarvikemallin paskat kestää joko muutaman kuukauden ja tuurilla jonkun vuoden. Ja on tosiaan ihan tuurista kiinni..

Minkäslaista osaa tarkemmin alustassa ja ohjauksessa on? Näissä on vähän sellainen huono piirre että casteri ja auraus pitää saada aika hyvin kohdalleen ettei ala woblaamaan, eli säädettävät tukivarret on aikalailla pakolliset.
Taakse tuli rough countryn iskarit ja vanhat etujouset. Eteen tuli procompin iskarit ja pidemmät jouset. Edessä alatukivarret tuli samalla jykevämpää.

Meinaat, että ajossa alkaa woblottamaan? Ainakaan en huomannut (vielä) moista woplaamista kun työpaikalta kotiin ajoin.

Eli olis hyvä vielä laittaa ainakin ylätukivarret säädettävät. Panhardi varmaan kans?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2020, 11:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ei se välttämättä woblaa, ennenkuin osut sopivaan liikuntasaumaan tai kaivonkanteen. Muistat sitten että jos alkaa woblata niin ensin kulmat kohdalleen ja testaa niin että ei ole woblaustaipumusta, sit vasta ohjausiskari takaisin paikalleen.

Eteen ja taakse tuollaisella korotuksella säädettävät panhardit, EI relocation brackettiä koska ne joko löystyy tai rikkoo panhardin kiinnikkeen - tai tekee molemmat.

Yhtäkään alkuperäistä tukivartta ei pidä jättää ainakaan eteen jos ei halua ongelmia - orkkisvarret on vain hieman pahvia vahvemmat jos meinaa poistua tieltä Takana orkkisvarret jotenkuten menettelee jos budjettihengessä rakentaa, mutta ei ne hyvät ole sielläkään.
Autoa korottaessa tukivarsien kulma muuttuu -> orkkisvarsien puslat hajoaa usein viimeistään vähän ajan päästä koska voimat kohdistuu varsiin eri suuntaan kuin siihen asti. Edessä tilanne on pahempi koska renkaan osuessa kuoppaan akseli työntää puslia, ja korotetussa tukivarren kulma on jyrkähkö jolloin se "lyö" puslaan eri tavalla kuin vakiokorkuisessa.

Tukivarsia ja panhardeja asentaessa kandee muistaa, että niitä ei pitäisi kiristää sormitiukkuutta enempää ennenkuin paino on akseleiden päällä -> vasta sitten momenttiin. Jos akselit roikkuu vapaana pultteja kiristäessä, niin paino päällä kumipuslat jää kiertyneeksi ja voi revetä yllättävän nopeasti sen jälkeen.

Säädettävillä ylä- ja alavarsilla voi hienosäätää akseliväliä, casteria ja pinionikulmaa. Ilman säätöjä ne on mitä on, ja jos ei ole optimit niin woblaa hyvin herkästi, kardaanit saattaa täristää yms..

Onko etukardaanin akselinpää ristikolla vai vakionopeusnivelellä? Jos on ristikko niin ei hätää, jos CV- nivelellä niin se keppi ei toimi korotuksen kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2020, 17:15
ArtoR:n Avatar
ArtoR ArtoR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.20
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onko etukardaanin akselinpää ristikolla vai vakionopeusnivelellä? Jos on ristikko niin ei hätää, jos CV- nivelellä niin se keppi ei toimi korotuksen kanssa.

On ihan ristikolla kardaanit.

Täytyy laittaa korvantaakse noi säädettävät varret. Nyt ois enemmän halua päästä metsään kokeileen miltä tää tuntuu

Jeeppikerholle laitoin hakemusta menemään, mutta vastausta ei ole kuulunu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.07.2020, 07:30
ArtoR:n Avatar
ArtoR ArtoR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.20
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 42
Perusasetus

Huomasin tuossa eilen semmosta että lämpösenä meinaa sammuilla kun käyttää kierroksia ja antaa palata tyhjäkäynnille. Alkoi kyllä hetken päästä pitämään tyhjäkäyntikierroksia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

"Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2020, 10:20
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

Tyhjäkäynti moottori taisi olla iac putsaus tai uusiminen. Ja mulla oli myös egr vika lämpimänä. Siitä alipaine letku tukkoon. Vikakoodit kannatta katsoa. Mulla on samanlainen jeeppi, niin vaihteiston pannat kannattaa säätää.vinssin jos Laittaa niin 8500 lbs on vähän tehoton. Helma palkit myös hyvät.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2020, 12:14
ArtoR:n Avatar
ArtoR ArtoR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.20
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88sj Näytä viesti
Tyhjäkäynti moottori taisi olla iac putsaus tai uusiminen. Ja mulla oli myös egr vika lämpimänä. Siitä alipaine letku tukkoon. Vikakoodit kannatta katsoa. Mulla on samanlainen jeeppi, niin vaihteiston pannat kannattaa säätää.vinssin jos Laittaa niin 8500 lbs on vähän tehoton. Helma palkit myös hyvät.
Täytyy toi IAC ainaki putsailla ja kattoo vaikuttaako.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

"Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2020, 12:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88sj Näytä viesti
Tyhjäkäynti moottori taisi olla iac putsaus tai uusiminen. Ja mulla oli myös egr vika lämpimänä. Siitä alipaine letku tukkoon. Vikakoodit kannatta katsoa. Mulla on samanlainen jeeppi, niin vaihteiston pannat kannattaa säätää.vinssin jos Laittaa niin 8500 lbs on vähän tehoton. Helma palkit myös hyvät.
Kasikoneisessa kandee muistaa että koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä lämpinä paikallaan ollessa IAC töpseli irrotettuna. Jos ei käy niin jossain on vikaa. Eli perussäätö/ tyhjäkäynti on tehty tehtaalla läppärungon säädöllä, IAC antaa sitten lisäilmaa silloin kun tarttee.

Pantoihin liittyen sen verran, että niitä ei kannata säätää - ne PITÄÄ säätää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.07.2020, 13:26
ArtoR:n Avatar
ArtoR ArtoR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.20
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kasikoneisessa kandee muistaa että koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä lämpinä paikallaan ollessa IAC töpseli irrotettuna. Jos ei käy niin jossain on vikaa. Eli perussäätö/ tyhjäkäynti on tehty tehtaalla läppärungon säädöllä, IAC antaa sitten lisäilmaa silloin kun tarttee.

Pantoihin liittyen sen verran, että niitä ei kannata säätää - ne PITÄÄ säätää
Pantojen säätöön jotain ohjetta? Nopea KVG ei tuottanut tulosta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

"Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee ZJ -95 tare O/M/V Ajoneuvot 1 01.07.2019 20:27
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
Myyty Jeep grand cherokee 4.0 WJ maze O/M/V Ajoneuvot 5 22.08.2015 09:43
Ostetaan Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD BJV-8 O/M/V Ajoneuvot 0 20.10.2010 20:17
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 15:27 (GMT +2).