Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2020, 00:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Valmistustekninen juttu veikkaan, ja luulen olevan kierteellä. Pohjassa pitäis olla joka tapauksessa.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2020, 00:53
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Koneen kaikki muut sylinterit on hitsatuilla kauloilla. Miksiköhän nuo etukauhan nostosylinterit olisi sitten erilaisella rakenteella.

Etäisesti mieleen tulee pituuden hienosäätö. Sillä tosin ei mun mielikuvituksella tuossa kohdassa ole merkitystä kun molemmat sylinterit ovat samassa hydraulipiirissä.

Pitää joskus askarrella tappi irti ja tutkia rakenne.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2020, 22:57
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Letkujumppaa


No nyt on päästy harjoittelemaan originaali nippojen kanssa painimista. Sattu onneks helppo kohde mihin pääsee käsiksi ilman taiteilua. Vasemman tassun letku petti.

Nämä on niitä koneen pienempiä nippoja. Avainkoot 27 ja 30mm. Heikko asentaja tarvitsi kuitenkin metrin putket avuksi. Vielä ei tarvinnu kokeilla saisko koneen tuleen induktiokuumentimella. Tämä koe jää pahempiin paikkoihin ja lisäksi pitää hommata sopivaa kuuman kestävää käämilankaa minkä voi paikoillaan käämiä nipan ympärille.

Aukeshan ne lopulta. Olikin paremman näköinen letku mikä vuoti. Sitten kauppaan ja uutta peliin.

Vasen onnistui hyvin. Sitten sama jumppa oikealle puolelle. Siellä olikin näköjään yksi letku vaihdettu. Olettaen, että nuo Semperit letkut ovat alkuperäiset niin aika hyvin kestäneet. Pinta rikki, kudokset vähän ruosteessa, mutta pitivät vielä paineen.

Pitää ruveta keräämään tarmoa etukauhan letkujen vaihtoon. Lisäksi venttiilipöytään tulevat "pääletkut" näyttävät aika huonolta. Saattaa olla, että siitä jumpasta ei selviä irroittamatta kaivinlaitteita ja/tai nostamatta hyttiä. Sattuuko jollakulla olemaan kokemusta tästä?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kusi_alle.jpg‎
Views:	263
Size:	131,8 Kt
ID:	96588   Click image for larger version

Name:	pienemmät_nipat.jpg‎
Views:	264
Size:	380,8 Kt
ID:	96589   Click image for larger version

Name:	heikko_asentaja.jpg‎
Views:	254
Size:	366,3 Kt
ID:	96590   Click image for larger version

Name:	aukes.jpg‎
Views:	226
Size:	184,6 Kt
ID:	96591   Click image for larger version

Name:	risa.jpg‎
Views:	274
Size:	247,6 Kt
ID:	96592  

Click image for larger version

Name:	uudet_letkut.jpg‎
Views:	251
Size:	224,3 Kt
ID:	96593   Click image for larger version

Name:	vasen_ok.jpg‎
Views:	239
Size:	277,6 Kt
ID:	96594   Click image for larger version

Name:	oikea.jpg‎
Views:	213
Size:	325,7 Kt
ID:	96595   Click image for larger version

Name:	oikea_ok.jpg‎
Views:	210
Size:	365,9 Kt
ID:	96596   Click image for larger version

Name:	yksi_vaihdettu.jpg‎
Views:	237
Size:	154,6 Kt
ID:	96597  

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2020, 20:57
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Kattoluukku kuntoon


Hellepäivistä motivaatiota saaneena laitoin kattoluukun kondikseen ja uusin myös takaikkunan kaasujouset jotta ikkuna pysyisi auki.

Takaikkunan pumput löytyi helposti. 500mm pitkät, 200N, kuulat M8 kiinnityksellä.
IKH numero KS0103V

Kattoluukun pumput erikoisemmat. Johtuu varmaan siitä, että luukku on samalla pakoluukku ja sen pitää irrota pumpuista jos tarvis avata kokonaan. Suoraan käypää ei löytynyt miltään kauppiaalta. IKH listalta pikkasen lyhyempi 6mm kaulalla (saa porattua suuremmaksi) KSS6368DF.
Toinen vaihtoehto KS0131V olis ollu sopivan mittainen, mutta M6 kierrepäillä. Tollasta pallopäätä ei sitten löytynyt M6 kierteellä enkä jaksanut ruveta sorvailemaan ja virittämään.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	mittoja.jpg‎
Views:	184
Size:	101,5 Kt
ID:	96639   Click image for larger version

Name:	kattoluukun_pumppu.jpg‎
Views:	183
Size:	65,2 Kt
ID:	96640   Click image for larger version

Name:	varaosat.jpg‎
Views:	185
Size:	188,6 Kt
ID:	96641   Click image for larger version

Name:	kattoluukku_uusi_pumppu.jpg‎
Views:	187
Size:	228,0 Kt
ID:	96642   Click image for larger version

Name:	takaikkuna_uusi_pumppu.jpg‎
Views:	186
Size:	250,3 Kt
ID:	96643  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.08.2020, 00:38
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Karmeus paljastui


Tein koneelle maalipintojen paikkaus sun muuta siistimisremonttia. Takapyörä piti irroittaa jotta sai porattua pari katkennutta pulttia pois. Tässä hommassa koko karmeus paljastuikin. Oikea runkopalkki ollut joskus dieselistä märkä. Edellinen omistaja sanoi, että polttoainemittarin laippa vuotaa. Eipä ollutkaan näin, vaan palkki minkä sisällä on puolet tankista on lähtenyt murtumaan taka-akselin takapuolelta. Vuodon lisäksi tämä selittää miten vesi ja kasvannaiset päässeet tankkiin.

Foorumilaisilla kun on paljon kokemusta ja hyviä ideoita niin mitenkäs tällainen kannattaisi korjata. Ensimmäinen rasti on sisällön (dieselin) suojaaminen siten, että ei räjähdä hitsatessa. Seuraava ongelma on tuo paikka. Ulkopuolelle pääsee hyvin käsiksi kun ottaa pyörän pois, mutta sisäpuoli onkin haasteellisempi purkamatta hyttiä pois ja irroittamatta kaivinlaitteita.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pyoran_irroitus.jpg‎
Views:	411
Size:	260,0 Kt
ID:	96715   Click image for larger version

Name:	murtuma.jpg‎
Views:	315
Size:	128,9 Kt
ID:	96716   Click image for larger version

Name:	murtuma_ulkopuoli.jpg‎
Views:	322
Size:	136,1 Kt
ID:	96717   Click image for larger version

Name:	murtuma_sisapuoli.jpg‎
Views:	321
Size:	102,6 Kt
ID:	96718  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2020, 11:03
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Onko sisäpuolen kuva otettu jostain luukusta? Siinäkö ei ole tilaa hitsata?

Sellainen tuli mieleen että nostaa koppia vain toiselta laidaltaan että saa työtilaa. Vingulla tai vast. avaa halkeaman.

Tankkihan nyt tarttee tyhjentää ja jos kiire ole niin huuhtelee kunnolla pa jämät pois ja antaa tuulettua. Vedelläkin voi täyttää, tai sitten rakentaa hitsauskaasupullosta haaran tankkiin ja täyttää sen kaasulla(jatkuva virtaus) . Vesi ehkä selkein, kun tarttee se operoinnin jälkeen kuitenkin putsata.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2020, 15:54
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Ääni kaasutäytön puolesta. Sinne jää kuitenkin tilaa höyrystyä ja se vesipinta jos on liian korkeella tulee vesi saumaan ja tekee tajuttoman huonon jäljen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).