![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuo nippa pitää olla reikä alas päin. Ja silloin ei mitään reikiä. Asento on tarkka milloin saa parhaat vedot. Mikä tuossa on ongelma? Siis toiminnassa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja pumpun säätö perustuu siis paine-eroon. Eli ulko ilma, joka on siis tuo kuvan nippa ja toisaalta imusarjan paineeseen, joka on kaasuläpän alapuolinen nippa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos ei haittaa niin voinko laittaa sulle vaikka joku kerta yksityisviestiä jos haluan kysellä tästä enempi? Etten sotke näitä aiheita kyselemällä liikaa tai "tyhmiä" ym. 🤦*♀️ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Käy. Ei tuosta tyhmiä kysymyksiä ole. Alkaa olla niin wanhoja juttuja että ei niitä moni enää muista, ja iteltänikin on jo hieman unohtunut...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
|||
|
|||
![]() Öljynpohja ja turbon paluuöljy
Laitetaanpas tähän lisää kertomusta liittyen 3B:n turboon.
Tänään taistelin öljynpohjan irti ja aikomuksena siirtää turbon paluuöljy öljypohjassa öljynpinnan yläpuolelle kun olen ymmärtänyt että se olisi parasta olla mahdollisimman ylhäällä ettei olisi vastusta palaavalle öljylle. Pakko oli ottaa kuvia miten oli tuo entinen tehty ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sitten toinen mitä ei kannata tehdä ja mitä minä en ymmärrä on tuon huohottimen paikan vaihtaminen tuossa pellissä ![]() ![]() Vielä pitää kysyä että voisko tuon turbolle menevän öljyletkun paikan muuttaa tai kun haluaisin eroon noista turhista T-liittimistä niin voisiko tuohon laturin perään alipainepumpun voitelulle laittaa pitkän banjopultin ja siitä samasta lähtisi letku turbolle? Tarkoitan tuota kuvassa olevaa kohtaa punaisella nuolella, toimisiko voitelu molemmille siitä? Olisi vähän helpommin ja yksinkertaisemmin tehty jos vaan toimii ![]() Ajattelin vaan kertoo jos joku miettii näitä ja jos näistä on jollekin apua niin hyvä niin ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo huohottimen viereen tehty putki lienee ollut eka versio turbon öljyn paluusta. Vastaava löytyy itseltäni eikä sekään toiminut. Eli öljyä ruuttasi huohottimesta pihalle ihan reilusti.
Itse ratkaisin asian tulppaamalla orkkis huohottimen ja siirtämällä sen öljykorkkiin. Tuo öljypohjapaluu on se oikea tapa. En vaan ole sitä saanut aikaiseksi tehdä koska nykyinen pelaa ihan kohtuudella. Miksei se öljy osaisi sieltä laturiltakin mennä turbolle? Eli hyvä idea ja kokeile ihmeessä... Ja kuvia siitä pöntöstäkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 24.06.2020 22:25 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ite tein ainakin sellasen tuplabanjon, toiminut on.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä se ongelma mikä minua häiritsee on se venttiili josta oon höpöttänyt ja kun se oli niin herkkä liikkumaan. Sitten jossain asennossa se pyrki jättämään kaasun päälle kun vaihtaa vaihdetta🙍*♀️Oisko se ollu kun kiersi kiinni sen🤔 Mutta selvitin miten se venttiili toimii niin se onkin sellanen jolla voi rajoittaa painetta. Laitoin siihen venttiiliin kompurasta ilmaa niin sitä säätämällä saa paineen pysymään vaikka maksimissaan 0.5bar. Sen yli ei nouse vaikka laittaa enempi ilmaa. Eli ehkä se onkin ihan toimiva juttu ja ajaa saman asian kuin nipan kääntö tai reikä?🤔 Kun vaan tietäisi mikä on se maksimi tai hyvä paine minkä siitä laskee kalvolle. Taisin jättää sen noin 0.3- 0.4 bar. Eli sen antaisi maksimissaan. Ehkä voin tutkia tuota joskus enempi jos innostun.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Toyota B tai 3B koneen runkolaakeripukin pultti (2kpl) | bj45lava | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.05.2010 10:16 |
Ostetaan toyota 3b moottori | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.01.2010 22:16 |
Ostetaan Toyota 3B kansi | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.01.2010 20:34 |
Ostetaan Toyotan 3b- koneen Oil cooler case | Palde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2009 20:41 |
Myydään Toyota 3B moottori | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.01.2009 16:50 |