Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.06.2020, 18:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Tuo nippa pitää olla reikä alas päin. Ja silloin ei mitään reikiä. Asento on tarkka milloin saa parhaat vedot.

Mikä tuossa on ongelma? Siis toiminnassa.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.06.2020, 18:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ja pumpun säätö perustuu siis paine-eroon. Eli ulko ilma, joka on siis tuo kuvan nippa ja toisaalta imusarjan paineeseen, joka on kaasuläpän alapuolinen nippa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2020, 11:21
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja pumpun säätö perustuu siis paine-eroon. Eli ulko ilma, joka on siis tuo kuvan nippa ja toisaalta imusarjan paineeseen, joka on kaasuläpän alapuolinen nippa.
Ok.
Jos ei haittaa niin voinko laittaa sulle vaikka joku kerta yksityisviestiä jos haluan kysellä tästä enempi? Etten sotke näitä aiheita kyselemällä liikaa tai "tyhmiä" ym. 🤦*♀️
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2020, 15:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Ok.
Jos ei haittaa niin voinko laittaa sulle vaikka joku kerta yksityisviestiä jos haluan kysellä tästä enempi? Etten sotke näitä aiheita kyselemällä liikaa tai "tyhmiä" ym. 🤦*♀️
Käy. Ei tuosta tyhmiä kysymyksiä ole. Alkaa olla niin wanhoja juttuja että ei niitä moni enää muista, ja iteltänikin on jo hieman unohtunut...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2020, 19:30
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Öljynpohja ja turbon paluuöljy


Laitetaanpas tähän lisää kertomusta liittyen 3B:n turboon.
Tänään taistelin öljynpohjan irti ja aikomuksena siirtää turbon paluuöljy öljypohjassa öljynpinnan yläpuolelle kun olen ymmärtänyt että se olisi parasta olla mahdollisimman ylhäällä ettei olisi vastusta palaavalle öljylle. Pakko oli ottaa kuvia miten oli tuo entinen tehty Porattu reikä ilman öljynpohjan irroitusta ja osuttu vielä tuohon peltiin, onko se jokin loiskeen esto Siellä ne oli kaikki porauksesta jääneet metalli hilut öljynpohjassa, liekö pienimmät päässeet kiertoon Nyt varmaan voi sanoa että ei näin

Sitten toinen mitä ei kannata tehdä ja mitä minä en ymmärrä on tuon huohottimen paikan vaihtaminen tuossa pellissä Tuosta johon se oli muutettu (tulppasin sen noin 14 vuotta sitten) kun siitä tuli ihan järkyttävästi öljyä, tyyliin pari desiä/30km. Minun mielipide ja ymmärräys on että kannattaa pitää tuo alkuperäinen paikka huohottimelle. Minulla on vielä välissä omatekoinen pönttö huohotusöljylle, se huohotuksen mukana tuleva öljy palaa kiertoon. Ehkä muutama tippa joskus tippuu letkusta pihalle. Voin tämän joskus esitellä jos jotakin kiinnostaa? Ainakin se auttaa siihen jos meinaa huohotuksen mukana tulla enemmän öljyä

Vielä pitää kysyä että voisko tuon turbolle menevän öljyletkun paikan muuttaa tai kun haluaisin eroon noista turhista T-liittimistä niin voisiko tuohon laturin perään alipainepumpun voitelulle laittaa pitkän banjopultin ja siitä samasta lähtisi letku turbolle? Tarkoitan tuota kuvassa olevaa kohtaa punaisella nuolella, toimisiko voitelu molemmille siitä? Olisi vähän helpommin ja yksinkertaisemmin tehty jos vaan toimii

Ajattelin vaan kertoo jos joku miettii näitä ja jos näistä on jollekin apua niin hyvä niin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20200624_180053.jpg‎
Views:	194
Size:	1,19 Mt
ID:	96234   Click image for larger version

Name:	20200624_130258.jpg‎
Views:	233
Size:	665,0 Kt
ID:	96242   Click image for larger version

Name:	20200624_180114.jpg‎
Views:	198
Size:	1.001,4 Kt
ID:	96241   Click image for larger version

Name:	20200624_154908.jpg‎
Views:	178
Size:	1,06 Mt
ID:	96240   Click image for larger version

Name:	20200624_144027.jpg‎
Views:	203
Size:	1,48 Mt
ID:	96239  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2020, 22:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Tuo huohottimen viereen tehty putki lienee ollut eka versio turbon öljyn paluusta. Vastaava löytyy itseltäni eikä sekään toiminut. Eli öljyä ruuttasi huohottimesta pihalle ihan reilusti.

Itse ratkaisin asian tulppaamalla orkkis huohottimen ja siirtämällä sen öljykorkkiin.

Tuo öljypohjapaluu on se oikea tapa. En vaan ole sitä saanut aikaiseksi tehdä koska nykyinen pelaa ihan kohtuudella.


Miksei se öljy osaisi sieltä laturiltakin mennä turbolle? Eli hyvä idea ja kokeile ihmeessä...

Ja kuvia siitä pöntöstäkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 24.06.2020 22:25
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2020, 23:30
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ite tein ainakin sellasen tuplabanjon, toiminut on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.06.2020, 11:16
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuo nippa pitää olla reikä alas päin. Ja silloin ei mitään reikiä. Asento on tarkka milloin saa parhaat vedot.

Mikä tuossa on ongelma? Siis toiminnassa.
Ehkä se ongelma mikä minua häiritsee on se venttiili josta oon höpöttänyt ja kun se oli niin herkkä liikkumaan. Sitten jossain asennossa se pyrki jättämään kaasun päälle kun vaihtaa vaihdetta🙍*♀️Oisko se ollu kun kiersi kiinni sen🤔 Mutta selvitin miten se venttiili toimii niin se onkin sellanen jolla voi rajoittaa painetta. Laitoin siihen venttiiliin kompurasta ilmaa niin sitä säätämällä saa paineen pysymään vaikka maksimissaan 0.5bar. Sen yli ei nouse vaikka laittaa enempi ilmaa. Eli ehkä se onkin ihan toimiva juttu ja ajaa saman asian kuin nipan kääntö tai reikä?🤔 Kun vaan tietäisi mikä on se maksimi tai hyvä paine minkä siitä laskee kalvolle. Taisin jättää sen noin 0.3- 0.4 bar. Eli sen antaisi maksimissaan. Ehkä voin tutkia tuota joskus enempi jos innostun.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Toyota B tai 3B koneen runkolaakeripukin pultti (2kpl) bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.05.2010 10:16
Ostetaan toyota 3b moottori JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 10.01.2010 22:16
Ostetaan Toyota 3B kansi IironSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.01.2010 20:34
Ostetaan Toyotan 3b- koneen Oil cooler case Palde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.04.2009 20:41
Myydään Toyota 3B moottori IironSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.01.2009 16:50


Sivu luotu: 07:23 (GMT +2).