![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#10
|
|||
|
|||
![]() Reilu 20(vai 25-) vuotta sitten ostin Nimerkkini BJ:hin 2H moottorin...Lainaus:
![]() Mutta noista "ysärin" bj:n moottorien/vaihteistojen/"kaaveleiden" (ja GM/nissan) ristiinsiittämisestä..... Olisko bj-40 (B-moottori) kytkinakseli ollut pitempi, kuin HJ-60/61????? ja jos/kun ristiinsiittää nuo, niin mieti/"mitoita" tarkkaa kytkimen irroitushaarukan asento ja liikerata, MYÖS uudella ja kuluneella kytkinlevyllä. ------------------------ P.S olitko laittamassa 12 HT BJ:hin? Maasto-ajossa, siis tyhjäkäynnillä varovasti eteneminen ei oikein onnistu 12 h-t:llä.... Jos verrataan 3B moottoria 12 ht moottoriin Kun tyhjäkäynnillä, taikka pikkusen pienemmillä kierroksilla,ja jonkin renkaan eteen tulee iso kanto: B-sarjan dieselit (erityisesti jotka on rivipumpulla) vääntää hyvin myös tyhjäkäyntikierroksia pienemmillä kierroksilla..... Ja tuo 12H-t on vakiona kaikkea muuta: <<<<<joko sammuu kerrasta, taikka kuntta lentää.... Siis huomattavan kierrosherkkä; JA/MUTTA Vakio 12h-t on hyvä kone silloin, kun tarvitaan räjähtävää tehoa n. 1800- 3500 välillä. Mutta tyhjäkäynnillä, ja sen alapuolella on vääntömomentin vstaavuus kaasuun LIEVÄSTI sanottuna huono.... 12H-T on parhaimmillaan, kun vedetään isoa kärryä tms. Taikka silloin, kun haluaa lennättää märkää... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyotan akselin vahvistely | samppas | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.08.2015 13:02 |
Toyotan ulosoton akselin koko | tgb | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.03.2015 06:51 |
Ostettu toyotan ison akselin välitys | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.05.2011 20:32 |
Toyotan LC laatikon kannake??? | Olkku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.04.2010 14:15 |
M: toyotan akselin osia myyty | burton | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.05.2008 15:48 |