|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
Niin, äkkiähän tuo ois telattu ympäriinsä 🤔😆
Vaan hoitakoon hyväksi koettu maalaamo kuitenkin tuon, mulle on rungossa hommaa tarpeeksi..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#127
|
|||
|
|||
12H-T testikäyttö tehty, eli yksi rajapyykki saavutettu.. Ei yllätyksiä tunnin testailussa, käyttelin tuon kunnolla kuumaksi vaihtelevilla kierroksilla silleen, että termari oli auki varmaan puoli tuntia. BJ45:n syyläri sai hoitaa jäähdytyksen. Tyhjäkäynnin ö-paineet kylmänä 5-6 bar ja kuumana 2 tai vähän yli tuon halppismittarin mukaan. Vaatineeko motti jonkunlaista sisäänajoa, jos oikeaoppisesti haluaisi toimia..? Kaikki laakerit ja männät renkaineenhan tuossa on uutta.
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 03.07.2020 11:11 |
#128
|
||||
|
||||
ai perhana kun kaunista.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#129
|
||||
|
||||
Kyllä tuota ennemmin katsoo kuin italialaisia persepanovideoita...on kyllä asiallista työnjälkee👌
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#130
|
||||
|
||||
Hyvää työtä
|
#131
|
|||
|
|||
Mittaappa pirruillessaan pakosarjan lämmöt joka pytyn kohdalta.
Kuullostaa ihan siltä tuo pakoröpinä että joku pytty saa enempi soppaa kuin muut. |
#132
|
|||
|
|||
Minua viisaampi/kokeneempi konemies tiesi kertoa, että ilman downpipeä ei tuota pakoääntä kovin kriittisesti kannata kuunnella. Tosin pumpulle ei ole tehty mitään, joten heitot sylinterien välillä on ihan mahdollisia.. Äsken ip-mittarilla yritin mittailla käyntilämpöisen moottorin pakosarjan lämpöjä pakoaukkojen kohdilta noin suurinpiirtein. 1 ja 6 viileimmät n. 100 astetta, 3 ja 4 kuumimmat n. 115-123, 2 ja 5 siltä väliltä... Keskellä siis kuumimmat ja reunoissa viileimmät. Itse en osaa noita sen kummemmin tulkita, kuin että loogisesti reunoissa viileimmät kohdat.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#133
|
|||
|
|||
Viimeiset touhut korin kimpussa ennen maalaamoon viemistä.. Lattia oli jo alkanut paikoin "rusehtaa" puhalletuilta alueilta, joten vielä kevyt puhallus hiekalla ja epoksi päälle.
Saumojen päälle uretaanimassa täälläkin. Lopullinen pinta lattiassa tulee olemaan korin värinen uretaanimaali, automaalari hoitaakoon. Ruiskutettavaa äänieristystä en tässä vaiheessa laita, mahdollisesti vaimennusmatoilla eristelen, jos niilläkään. Muutamien osien puhallus... ...ja koppa irto-osineen maalarille muutamaksi viikoksi. Jyväskylästä tuli Extreme Outbackin kytkinpaketti, joten se paikoilleen. Rungossa, varsinkin takana on sen verran ajanpatinaa, että jotain noille pitää tehdä. Hiekkaa ja savimönjää oli runkopalkkien sisällä parhaimmillaan puoleenväliin palkkia, parin tunnin painepesun jälkeen jo huomattavasti vähemmän. Nyt ennenkuin tuota runkoa alkaa kunnostamaan, testailin puskurit paikoilleen jos joutuu jotain muutoksia tekemään. Etunen käy suoraan paikoilleen, kaikki reiät ym. valmiina kohdillaan. Takapuskuri on tarkoitettu J76-78-malleihin eli uudempiin, mut hyvin näyttää tähänkin vanhempaa runkoon istuvan, muutama pultinreikä vaan näyttäs että pitää porailla. Nuo Ikean jakkarat vaihtuu tukevampiin pukkeihin... Bj45:n natokoukku istuu just puskurin reikiin ja siitä läpi runkoon. Normaalille kuulakoukulle on ajatuksena laittaa jenkkimallin 2" putki tuohon puskurin alle ja siitä tuennat runkoon.
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 24.07.2020 22:57 |
#134
|
|||
|
|||
Maalarilla kävin vilkuilemassa alkuviikosta. Koppaan ovien sovitus menossa, keulan osat hiomavärissä. Kori maalataan siis ympäriinsä Toyotan 6H9-orkkissävyllä, suunnitelmana on, että näkyville osille akryylimaali ja lattiaan ja konehuoneeseen uretaania.
Mielessä kyllä väikkyi joku muukin sävy, mut tuo Grayish olive oli helppo valinta loppujen lopuksi, käy minusta hyvin mustien yksityiskohtien kanssa. Tosin tuo kuvan FZJ75 on kyllä muutenkin sitä, minkä tyylistä unissaan omastaan haaveilee... Rungosta purin ylimääräiset hilppeet pois ja aloin tutkimaan tarkemmin korjaustarpeita. Vasemmasta runkopalkista n. pari metriä käytännössä kaput. Välissä kyllä joitain koviakin kohtia, mutta palkin sisäpuolella on ruostunut ainevahvuudesta pois vähintään puolet monesta kohtaa, vasaralla koputtelemalla saa palkin lommoille vaikka ulkoa näyttää lähes priimalta. Viimeinen metri on sitten pelkkää reikää, joskus tuota on paikkailtukin. Oikea puoli selvästi parempi, näyttäs että paikkaamalla saa vielä toimivan. Puhalluksen jälkeen tuo selviää. Pakoputken lämpö varmaan aiheuttanut tuon vasemman puolen nopeamman mätänemisen? Joten jousen ja korin kiinnikkeet ym. varovasti irti ja mätä palkki malliksi laserleikkaajalle korjausosien tekoa varten. Laserfirman kiireiden takia noiden teko kestää, joten joutaa loppurunkoon/akselien ehostukseen keskittymään loppulomasta.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#135
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jaa, nii, seki voi toki vaikuttaa. Sama ilmiö tullu kyllä vastaan helmoissa ja pyöränkaarissaki, ite oon aatellu, että johtuu siitä ku kuskin puoli saa vastaantulijankin nostattamasta suolasumusta osansa. |
#136
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sillä järkeilin tuota pakoputken vaikutusta, kun jostain olen saanut käsityksen että ruoste etenee huonommin jos ollenkaan pakkasessa ja putken lämpö on pitänyt vasenta palkkia enemmän plussan puolella ja varmaankin sulatellut palkin sisään päässyttä lunta ja jäätä ja siten edistänyt ruostumista.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#137
|
||||
|
||||
Kysyitkö sitä bj75 runkoa mikä oli Turun suunnalla myynnissä varaosien myyntipalstalla? Jos se ois ollu valmiiksi kova...
https://forums.offipalsta.com/showth...highlight=Bj75 Onko tuo Grayish Olive sama väri mitä armeijan pzj75:t on olleet? Ne näytti jotenkin tosi haaleen vihreiltä 20v vanhana tosin. On kyllä porno väri jos on tuolleen vähän tummempi vihreä livenä. Meinasitko levikkeet laittaa omaasi? Viimeksi muokannut Hessu888 : 31.07.2020 19:54 |
#138
|
||||
|
||||
Chevy Vaneissa on tosi usein just pöntön puoleinen (oikea) runkopalkki pehmeä siltä kohdin. Eli teoria lienee oikea, putken lämpö kiihdyttää korroosiota.
|
#139
|
|||
|
|||
Lainaus:
Varmaan riippuu valaistuksestakin, miltä tuo väri näyttää. Keväällä oli tällä palstalla myynnissä Toyotan paikkamaalipurnukka tuolla koodilla, purkin kannessa mallitäppä: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=162772 ja tuossa samalla koodilla maalattu J4-sarjalainen, gallerian isoista kuvista saa aika hyvän käsityksen väristä: https://www.fj.co/detail/1982-Land-Cruiser-G43-S_390 Tämä PV:n PZJ näyttää tosiaan vaaleammalta kyllä:
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#140
|
|||
|
|||
Periaatteessa kyllä jos sopivat sattuu löytymään, mutta esim. ne Kut Snake-levikkeet ei oikein kiinnosta kun pitäisi rei'ittää just maalatut kaaret kauttaaltaan. Joku alkuperäistyyppinen sisäkaaresta kiinnitettävä voisi olla hyvä. Tuo 285/75-16 rengas kasituumaisella et -22 vanteella ei näyttäs kyllä levikettä vaativan välttämättä.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#141
|
||||
|
||||
http://www.offroadclub.cz/lemy-blatn...l-my-2007.html
Nuo tulee tekstin mukaan liimalla ja on alkuperäsen näköset. Saa halutessa ilman sitä lisätankin koloa oikean takalevikkeen. |
#142
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#143
|
||||
|
||||
Jos ei levikkeitä renkaan takia tarvi, niin paremman näköinen on mun silmään kyllä ilman.
|
#144
|
|||
|
|||
Ja jos levikkeet on niin vanteet sais olla sen verran pienellä et:llä ettei mene hölmön näköiseksi.
|
#145
|
|||
|
|||
Noita levikkeitä pitää mietiskellä tarkemmin kunhan auto on muuten nipussa ja käytössä. Toiminnallista tarvistahan noille ei välttämättä ole, jos ei sitten joskus isompia renkaita innostu sovittelemaan..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#146
|
||||
|
||||
Kalkun huutokauppa, lokakuu 2010. On tämäkin kovin vaalea?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#147
|
|||
|
|||
Joo näyttää kyllä vaaleammalta. Tuossa alumiinikyltissähän se värikoodi ois, mut ei ihan niin tarkka kuva ole että selvän saisi..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#148
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#149
|
||||
|
||||
Jos tää oli Hennalan kalustoa niin olin varmaankin saattamassa sitä viimeiselle matkalleen sisun lavalla
|
#150
|
|||
|
|||
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |