Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2020, 22:08
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
Miten sammutetaan 2011 vuosimallin polaris forresterista huoltovalo?
Ei tullut google mieleen? Heti ensi tärppi.
https://itstillruns.com/reset-polari...t-7826678.html

  #2  
Vanha 23.06.2020, 12:17
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Ei tullut google mieleen? Heti ensi tärppi.
https://itstillruns.com/reset-polari...t-7826678.html
Google on muuten hiukan valikoiva. Se mitä se kenellekin näyttää haussa ensimmäisenä riippuu vähän käyttäjähistoriasta.
Jos jollekin tulee ensimmäisenä joku haku tulokseksi, samalla hakusanalla minulla voi tulla ihan muuta.
  #3  
Vanha 23.06.2020, 12:36
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Mikähän on päivän tulkinta koskien kevyt ka:n kuormatilan ja ohjaamon välistä väliseinää, ts ohjaamosuojaa? Jos on vaikka vanha, umpikoppainen 508 mese, niin voisiko sellaiseen rakentaa käynnin ohjaamosta kuormatilaan esim palo-oven avulla, joka ovi on paria kertaluokkaa kestävämpi kuin yleisesti käytetyt maatilavaneriviritykset (jos ovi avautuu kuormatilaan päin) ?

Toisaalta jos laittaa kaksi puolikasta väliseinää eri tasoihin, esim kuskin puolelle 2 m päähän tuulilasista ja apukuskin puolelle 3 metrin päähän, silloin seinä olisi kuormatilasta katsottuna törmäyksen kannalta "umpinainen" vaikka välistä mahtuukin kulkemaan?

Pakuissahan joku suksiluukku on hyvin tavallinen, joten ei kai avattavat suojat kuitenkaan ole kategorisesti kiellettyjä?

Lähinnä ennakoin tilannetta, että tulisi haettua Saksasta joku radiokoppi, raha-auto, paloauto tms, jotta osaisi etukäteen hiukan varautua jos asiaan liittyy katsastusongelmia täällä.
  #4  
Vanha 23.06.2020, 15:19
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Se takaseinän paikka kannattaa vaihtaa jo siellä saksassa..

Ihan samanlainen vehje nimittäin etsinnässä täälläkin eli kevytkuorkki Kymppi olis ihan rahaa mutta ei sillä suomesta saa kuin

-yli 500 ajettu rintteri
-laho rintteri
-mopokoneinen iveco
-sitikka/pösö/viiatti (ei ole auto)
-pilalle räpelletty dodge/chevy tms jenkki

Luulin että olis valita saakka kun nostaa budjetin 10k mutta ei, ei muutaku paskaa tarjolla.
Ajoin tampereelle saakka esim katsomaan sellaista sprintteriä (2008) jonka piti olla ruosteeton (tiedän) ja huippuhieno, pyyntiä pitkästi yli kymppi. Laite oli maalattu pölynimurilla suoraan ruosteen päälle ja kittilastan jäljet sekä kittipurseet oli komeasti näkyvissä oviaukoissa, oviahan ei oltu suotta aukaistu maalauksen vuoksi joten oviaukosta näki suoraan ruostereiästä sisään joka pintapuolelta oli "korjattu" tennispallon kokoisella määrällä kittiä. Tämän lisäksi kaaresta tipahti pala käteen kun kokeilin sitä sormeilla , kaiken kruunasi koliseva ja väljä hammastanko mutta autoliikkeen mielestä laitteessa ei ole mitään vikaa ja on ihan ruosteeton sekä pyynti on myynti.
En ole vielä tähän ikään mennessä tuollaiseen päin naamaa kusetukseen törmänny.
  #5  
Vanha 23.06.2020, 16:38
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Kympillä saa Saksasta jo aika huippu vehkeen, jos jaksaa vähän haeskella. Sellainen myös kääntää Suomen valikoimaa ja hintatasoa vähän paremmin kohdalleen, mikä on tietysti toivottavaa kaikkien, paitsi myyjän näkökulmasta.

Nythän voi aina välillä olla tilanne, että alennusmyynnissä myyvät Saksassa uutta kuormuria halvemmalla kuin täällä joku 200 tkm ajettu muutaman vuoden ikäinen.
  #6  
Vanha 23.06.2020, 17:32
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Joo ja kuormurista ei tule random veroja perään tullin hattugeneraattorista.
  #7  
Vanha 25.06.2020, 10:23
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Joo ja kuormurista ei tule random veroja perään tullin hattugeneraattorista.
Nyt näytti olevan 3500 kg Ducato, Master, Jumper, Boxer yms uusina 15-16 tuhatta netto ja 19-20 tuhatta brutto. Mitenkähän tuollaisen rekisteröinti suoraan kevytkuorma-autoksi Suomessa onnistuisi kiertämättä pakettiautoluokan kautta? Lähinnä että saakohan niille minkään valtakunnan siirtolupia jos autoa ei ole ikinä rekisteröity, vai pitäisikö tuoda rahtina perille asti? Ja että onko ylipäätään kokonaismassaa mahdollista kasvattaa edes muutamaa kiloa?
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 JiiPee Chit-Chat 566 01.01.2020 02:43
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 JiiPee Chit-Chat 1300 28.12.2015 18:45
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 21:10 (GMT +2).